فونیکسریمکسبهتام

فورد GT ابرخودرو محبوب

عصر خودرو- فورد GT جدید که یک ابرخودرو به حساب می‌آید توانسته تنها پس از یک هفته از معرفی، حدود ۷هزار علاقه‌مند به خرید را به خود جذب کند.

فورد GT ابرخودرو محبوب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز ،  شبکه اینترنتی فورد که blue oval نام دارد با خیل عظیمی از درخواست‌های علاقه‌مندان برای سفارش 500 دستگاه نخست GT به صورت اینترنتی مواجه شده است.فورد گزارش داده است که استقبال بسیار دلگرم‌کننده‌ای از ابرخودرو GT پس از اعلام آغاز فروش طی روزهای آینده شده است. با خبری که هفته پیش در خصوص آغاز ثبت سفارش برای 500 دستگاه نخست این ابرخودرو در سیستم blue oval اعلام شد، بیش از 7هزارنفر از متقاضیان مالکیت این خودروها برای سفارش ثبت‌نام کردند.ناگفته نماند که این تعداد سفارش با اطلاع از قیمت 600هزار دلاری  (دلار استرالیا) این ابرخودرو است.

    فورد نیز با خوشحالی از این استقبال گسترده خریداران، قصد دارد تا تاریخ 12 می ‌به پذیرش سفارشات آنها برای GT از طریق فرم سفارش اینترنتی ادامه دهد. شرکت فورد علاوه بر این در طرحی جالب که نام آن «سفیران برند» انتخاب شده در حال جست‌وجوی افرادی است که جدا از جنبه‌های تجملی خرید خودرو واقعا قصد رانندگی با آن را دارند و مایل است قراردادی با آنها به امضا رساند که آنها را متعهد به نگه داشتن  (عدم فروش) خودرو تا مدت زمانی معین می‌کند.

    این حجم از تمایل به خرید از سوی مردم زمانی بسیار شگفت‌انگیزتر به نظر می‌آید که بدانید بسیاری از کشورها از جمله استرالیا اصلا مجاز به شرکت در فرآیند اینترنتی سفارش نبودند. به دلیل اینکه این ابرخودرو برای همیشه فقط با سیستم کنترل در سمت چپ خودرو تولید خواهد شد، فورد سفارشات را به چند کشور محدود کرده است. تعداد تولید سالانه در نظر گرفته شده برای این مدل 250دستگاه است.

    انتظار می‌رود فورد متقاضیان را با در نظر گرفتن معیارهای خاصی اولویت‌بندی کند. خریداران برای احراز شرایط باید صاحب مجموعه‌ای قابل توجه از خودروهای فورد باشند که البته داشتن این مجموعه می‌تواند برای استفاده در فعالیت‌های تجاری خود یا علاقه شخصی به جمع‌آوری مجموعه خودروها باشد. تملک خودرویی از نسل قبلی فورد GT نیز نقش موثری در «دست‌چین شدن» توسط شبکه blue oval به‌عنوان سفیر مدل جدید این شرکت ایفا خواهد کرد.

    انتظار می‌رود نخستین سری از مدل‌های جدید GT تا پایان سال از خط تولید ترخیص شود. گفته می‌شود این GT کوپه دو در مجهز به فناوری خاصی است که بیشتر مورد استفاده در اتومبیل‌های مسابقه‌ای بوده و برای این خودرو توسعه و مهندسی شده تا آن را با هر شرایطی وفق دهد. از جمله جزییات این فناوری می‌توان به نسبت بسیار مناسب قدرت خودرو به وزن آن اشاره کرد.

    در سینه تمام این ادعاها یک موتور توربوشارژ V6 3. 5 لیتری وجود دارد که گفته می‌شود قابلیت تولید 450kW قدرت را در خود دارد؛ اگرچه این میزان قدرت هیچ‌گاه رسما تأیید نشده است. این موتور تقریبا در وسط دیفرانسیل قرار گرفته و براساس همان نوع معماری است که در نمونه اولیه Daytona  فورد به کار رفته است. اگرچه فورد هنوز به‌طور رسمی مشخصات فنی این ابرخودرو را ارائه نکرده، گفته می‌شود که این موتور قوی‌ترین موتور EcoBoost تولید شده تا به امروز است.

    ترمزهای GT نیز از نوع کربنی-سرامیکی هستند که روی رینگ‌های 20 اینچی خودرو سوار شده و در نهایت با تایرهایMichelin Pilot Super Sport Cup 2 پوشیده می‌شوند. اگر همه این حدس و گمان‌ها در خصوص مشخصات فنی خودرو را کنار بگذاریم حداقل می‌توان به ظاهر فوق‌العاده و خیره‌کننده خودرو اعتماد کرد.تشابه هندسه این ابرخودرو به یک بیضی و نیز معرفی نخستین نمونه از آن با رنگ آبی، ذهن همگان را به سوی تشابه احتمالا تعمدی آن با نام سیستم ثبت آنلاین شرکت که blue oval یا همان بیضی آبی است کشاند.

    جدا از این مسئله، شیارهای طراحی شده در نقاط مختلف بدنه خودرو ظاهر بسیار جذابی به آن بخشیده است.  به هر حال، این خودرو در عین زیبایی و قدرت باید در انتظار تست‌های رانندگی بسیاری از سوی کارشناسان صنعت خودرو باشد تا عیار اصلی آن مشخص شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو