فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو:

انتشار اوراق سلف در بورس کالا به سود خودروسازان و خریداران است

عصر خودرو- انتشار اوراق سلف خودرو در بورس کالا، می تواند برای خریداران و خودروسازان مفید و جذاب باشد؛ چرا که خودروسازان می توانند از این طریق تامین مالی کرده و خریداران هم علاوه بر دریافت سودی مشخص در تولید مشارکت کنند.

انتشار اوراق سلف در بورس کالا به سود خودروسازان و خریداران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بورس کالای ایران، بهرام شهریاری، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان مطلب فوق گفت: انتشار اوراق سلف موازی خودرو سبب ایجاد گردش سرمایه در صنعت خودرو می شود.

    وی افزود: علاوه بر ایجاد گردش سرمایه در صنعت خودرو، انتشار این اوراق رفته رفته به کاهش قیمت تمام شده در این صنعت منجر خواهد شد و به این ترتیب این دو موضوع در کنار یکدیگر عاملی محرک در بازار خودرو می شود.

    به گفته شهریاری، با توجه به اینکه سهام سایپا و ایران خودرو در بورس اوراق بهادار عرضه می شود، می توان گفت که این شرکت ها در حال حاضر از شفافیت کافی برخوردار هستند، اما انتشار اوراق سلف خودرو می تواند علاوه بر امکان برنامه ریزی دقیق تر برای آینده، در کاهش هزینه های تمام  شده خودروسازان نیز اثر گذار باشد.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از بازار خودروی ایران را خودروهای خارجی تصاحب کرده اند، گفت: با توجه به حضور خودروهای خارجی در بازار ایران و شرایطی که خودروهای وارداتی در بازار ایجاد کرده اند، شاید انتشار اوراق سلف خودرو اثری مستقیم بر روند قیمت ها نداشته باشد، اما به گردش سرمایه در صنعت خودرو کمک خواهد کرد که بسیار مورد توجه خودروسازان قرار خواهد گرفت.

    وی در پایان گفت: انتشار اوراق سلف موازی خودرو می تواند برای خریداران و خودروسازان جذاب باشد؛ چرا که خودروسازان می توانند از این طریق تامین مالی کرده و خریداران هم علاوه بر دریافت سود مشخص در تولید مشارکت کنند، از سوی دیگر مشکلاتی نیز که در بازار نقدی خودرو پیش تر از این وجود داشت نیز مرتفع خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو