فونیکسریمکسبهتام

رنو، کولئوس را با ظاهری جدید روانه بازار می‌کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی رنو فرانسه با ایجاد تغییراتی در ظاهر ‌«‌کولئوس »‌SUV محبوب خود را با طراحی مدرن و روزآمد‌تر وارد بازار خواهد کرد.

رنو، کولئوس را با ظاهری جدید روانه بازار می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، خبر مذکور در شرایطی از سوی رنو منتشر می‌شود که این شرکت با انتشار تصویری از SUV متوسط و متحول شده خود، قصد دارد از آن در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کند.

    بـــه عقیــــده بسیـــاری از کارشناسان حوزه صنعت خودرو، رنو در طراحی جدید ‌«‌کولئوس» ‌بیشتر از نمای جلوی ‌«‌تالیسمان» ‌سدان متوسط خود بهره برده و کمتر از المان‌های به کار رفته در طراحی ‌«‌کاژار»‌SUV کامپکت خود استفاده کرده است.به‌عنوان نمونه، جلو پنجره ‌«‌کولئوس» ‌جدید افقی بوده و رنو از طرح V شکل به کار رفته در ‌«‌کاژار» ‌استفاده نکرده است. استفاده از طرح ‌«‌L» ‌شکل چراغ‌های جلوی ‌«‌تالیسمان» ‌در زیر چراغ‌های ‌«‌کولئوس» ‌جدید از جمله دیگر نکاتی است که باعث شباهت SUV فیس‌لیفت شده رنو با مدل ‌«‌تالیسمان» ‌این خودروساز فرانسوی که یک خودروی سدان محسوب می‌شود، شده است.

    فیس‌لیفت مدل ‌«‌کولئوس» ‌رنو در شرایطی صورت می‌پذیرد که این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که SUV فیس‌لیفت شده این شرکت که به‌طور رسمی در چین رونمایی خواهد شد، ترکیبی از طراحی یک SUV و امکانات و ویژگی‌های یک خودروی سدان بزرگ خواهد بود و این موضوع سبب برتری ‌«‌کولئوس» ‌بر رقبای خود خواهد بود.

    در این رابطه ‌«‌لورن ون دن اکر» مدیر بخش طراحی رنو در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده درباره دلیل اصلی عدم تمایل رنو به اعمال تغییرات وسیع‌تر در فرآیند فیس‌لیفت ‌«‌کولئوس» اظهار داشت: ‌«‌نگاه محافظه‌کارانه خریداران SUV‌های بزرگ نسبت به خریداران SUV‌های کوچک‌تر اصلی‌ترین عامل عدم اعمال تغییرات وسیع و گسترده در این خودرو است. ‌‌گفتنی است مدل فیس‌لیفت ‌«‌کولئوس» ‌از پلتفرم مشترک رنو - نیسان استفاده می‌کند که پیش از اینSUV‌های متوسطی نظیر ‌«‌نیسان قشقایی» ‌و ‌«‌نیسان X-Trail»‌ با استفاده از آن تولید شده‌اند.

    مانور اخیر رنو روی SUV فیس‌لیفت شده خود در شرایطی صورت می‌پذیرد که این خودرو تنها پنج سرنشین را در خود جای می‌دهد که این موضوع در مقایسه با رقبای ‌«‌کولئوس» ‌که فضای کافی برای هفت سرنشین را در اختیار خریداران قرار می‌دهند، می‌تواند یک نقطه‌ضعف جدی محسوب شود. با وجود انتقاداتی که اخیراً در این ارتباط به رنو مطرح شده است، مدیر بخش طراحی این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که ضرورتی برای ایجاد فضای مناسب جهت هفت سرنشین در ‌«‌کولئوس» ‌وجود ندارد، چراکه رنو با در اختیار داشتن محصولاتی نظیر ‌«‌Espace» ‌و ‌«‌Scenic minivans» ‌می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان در این بخش باشد.

    ‌«‌ون دن اکر» ‌در این راستا به خبرنگاران گفت: ‌«‌به نظر من تعداد خانواده‌هایی با دو کودک چندان زیاد نیست و تولید SUV که هفت سرنشین را در خود جای دهد در حال حاضر توجیه‌پذیر نیست.»

    لازم به ذکر است که نسل جدید رنو ‌«‌کولئوس» ‌در سال جاری میلادی در بازار خودروی چین عرضه خواهد شد و پس از آن فروش این خودرو در بازار اروپا آغاز شده و باید با خودروهایی نظیر ‌«‌هیوندای سانتافه»، ‌«‌فورد اِج» ‌و ‌«‌نیسان X-trail» ‌به رقابت بپردازد.

    عرضه کولئوس جدید به بازار چین در شرایطی صورت می‌پذیرد که رنو قصد دارد این خودرو را در کنار مدل ‌«‌کاژار» ‌در منطقه ‌«‌ووهان» ‌در مرکز چین به تولید رسانده و روانه بازار سازد. گفتنی است در حال حاضر مدل فعلی خودروی ‌«‌کولئوس» ‌در سایت«‌رنو - سامسونگ» ‌مونتاژ می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو