فونیکسریمکسبهتام

کامیون ها در سال ۹۵ هم تازه نمی شوند

نوسازی ناوگان جاده‌ای باز هم در اغما

عصر خودرو- هرچند امضای تفاهم نامه‌ای میان سازمان راهداری و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در روزهای پایانی سال گذشته این امید را به وجود آورد که سرانجام وضعیت ناوگان فرسوده جاد‌ه‌ای بهبود نسبی را تجربه کند، اما صحبت های رییس سازمان راهداری نشان از آن دارد که در سال جاری نیز اتفاق خاصی در این حوزه نخواهد افتاد.

نوسازی ناوگان جاده‌ای باز هم در اغما
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، افزایش قابل توجه میانگین سنی ناوگان جاده ای کشور که باعث شده درصد قابل توجهی از خودروهای حمل و نقل عمومی در صف فرسوده ها قرار گیرند باعث شد برنامه‌ریزی برای نوسازی بخشی از این ناوگان آغاز شده و حتی کار به امضای قرارداد نیز برسد.

     

    برنامه ریزی برای نوسازی 65 هزار کامیون فرسوده که بناست از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین مالی شده و از سوی وزارت نفت به نهادهای ذیربط اختصاص یابد در حالی اعلام شده که به سال جاری نخواهد رسید که مقدمات مالی لااقل بخشی از آن پیشبینی شده است.

     

    زمانی که درآمد حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت بر خلاف صحبت های ابتدایی به جای رسیدن به راه آهن، میان این سازمان و سازمان راهداری تقسیم شد، بسیاری این امید را پیدا کردند که به این وسیله امکان نوسازی ناوان جاده ای کشور فراهم شود، موضوعی که هرچند رییس سازمان راهداری اعلام کرده برای اجرا نیاز به تایید نهایی وزارت نفت دارد اما به نظر می رسد اشکال کار جدی تر باشد زیرا دریافت تاییدیه قطعا به یک سال زمان احتیاج نخواهد داشت.

     

    ریختن آب پاکی روی دست رانندگانی که به دریافت تسهیلات برای نوسازی خودروهایشان امید بسته بودند در حالی صورت گرفته که حتی مذاکرات برای نوسازی این خودروها بین ایران و هیات های بین المللی نیز در جریان است و وزیر راه شخصا با چند هیات خارجی برای فاینانس یا وارد کردن کامیون های جدید به ایران به مذاکره نشسته است.

     

    هرچند هنوز وزارت نفت به طور رسمی موضعی در قبال چگونگی تایید این طرح ارائه نکرده اما به نظر می رسد با توجه با حرف قطعی رییس سازمان راهداری یک امر غیر قابل تردید است و آن تاخیری حداقل یک ساله در مسیر نوسازی ناوگان عمومی جاده ای کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط