فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور؛

تصادفات جاده ای در کشور کاهش یافته است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه ناجا از کاهش تلفات تصادفات جاده ای علی رغم افزایش ترددها و خودروها در کشور خبر داد .

تصادفات جاده ای در کشور کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به برنامه های کلان کشوری در کاهش تصادفات جاده ای گفت: در طرح نوروزی پلیس راه در سال جاری علی رغم افزایش ترددها، خودروها و لغزندگی جاده ها که بر اثر بارندگی های مداوم ایجاد شده بود تصادفات جاده ای روند کاهشی داشته است.

    وی از نقش افزایش نرخ جریمه های تخلفات رانندگی در کاهش تصادفات گفت: جریمه هزینه تخلفات است و هر تصادف زاییده یک تخلف است و بدیهی است که افزایش هزینه جرایم می تواند در کاهش تخلفات در کوتاه مدت نقش بسزایی داشته باشد.

    سرهنگ حمیدی با تأکید بر این که افزایش هزینه های تخلفات دیر هنگام به پلیس ابلاغ شده است افزود: برای کاهش تلفات در برنامه بلند مدت نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه های مسئول در زمینه ترددهای جاده ای هستیم.

    رئیس پلیس راه کشور خودروهای نا ایمن را عاملی بر افزایش تلفات تصادفات دانست و بیان داشت: خودروی نا ایمن در هیچ جای دنیا اجازه تردد و ورود به چرخه حمل و نقل را ندارد که از طریق مجاری قانونی پیگیر این موضوع هستیم .

    خراسان جنوبی در سه دوره متوالی موفق به کاهش تلفات جاده ای شده است

    رئیس پلیس راه کشور در ادامه گفت: استان خراسان جنوبی با توجه به این که در کریدور شمال به جنوب کشور و جاده ابریشم قرار گرفته است یکی از استان های با اهمیت در تردد جاده ای است .

    وی افزایش نظارت ها با کنترل و نصب سامانه های الکترونیکی برای تغییر رفتار در رانندگان و کاربران پرخطر جاده ای را مؤثر دانست و گفت: تجهیزات نوین کنترلی می تواند نقش فزاینده ای در کاهش تصادفات داشته باشد .

    رئیس پلیس راه کشور بیان داشت: از دیگر اولویت های پلیس، ایمنی جاده هاست که می توانیم با دو مقوله کنترل تخلفات جاده ای و افزایش ایمنی راه ها با کاهش نقاط حادثه خیز ،کاهش تلفات جاده ای را تداوم بخشیم .

    سرهنگ حمیدی با اشاره به آمار تصادفات در خراسان جنوبی گفت: در سه دوره متوالی پلیس راه استان خراسان جنوبی موفق به کاهش تلفات در تصادفات جاده های استان شده است.

    وی در پایان در خصوص افزایش تلفات در جاده قاین به بیرجند و تعبیر آن در بین مردم به "جاده مرگ" تصریح کرد: سریع ترین راه کوتاه مدت در کاهش تصادفات در این محور نظارت و کنترل و برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف است و در میان مدت نیز پیگیری جدا سازی و دوبانده کردن مسیر از اولویت های پلیس راه خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو