فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک:

تمدید کارنامه رانندگان تاکسی در گرو شرکت در کلاس‌هاست

عصر خودرو- معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک گفت: امسال کارنامه رانندگانی که در کلاس‌های آموزشی شرکت نکنند، تمدید نخواهد شد.

تمدید کارنامه رانندگان تاکسی در گرو شرکت در کلاس‌هاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید مهدی میرزایی گفت: یکی از اولویتهای برنامه‌های ما در سال جدید آموزش وفرهنگ سازی در راستای خط سفید با محوریت آموزش به رانندگان حمل ونقل عمومی است.

    وی افزود: طیف گسترده رانندگان اتوبوس و تاکسی، رانندگان بار و کالا و همچنین رانندگان سرویس ادارات دولتی در این دسته قرار می گیرند.

    میرزایی ضمن ارائه آمار رانندگان تحت آموزش گفت: آموزش رفتارهای ترافیکی به این رانندگان از سال گذشته آغاز شد که در سری نخست این دوره‌ها 60 هزار راننده تاکسی و 9 هزار راننده اتوبوس از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

    معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک با اشاره به ادامه دوره‌ها در سال 95 تاکید کرد: در مرکز علمی کاربردی سازمان تاکسیرانی کلاس‌هایی آموزشی برای این رانندگان برگزار شد، به طوری که دروس مرتبط به مباحث ترافیکی مربوط به خط سفید در کنار دروس روان شناسی و جامعه شناسی وسایر ملزومات به رانندگان تاکسی ارائه شد.

    میرزایی با اشاره به پیگیری جدی شرکت رانندگان تاکسی در این کلاسها گفت: طبق مذاکراتی که با سازمان تاکسیرانی انجام شده است تمدید کارنامه رانندگان تاکسی در سال جدید منوط به شرکت در این کلاس هاست.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران؛ وی افزود: با اینکه بسیاری از رانندگان وسائل حمل ونقل عمومی با قوانین و ضوابط و علائم رانندگی حمل ونقل عمومی آشنا هستند اما دیده می شود بسیاری از آنها ساده از کنار این قوانین عبور می کنند.

    میرزایی در ادامه تاکید کرد: به عبارت دیگر یادآوری و مرور قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگان از اهداف اصلی این کلاس هاست.

    میرزایی با اشاره به ساماندهی رانندگان تاکسی برای شرکت در کلاسها گفت: رانندگان تاکسی‌ها در مناطق 22 گانه سطح شهر و در زیر مجموعه شرکتهای مختلف در قالب تاکسی های خطی و گردشی پراکنده شده‌اند، البته هماهنگی برای برگزاری کلاسها، جذب اساتید مناسب فرایندی زمان بر و نیازمند برنامه ریزی محسوب می‌شود.

    وی تاکید کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزیهای اصلی در سال 94 انجام شده و مابقی رانندگان در سال 95 آموزش‌های لازم را می‌بینند.

    معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک با اشاره به تاثیر گذاری این کلاس‌ها بر رفتار ترافیکی رانندگان گفت: تاثیرگذاری این کلاس‌ها منوط به استمرار و تکرار است. بنابراین جدیت و پیگیری برای برگزاری این کلاسها ضروری است، اگر برنامه‌ریزی مشخص و استمراری برای برگزاری این کلاس‌ها وجود نداشته باشد، قطعا اثر بخشی آن کم شده و مداوم نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو