فونیکسریمکسبهتام

نامه نعمت‌زاده پاره نشد

جزئیات نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت

عصر خودرو- رئیس شورای رقابت با بیان اینکه وزیر صنعت در نامه خود به شورا بحث قیمت گذاری خودرو را مذموم اعلام کرده است، گفت: اعضای شورای رقابت یک گروه کارشناسی هستند و بحث پاره کردن نامه مطرح نبود.

جزئیات نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، رضا شیوا  با اشاره به اینکه یک‌شنبه هفته گذشته یک نامه از وزیر صنعت به شورای رقابت ارسال شده بود، اظهار داشت: آقای مدنی مشاور وزیر صنعت در ضمیمه این نامه اعلام کرده بودند که اگر افزایش قیمت خودرو طی سالهای گذشته انجام می‌شد وضعیت خودروسازان امروز شکل بهتری داشت.

    وی با بیان اینکه وزیر صنعت نیز در نامه خود بحث قیمت گذاری خودرو را مذموم اعلام کرده است، افزود: این نامه را وزیر صنعت برای رئیس جمهور ارسال و یک رونوشت آن را به تک تک اعضای شورای رقابت فرستاده بود.

    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در جلسه آن روز موضوع نامه مطرح و قرار شد مرکز ملی رقابت یک جواب مناسب برای آن تهیه و اگر مورد تأیید اعضای شورای رقابت قرار گرفت به عنوان جوابیه برای وزیر صنعت ارسال شود.

    شیوا با تأکید براینکه در آن جلسه بحث پاره کردن نامه مطرح نبود، افزود: اعضای شورای رقابت یک گروه کارشناسی هستند و به صورت کارشناسی صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند اینکه یک نامه آن هم از شخص وزیر برای اعضا ارسال و آنها اقدام به پاره کردن آن کرده باشند کاملاً از جانب بنده تکذیب می‌شود.

    وی با بیان اینکه در نامه آقای مدنی مقایسه‌ای میان قیمت برخی کالاها و افزایش آنها متناسب با تورم بیان شده بود، گفت: مدیرعامل اسبق سایپا در این نامه تأکید کرد که اگر قیمت خودرو در سالهای گذشته به صورت متوسط 7 درصد افزایش پیدا می‌کرد عملاً وضعیت صنعت خودروسازی کشور امروز بهتر بود.

    رئیس شورای رقابت با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت در این نامه گفت: وزیر به نقش مخرب و بحران آفرین نظام قیمت گذاری در بخش خودرو تأکید کرده است،درحالیکه به اعتقاد من نظام قیمت گذاری برای بازارهای انحصاری به هیچ عنوان مخرب و بحران آفرین نیست.

    شیوا اضافه کرد: البته به اعتقاد من نظام قیمت‌گذاری به صورت کلی مناسب نیست اما باید توجه داشته باشیم در بازارهای انحصاری برای کنترل اوضاع باید نظارت بر قیمت گذاری‌ها صورت گیرد.

     مددی یکی از اعضای شورای رقابت از نامه‌ 29 فروردین 95 وزیر صنعت به این شورا در حمایت از خودروسازان خبر داده و گفته بود: اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو