فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

۱۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل شهری همدان خریداری شد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان از خریداری ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: دولت باید در بخش حمل و نقل عمومی ۸۰ درصد منابع را به شهرداری اختصاص دهد.

۱۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل شهری همدان خریداری شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کامران گردان پیش ازظهر پنج شنبه در جلسه ای با عنوان «همدان، شهر سبز پایدار» با اشاره به اینکه برای ایجاد شهر سبز پایدار باید همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف انجام شود، گفت: مباحث فضای سبز، حفظ محیط زیست و دفع زباله باید توسط شهرداری مدیریت می‌شود.

    وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری بر روش‌های نوین جمع‌آوری و از بین بردن پسماند در راستای حفظ محیط زیست تأکید دارد، عنوان کرد: شورا و شهرداری همدان افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را مدنظر قرار داده است.

    گردان از نوسازی 31 دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی و خریداری 10 دستگاه اتوبوس برقی، خبر داد و گفت: دولت باید در بخش حمل و نقل عمومی 80 درصد منابع را به شهرداری اختصاص دهد.

    وی با تأکید بر اینکه با ورود اتوبوس‌های نو و نوسازی ناوگان حمل و نقل میزان استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی بیشتر شده است، افزود: اجرای طرح پیاده‌راه و ساماندهی دکل‌های مخابراتی نیز در راستای توجه به محیط زیست است.

    محیط زیست همدان از ظرفیت‌های متعددی بهره مند است

    رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست وظایف نظارتی برعهده دارد، گفت: محیط زیست همدان از ظرفیت‌های متعددی بهره مند است.

    محمد تبریزی با بیان اینکه در خصوص آلودگی هوا و آلاینده‌ها باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد، گفت: حذف پلاستیک از چرخه زندگی به تنهایی نقش عمده‌ای در حفظ محیط زیست دارد.

    وی اضافه کرد: مضرات و نتیجه استفاده از مواد شیمیایی، سموم و کودهای شیمیایی باید برای مردم عنوان شود.

    عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه موضوع تفاهمنامه همدان به عنوان شهر سبز هنوز بر روی کاغذ است، گفت: مدیریت واحد شهری باید در همدان محقق شود تا انجام کارها سرعت لازم را داشته باشد.

    محمدرضا الیاسی با بیان اینکه تاکنون اتفاقی برای تحقق شهر سبز همدان رخ نداده است، گفت: باید برای پیگیری این موضوع کمیته‌ای تشکیل و پیگیری‌های لازم انجام شود.

    همدان ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیاری دارد

    الیاسی بااشاره به اینکه همدان ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیاری دارد، عنوان کرد: انتخاب همدان به عنوان شهر سبز یک فرصت است و باید مسئولان از این فرصت استفاده کنند.

    وی بر ضرورت تشکیل و راه اندازی نهضت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: از ابتدای شورای چهارم پیشنهاد تشکیل کمیسیون بهداشت و محیط زیست ارائه شده است.

    دیگر عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه روزانه 300 تن پسماند در همدان دفن می‌شود، گفت: محیط زیست در حال از بین رفتن است.

    محمدعلی پرزاد با بیان اینکه نباید برای ساخت و ساز به محیط زیست آسیب زد، افزود: در بحث حفظ محیط زیست تنها سخنرانی و برگزاری جلسه جواب نمی‌دهد.

    عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه افزایش ظروف یکبار مصرف و رهاسازی آن در طبیعت معضل است، گفت: برای حفظ محیط زیست باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود.

    سازمان حفاظت محیط زیست باید به جایگاه واقعی خود برسد

    مدیرکل محیط زیست استان همدان نیز با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید به جایگاه واقعی خود برسد، بیان کرد: دین اسلام کامل‌ترین نگاه را به مقوله محیط زیست دارد.

    محمدرضا محمدی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مأموریت نظارتی دارد و در امور اجرایی دخالت نمی‌کند، گفت: در استان همدان 11 منطقه شکارممنوع وجود دارد.

    محمدی با بیان اینکه باید حساسیت لازم نسبت به حفاظت از محیط زیست ایجاد شود، عنوان کرد: در برخی مواقع نصیحت و اندرز کافی نیست و باید برخورد کرد.

    وی با اشاره به اینکه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی مورد توجه است، اضافه کرد: 70 درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند و تجمع، موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

    وی با بیان اینکه پیگیری تحقق شهر سبز پایدار تنها از طریق شهرداری ممکن نیست، عنوان کرد:  انجام امور شهر سبز همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو