فونیکسریمکسبهتام

ورود یک برند جدید به بازار خودرو ایران در سال ۹۵

عصر خودرو- اشکودا، یک شرکت خودروسازی مستقر در جمهوری چک است، که در سال ۱۸۹۵ توسط واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تاسیس شد. اشکودا در سال ۱۹۹۱ یکی از زیرشاخه‌های اروپایی گروه فولکس‌واگن شد .

ورود یک برند جدید به بازار خودرو ایران در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، یکی از مهم‌ترین خبرهای خودرویی سال گذشته، ورود برند اشکودا پس از شورلت با خودروی سدان «اکتاویا» به بازار کشور بود که شرکتی با نام "ایده برنا گروه موتور" اقدام به ثبت این برند برای ورود محصولاتش به داخل کرده است.

    پس از کسب جواز ورود اشکودا اکتاویا به کشور در بهمن ماه سال گذشته، شاهد صدور مجوز واردات دومین برند از اشکودا یعنی «سوپرب» (SUPERB) هم در یکی دو روز گذشته هستیم. دومین خودروی سدان شرکت خودروسازی جمهوری چک که امسال در لیست برترین خودروهای سال اروپا قرار گرفت و حالا قرار است به همراه برادر بزرگ‌ترش به بازار کشور ما قدم بگذارد.

    براساس اطلاعاتی که پیرامون نسخه مجوز گرفته این خودرو منتشر شده است، در میان خیل عظیم پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده برای این برند معروف اروپایی، تنها مدل 2 لیتری بنزینی این خودرو با حجم دقیق 1984 سی سی وارد کشور خواهد شد که می‌تواند با حداکثر قدرت 218 اسب بخاری خود، حداقل شتابی تقریبا 7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 245 کیلومتر بر ساعتی به ثبت رساند. مقدار مصرف سوخت این پیشرانه در قبال تولید قدرت 218 اسب بخاری هم چیزی حدود 6.5 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده است.

    از ویژگی‌های بارز این خودرو برای ورود به بازار کشور هم می‌توان به سیستم کنترل دینامیکی شاسی با حالت‌های مختلف رانندگی، فضای پای زیاد و حجم صندوق بار 625 لیتری، قابلیت همگام سازی تلفن‌های هوشمند با سیستم چند رسانه‌ای، تجهز سیستم چند رسانه‌ای به سیستم موقعیت یاب ماهواره‌ای، کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان‌های اروپایی، سیستم حفظ فاصله ایمن با خودروهای جلویی، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم پایداری الکترونیکی خودرو، 7 کیسه هوای ایمنی جلو، پرده‌ای و زانویی، سیستم هشدار تراکم ترافیک، سیستم هشدار نقاط کور و ... اشاره کرد.

    درست است که این خودرو از امکانات و تجهیزات قابل توجهی برخوردار است، ولی می‌توان امکانات و تجهیزات بیشتری نظیر 9 کیسه هوای ایمنی را در دیگر خودروی اشکودا، یعنی سدان اکتاویا مشاهده کرد که قرار است در بازار کشور هم عرضه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم