فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد

نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت

قیمت سوخت باید افزایش یابد

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه منتظر اقدام وزارت نفت برای اجرایی کردن نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده هستیم، گفت: این پروژه نوسازی ناوگان جاده‌ای امسال عملیاتی نمی‌شود.

نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، داود کشاورزیان در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: میزان مصرف سوخت در ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای به دلیل فرسوده بودن شدید ناوگان رقم بالایی است.

    وی ادامه داد: در راستای کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی سیر و کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، اگر بتوانیم نوسازی ناوگان را انجام دهیم کمک موثری در راستای تحقق هدف کاهش مصرف سوخت و حامل‌‌های انرژی خواهد بود.

    کشاورزیان در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر برنامه سازمان راهداری و وزارت نفت برای نوسازی ناوگان عمومی جاده‌‌ای خصوصاً ناوگان فرسوده کامیونی و مینی‌بوسی، ‌اظهار داشت: برنامه نوسازی ناوگان همان تفاهمنامه با وزارت نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است که به امضاء رسید تا 65 هزار دستگاه ناوگان با عمر بیش از 35 سال نوسازی شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون با وزارت نفت توافق شد تا بخشی از هزینه آن از منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت تامین شود؛ با استفاده از تولیدات داخلی (مونتاژ) و پرداخت یارانه از سوی وزارت نفت کامیون‌های فرسوده با هدف کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در این زمینه نوسازی می‌شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ با بیان اینکه منابع حاصل از نوسازی این ناوگان از محل منابع صرفه‌جویی سوخت حاصل می‌شود، بیان کرد: فعلاً منتظر وزارت نفت هستیم تا متن موافقت‌نامه که باید با سازندگان ناوگان و شرکت‌های لیزینگی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به امضاء برسد، نهایی شده و بتوان پس از آن پروژه را آغاز کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای امسال عملیاتی نمی‌شود.

    * قیمت سوخت و حامل‌‌های انرژی باید افزایش یابد

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ افزود: یکی از مهمترین کارهایی‌ که لازم است‌ در چارچوب اقتصاد مقاومتی‌ در کشور انجام شود و شاید کمتر به آن پرداخته شده است، اصلاح قیمت انرژی و سوخت است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا زمانی که انرژی مصرفی در عرصه‌های مختلف قیمت‌های غیر واقعی و پایینی دارند هیچگونه انگیزه‌ای برای صرفه‌جویی سوخت در بخش‌های مختلف وجود ندارند که این مشمول بخش‌های مختلف حمل و نقلی و ساختمانی است.

    کشاورزیان بیان کرد: امروز هم در بخش حمل و نقل و هم در بخش ساختمانی، شاهد اسراف و مصرف بیش از اندازه سوخت هستیم و این مصرف بی‌رویه در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ اظهارداشت: مقام معظم رهبری بارها بر کاهش شدت مصرف انرژی و ارتقاء بهره‌وری سوخت تاکید دارند و در این راستا باید اصلاح قیمت‌ها اجرایی شود.

    کشاورزیان اظهارداشت: قطعاً طبیعی است که اصلاح قیمت‌ها تورم مقطعی را ایجاد خواهد کرد و موجب کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد اما در کنار این باید دولت یک سری سیاست‌های حمایتی را اتخاذ کند تا بتواند اقشار آسیب‌پذیر را تحت پوشش قرار دهند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید چاره‌ای اندیشیده شود که مصرف بی‌رویه سوخت کاهش یابد زیرا این سوخت متعلق به نسل‌های آتی هم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط