فونیکسریمکسبهتام

محدودیتی که به ضرر تاکسی‌داران تمام شد

۲۰۰ راننده تاکسی در بلاتکلیفی

چشم امید مسافران به اقدام مسئولان

عصر خودرو- اعمال طرح زوج و فرد در محدوده پل بعثت تا میدان شوش در تهران موجب نارضایتی رانندگان تاکسی شده و تاکسی‌داران ورامین نمی‌توانند در نیمی از ماه به مسافران خدمات‌رسانی کنند.

۲۰۰ راننده تاکسی در بلاتکلیفی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محمدرضا حیدری: مسیر ورامین-شوش از دیرباز به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی و پرتراکم برای حضور مردم و شهروندان دیار 15 خرداد در پایتخت محسوب شده است.

    سابقه حضور مردم ورامین در میدان شوش و دارا بودن این منطقه از خط تاکسی و سرویس عمومی به چند دهه قبل بازمی‌گردد، به‌طوری‌که به گفته نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، از سال 1360 تاکنون، وسایل نقلیه عمومی از خیابان فداییان اسلام، مسافران را برای حضور در جنوب شرق استان تهران جابجا می‌کنند.

    بدون تردید نام میدان شوش با شهر ورامین گره‌خورده است و حضور هزاران ورامینی در طول روز در این میدان، نشان‌دهنده پیوند دشت ورامین یا این نقطه از شهر تهران دارد.

    200 راننده تاکسی با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند

    بر اساس آمارهای ارائه‌شده، بیش از 200 دستگاه تاکسی در خط ورامین-تهران و قرچک-تهران کار انتقال مسافران و شهروندان دیار 15 خرداد را به این نقطه از پایتخت بر عهده‌دارند.

    آنچه در این میان موجب نارضایتی رانندگان تاکسی این خط و مسافران ورامین، پیشوا و قرچک شده، اعمال طرح زوج و فرد در محدوده پل بعثت تا میدان شوش در تهران است که این امر موجب شده تا عملاً تاکسی‌داران  ورامین نتوانند در نیمی از ماه به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

    اعمال محدودیت ترافیکی که رانندگان تاکسی ورامین را نیمه بیکار می‌کند

    رانندگان تاکسی که این قانون را زیر پا می‌گذارند با جریمه رانندگی از سوی دوربین‌های شهری مواجه می‌شوند و این امر مشکلات معیشتی برای رانندگان تاکسی به وجود آورده است.

    جمعی از رانندگان تاکسی خط ورامین-شوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع اظهار داشت: امروز از مسئولان شهرستان ورامین انتظار می‌رود که با تعامل و رایزنی با مسئولان شهرداری و راهنمایی و رانندگی تهران، زمینه حضور رانندگان خط ورامین-شوش را در این میدان فراهم آورند.

    این رانندگان تاکسی افزودند که هم‌اکنون به دلیل اعمال طرح زوج و فرد در محدوده میدان شوش، رانندگان نمی‌توانند در 15 روز از ماه به مردم خدمت‌رسانی کنند و این امر موجب ایجاد مشکلات معیشتی برای رانندگان شده است.

    نکته جالب‌توجه آن است که در طول سال حق عضویت قانونی از رانندگان تاکسی گرفته می‌شود اما به دلیل اعمال طرح زوج و فرد در میدان شوش، عملاً خودروهای شخصی بیش‌ترین استفاده را از نقل‌وانتقال مسافران می‌برند.

    مسافران تمایلی به استفاده از خودروهای شخصی و متفرقه ندارند

    مریم رجبی یکی از شهروندان ورامینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعمال محدودیت در مسیر شوش، سبب کاهش تعداد تاکسی‌های ورامین-شوش شده است و همین امر مسافران را مجبور می‌سازد که از خودروهای متفرقه شخصی برای حضور در تهران استفاده کنند.

    وی افزود: مردم ورامین به‌هیچ‌عنوان تمایلی برای استفاده از وسایل متفرقه شخصی و غیر مجوز دار ندارند و باید مسئولان برای حل مشکل تاکسی‌داران ورامینی فکری کنند.

    وی ادامه داد: قطعاً حل مشکل تاکسی‌داران و افزایش تعداد ناوگان تاکسی در مسیر ورامین-شوش، می‌تواند خدمت‌رسانی به مسافران را مطلوب‌تر از گذشته کند.

    نامه نماینده ورامین به شهردار تهران

    سید حسین نقوی حسینی نیز طی روزهای گذشته نامه‌ای خطاب به شهردار تهران نوشت و خواستار حل مشکل تاکسی‌داران این منطقه شد.

    نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرارگرفته  از محمدباقر قالیباف درخواست کرد تا وسایل نقلیه عمومی این سه شهرستان در تردد به میدان شوش تهران، در طرح ترافیکی زوج و فرد تعریف‌شده و جریمه نشوند.

    وی آورده است که میدان شوش ایستگاهی با قدمت100 سال برای مردم دشت ورامین بوده و از سال 1360 نیز تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های این دشت، در ابتدای خیابان فدائیان اسلام، مسافران را برای رسیدن به این سه شهرستان سوار و پیاده می‌کنند.

    شهرداری ورامین در حال تلاش برای حل مشکل رانندگان تاکسی شوش است

    علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل تاکسی‌داران خط ورامین-شوش اظهار داشت: هم‌اکنون اعمال طرح زوج و فرد از محدوده پل بعثت تا میدان شوش، مشکلات عدیده‌ای را برای تاکسی‌داران ورامینی به وجود آورده است.

    وی افزود: این امر همچنین مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورده و تلاش داریم تا با رایزنی و مکاتبات لازم، زمینه حل مشکل را فراهم آوریم.

    حیدریان ادامه داد: بیش از چند دهه است که میدان شوش یکی از مقاصد اصلی مردم ورامین برای سفر به تهران است و هم‌اکنون نیز بیش از 100 دستگاه تاکسی کار انتقال مسافران را انجام می‌دهد.

    وی اضافه کرد: قطعاً عدم حل مشکل تاکسی‌داران ورامینی، سبب فعالیت خودروها و وسایل نقلیه غیر مجوز دار می‌شود که این امر نیز مشکلات خود را به همراه دارد.

    حیدریان عنوان کرد: شهرداری ورامین از طریق سازمان تاکسیرانی، خط ورامین-شوش را ساماندهی کرده است اما باید برای حل مشکل تاکسی‌داران این خط، اقدام لازم صورت پذیرد.

    وی بیان داشت: شهرداری ورامین از ظرفیت‌های خود برای حل مشکل تاکسی‌داران ورامین و مسافران میدان شوش بهره می‌گیرد و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان شهری تهران، این معضل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

    انتظار می رود با همکاری مسئولان زمینه لازم برای حل مشکل تاکسی داران و مردمی که هر روز نیاز به رفت و آمد در این مسیر دارند بر طرف شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو