فونیکسریمکسبهتام

بیمه شخص ثالث بهانه افزایش قیمت شد؛

آغاز تحرکات قیمتی در بازار خودرو

عصر خودرو- باوجود رکود در بازار خودرو و رسیدن قیمت برخی خودروها به زیر نرخ نمایندگی‌ها، به دلیل توزیع قطره‌چکانی برخی مدل‌ها، حاشیه بازار دوباره بازگشته و قیمت‌ها در بازار از کارخانه پیشی گرفته است.

آغاز تحرکات قیمتی در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، چند روزی از اتمام مهلت تهیه الحاقیه برای بیمه‌ نامه‌‌های شخص ثالث می‌گذرد. بازار یخ‌زده خودرو جانی تازه گرفته‌ است و خرید و فروش‌ها هم اتفاقی یا غیر اتفاقی، چند روزی هست که رونق بسیار کمرنگی گرفته است. برخی از مشتریان در بازار شاید به این نتیجه رسیده‌اند که ورود خودروسازان خارجی به بازار طیف قیمتی مناسبی را در تولیدات برای مشتریان طبقه متوسط و پایین ارایه نخواهند داد و باز هم انتخاب به همان مدل‌های قبلی خودرو محدود می‌شود.

    از سوی دیگر، برخی زمزمه‌ها مبنی بر این است که خودروسازان باز هم ساز افزایش قیمت مدل‌های قدیمی خودرو را کوک کرده‌اند و قرار است که قیمت‌ها به دلیل تغییر شرایط دستمزد و بیمه، با اندکی افزایش مواجه شوند. موضوعی که البته خودروسازان در هاله‌ای از ابهام راجع به آن سخن می‌گویند و یادآور می‌شوند که هنوز درخواست‌هایی که از تابستان سال گذشته به شورای رقابت داده‌اند، با پاسخی مواجه نبوده است و عملا آنها نمی‌توانند به پاسخ مثبت شورای رقابت به درخواست‌هایشان امیدوار باشند.

    اما همین زمزمه‌ها کافی است که برخی سودجویان در بازار، قیمت‌ها را افزایش دهند، هر چند مشتری نداشته باشند اما آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، مردم حداقل مراجعاتشان برای پرس و جو در بازار بیشتر شده است، یعنی حداقل بازار از یخ‌زدگی مطلقی که تا چند وقت پیش گریبانگیرشان بود، کمی به سمت خوش‌بینی حرکت کرده‌اند و می‌خواهند که اطلاعی هم از بازار داشته باشند، به نمایشگاههای اتومبیل مراجعه می‌کنند.

    یکی از نمایشگاهداران اتومبیل در خصوص وضعیت فروش خودرو در بازار می‌گوید: بیشتر هم‌صنفان ما اکنون به خرید و فروش خودروهای خارجی می‌پردازند و بار اصلی تامین خودروهای داخلی مورد نیاز مردم، به دوش نمایندگی‌های خودروسازان است که به تازگی خود خرید و فروش خودروهای دست دوم هم انجام می‌دهند، این در شرایطی است که البته برخی نمایشگاهداران نیز مدل‌های پرطرفدار خودرو از جمله تندر90 یا پژو 206 را هم می‌فروشند اما خرید و فروش سایر خودروها به دلیل اینکه عمدتا با حاشیه سود کمتری مواجه هستند، از سوی نمایشگاهداران تقریبا متوقف شده است.

    وی می‌افزاید: البته مردم هم ترجیح می‌دهند که برای خرید خودروهای ارزان قیمت و کارکرده، به پارکینگ‌های خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و نیازهای خود را از آنجا تامین کنند اما به هرحال بخش کوچکی از خرید و فروش خودروهای متعارف بازار که قیمت مناسبی هم برای مشتریان دارند، از طریق نمایشگاه‌های اتومبیل صورت می‌گیرد.

    این فعال بازار خودرو می‌گوید: بیمه شخص ثالث و افزایش آن به عنوان الحاقیه طی هفته‌های گذشته سبب افزایش قیمت خودرو در بازار شده است و برخی از انواع خودرو در بازار افزایش قیمت را تجربه می‌کنند در حالی که این قیمت‌ها به نظر نمی‌رسد معقول و متناسب با میزان الحاقیه خودروها باشد. به هرحال بازار تکانی خورده است که بیشتر ناشی از افزایش قیمت است در حالی که ممکن است بعد از اتمام هیجان‌ها، باز هم بازار رکود را تجربه کند.

    قیمت انواع خودروها در بازار

    بررسی میدانی در بازار خودرو و میان انبوه آگهی‌های فروشی که این روزها در رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسد نشانگر افزایش قیمت برای خودروهای داخلی است که برخی آن را ناشی از افزایش نرخ بیمه ثالث می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که توزیع قطره چکانی خودروسازان به بازار به بهانه دریافت افزایش قیمت از سوی شورای رقابت در سال جدید، می دانند.

    هم اکنون یک دستگاه خودرو پژو 405 جی ال ایکس در بازار آزاد به قیمت 29 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که نمایندگی خودروساز، این خودرو را به قیمت 29 میلیون و 30 هزار تومان می‌فروشد. همچنین قیمت یک دستگاه خودرو پژو 206 در نمایندگی 36 میلیون و 842 هزار تومان و در بازار آزاد 37 میلیون تومان است. در عین حال هر دستگاه خودرو دنا در نمایندگی 42 میلیون و 395 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که این خودرو در بازار به 43 میلیون و 400 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

    همچنین یک دستگاه خودرو سمند ال ایکس 30 میلیون و 134 هزار تومان در نمایندگی به فروش می رسد در حالی که بازار آزاد، قیمت 30 میلیون و 300 هزار تومانی را برای این خودرو تعیین کرده است. قیمت هر دستگاه خودرو سمند سورن 36 میلیون و 123 هزار تومان است در حالی که همین خودرو در بازار به قیمت 36 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد.

    قیمت هر دستگاه تیبا دوگانه سوز 25 میلیون و 455 هزار تومان در نمایندگی ها است در حالی که در بازار آزاد این خودرو به قیمت 25 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین پراید 111 به قیمت نمایندگی 20 میلیون و 350 هزار تومان و بازار آزاد 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت هر دستگاه پراید 131 در نمایندگی 21 میلیون و 420 هزار تومان و در بازار آزاد 21 میلیون و 800 هزار تومان است.

    قیمت هر دستگاه پارس تندر در نمایندگی 39 میلیون و 350 هزار تومان است در حالی که بازار  آزاد قیمت 39 میلیون و 500 هزار تومان را برای این خودرو قرار داده است، همچنین قیمت هر دستگاه تندر 90 E1 یورو 4 نیز در نمایندگی 33 میلیون و 335 هزار تومان و در بازار آزاد 35 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو