فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۴۸۷»

دولت به دنبال بنزین تک نرخی است نه ۵ نرخی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اگر بنزین پنج نرخی شود مشخص نیست که چگونه باید در پمپ های بنزین پول آن را پرداخت و تسویه کرد.

دولت به دنبال بنزین تک نرخی است نه ۵ نرخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، عباس کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشنهاد دولت تک نرخی ماندن بنزین است و دولت دلیلی نمی بیند که نرخ بنزین چند نرخی شود.

    وی افزود: درباره جزئیات طرح پلکانی کردن نرخ باید از مجلس سوال کرد و نمایندگان مجلس که این طرح را ارائه کرده اند، باید راهکارهای آن را نیز مشخص کنند.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآوردهای نفتی درخصوص کارت سوخت گفت: کارت سوختبنزین در گذشته برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیتی عرضه بنزین ارائه شد که طرح موفقی بود اما به تدریج میزان تولید بنزین داخل کشور افزایش یافته و قیمت ها نیز بالا رفت و میزان قاچاق کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیاز به عرضه بنزین از طریق کارت سوخت وجود ندارد.

    کاظمی با بیان اینکه پنج نرخی شدن بنزین مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد، گفت: اگر بنزین پنج نرخی شود مشخص نیست که چگونه باید در پمپ های بنزین پول آن را پرداخت و تسویه کرد.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه دولت به دنبال تک نرخی کردن بنزین است، تصریح کرد: در زمان دو نرخی بودن بنزین با مشکلات گسترده ای در جایگاه ها مواجه بودیم و پنج نرخی کردن بنزین مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

    وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال روزانه هشت میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد، اما مساله این است که واردات بنزین از طریق کشتی انجام می شود بنابراین امکان دارد در یک مقطع زمانی میزان واردات بیشتر از میانگین در نظر گرفته شده شود اما در هفته های بعد میزان واردات کاهش یافته و یا انجام نشود.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور میانگین میزان واردات بنزین 9.5 میلیون لیتر بوده اما امسال به هشت میلیون لیتر کاهش خواهد یافت که بخشی از آن صرف ذخیره سازی می شود.

    کاظمی ادامه داد: با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و بندرعباس نیاز کشور به واردات بنزین کاهش می یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو