فونیکسریمکسبهتام

انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت

عصر خودرو- با وجود افزایش قیمت بیمه شخص ثالث،تورم و افزایش تعرفه ها افزایش قیمت ۱۰ درصدی خودرو ها منطقی است.

انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از  ایلنا ، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان  در مورد عوامل افزایش قیمت خودرو گفت: عوامل مختلفی بر قیمت خودرو تاثیر دارد و هر سال شرایط خاص خودش را دارد. برخی عوامل همچون تورم، نرخ دستمزد و هزینه بیمه‌ها همیشه وجود دارد و هر سال افزایش در این موارد را شاهد هستیم. اما امسال عوامل دیگری همچون نرخ ارز مبادله‌ای به آن افزوده شد.
    محمدرضا نجفی‌منش تصریح کرد: خودروسازی هم مانند تمام صنایع باید سود آور و به صرفه باشد. وقتی تورم 15 در صد افزایش داشته و نرخ بیمه شخص ثالث نیز بیشتر شده، نمی توان از خودروسازها انتظار داشت که  بدون توجه به این شاخص‌های اقتصادی، قیمت خود را ثابت نگه دارند زیرا این امر سبب ضرر دهی تولیدکنندگان می شود.

    وی افزود: از طرف دیگر امسال شاهد افزایش تعرفه قطعات خودرو بودیم در حالیکه 20 درصد قطعات خودور وارداتی است و به  طور حتم بر قیمت تمام شده تاثیر خواهد گذاشت. لذا در این شرایط من فکر می کنم امسال قیمت خودرو باید 10 درصد رشد داشته باشد. اما با افزایش قیمت اندکی که شورای رقابت با آن موافقت کرد، خودروسازان امکان پوشش هزینه‌ها را ندارند و حتی امکان دارد زیان‌ده شوند.
    نجفی منش در خصوص قیمت تمام شده خودرو گفت: قیمت خودرو توسط شرکت‌های حسابرسی مشخص می شوند و این شرکت‌ها کاملا تحت نظارت و کنترل دستگاه‌های مختلف هستند امکان ندارد خودروسازان، بتوانند خودرویی را که بهای تمام شده آن به طور مثال 12 میلیون تومان است را 20 میلیون تومان  بفروشند.

    عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان تصریح کرد: خودروسازان معوقات زیادی به قطعه‌سازان دارند به طوریکه برخی قطعه سازان ما معوقه 300 روزه دارند. این امر سبب می شود به قطعه‌سازان فشار مضاعف وارد شود. بر همین اساس به خودرو سازها پیشنهاد کردیم که ظرف مدت یک ماه قطعه سازان کوچک و متوسط را در اولویت قرار دهند و مطالبات آنها را پرداخت کنند زیرا آنها آسیب پذیرتر از سایر قطعه‌سازان هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو