فونیکسریمکسبهتام

سوالات بی‌پاسخ به عدم انتشار گزارش کیفیت

عصر خودرو- در حالی رئیس شورای رقابت از مجوز سه درصدی افزایش قیمت خودروها در صورت صعود سه درصدی کیفیت خبر داد که عدم انتشار گزارش کیفیت طی شش ماه گذشته، شک و تردیدهایی را در مورد افزایش قیمت‌ها در سال جدید ایجاد خواهد کرد.

سوالات بی‌پاسخ به عدم انتشار گزارش کیفیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، همانطور که گفته شد، انتشار گزارش کیفیت خودروهای داخلی بنا به درخواست وزارت صنعت و معدن و تجارت از شش ماه دوم سال گذشته متوقف شد، حال آنکه روند کیفی خودروهای داخلی طی سه سال گذشته به‌دلیل تحریم‌ها روندی نزولی پیدا کرد. بر این اساس، بسیاری از متقاضیان به‌دلیل افت کیفی خودروها، تناسبی میان قیمت و کیفیت احساس نمی‌کردند بدین ترتیب یکی از خواسته‌های جدی آنها از مسوولان افزایش کیفیت و متناسب شدن آن با قیمت خودروها بود. حال شورای رقابت در شرایطی قصد دارد، مجوز 3 درصدی افزایش قیمت را به خودروهای باکیفیت ارائه بدهد که مردم اطلاع دقیقی در خصوص کیفیت خودروهای داخلی ندارند. بر این اساس در حالی عدم انتشار آمار کیفیت خودروهای داخلی در ابتدا به بهانه تغییر مدل سنجش کیفیت صورت گرفت اما تداوم این عدم انتشار می‌تواند نشان دهنده بی علاقگی به رسانه‌ای شدن روند کیفی خودروها باشد. پیش از این، ارزیابی کیفی خودروهای داخلی به‌طور ماهانه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می‌شد و بسیاری از متقاضیان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته دست به انتخاب خودرو می‌زدند. باوجود آنکه، تاکنون دلیل مشخصی در خصوص عدم انتشار عمومی این گزارش از سوی وزارت صنعت عنوان نشده است، اما کارشناسان معتقدند که انتشار این گزارش اطمینان مردم نسبت به تحولات قیمتی خودروهای داخلی را در پی دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو