فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۶۱»

کاهش آلودگی هوای پایتخت در ۲۰ گام

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه به ازای هر یک ریالی که برای کاهش آلودگی هوا از جمله دوده ای که از اگزوز خودروهای گازوییل سوز خارج می شود هزینه می کنیم، ۱۰ ریال جهت درمان مردم و باز گرداندن سلامت آنها هزینه می شود، گفت: پولی که برای نصب فیلتر دوده صرف می کنیم، در واقع اعتباری است که برای عدم آسم، تنگی نفس، سرطان ریه و سکته قلبی و مخارج درمان این بیماری ها، سرمایه گذاری می کنیم.

کاهش آلودگی هوای پایتخت در ۲۰ گام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید وحید حسینی افزود: نصب فیلتر دوده بر روی 38 درصد اتوبوس های فرسوده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، مقرون به صرفه نیست و به جای آن، باید نسبت به از رده خارج کردن آنها و جایگزینی اتوبوس های جدید اقدام کنیم.

    وی با اشاره به اینکه نیمی از اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گازسوز و نیمی دیزل هستند، اظهار کرد: نصب فیلتر دوده برای کاهش آلودگی حداکثر دو هزار دستگاه اتوبوس کاربرد دارد و حداقل 4000 دستگاه اتوبوس دیگر فرسوده هستند که باید اتوبوس های نو جایگزین آنها شوند.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه اصلی ترین اثر فیلتر دوده، افزایش ذرات معلق است که عامل اصلی کاهش کیفیت هوای تهران محسوب می شود، تصریح کرد: با نصب صحیح فیلتر دوده می توان تولید ذرات معلق و کربن یا همان دوده های سیاه رنگی که از اگزوز خودروهای دیزلی بیرون می آید را به صفر رساند.

    نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های فرسوده اقتصادی نیست

    حسینی با اشاره به اینکه موتور دیزل باید برای احتراق، کربن و دوده تولید کند و تنها دیزل های جدید هستند که دوده کمتری تولید کنند، اظهار کرد: کربن، ماده ای بسیار سمّی و خطرناک است، ضمن این که از ترکیب گازوییل و هوا در سوخت دیزل، بیش از 200 ماده سمّی تولید می شود که از بین آنها، ترکیبات اکسید نیتروژن، کربن و ذرات آلی فرّار، خطرناک تر هستند و نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های فرسوده اقتصادی نیست.

    وی با بیان اینکه در شهرهایی که از سد آلودگی هوا عبور کرده اند، شهرداری ها اختیارات فراوانی داشته و علاوه بر بودجه مورد نیاز، امکانات و تجهیزات مختلفی نیز در اختیار دارند، تصریح کرد: البته عبور از سد آلودگی هوا کاملا به همراهی و همکاری مردم بستگی دارد و مشارکت اثرگذار شهروندان، مؤثرترین عامل در موفقیت هر طرح شهری است.

    وی با تأکید بر این که 20 گام در قالب 20 اقدام اجرایی برای کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت هوای پایتخت پیش بینی شده، اضافه کرد: برخی از این اقدامات شامل جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی، اجرای طرح کاهش (LEZ) ، نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شرکت واحد، آغاز به کار نسل اتوبوس های برقی، ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، تعویض کاتالیست خودروها و ... است.

    بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: هر کدام از این طرح ها به مرحله ای از پیشرفت در اجرا رسیده اند و امیدورایم هر یک از آنها بتوانند بخشی از بار آلودگی هوا را کم کرده و به بهبود کیفیت هوای پایتخت کمک کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو