فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت سایپا کاشان:

cs۳۵ اواخر خرداد به بازار می آید

عصر خودرو- این روزها صنعت خودروسازی کشور حال ‌و هوای دیگری دارد. پویایی و جنب‌وجوش مشهود در شرکت‌های خودروساز کشور، نویدبخش دوران رشد و شکوفایی این صنعت مهم و راهبردی است.

cs۳۵ اواخر خرداد به بازار می آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» سایپا نیوز،این روزها صنعت خودروسازی کشور حال ‌و هوای دیگری دارد. پویایی و جنب‌وجوش مشهود در شرکت‌های خودروساز کشور، نویدبخش دوران رشد و شکوفایی این صنعت مهم و راهبردی است. برهمین اساس گفتگویی با مهندس فریبرز شهباز مدیر عامل شرکت سایپا کاشان دربارة محصول جدید این مجموعة صنعتی، با نام سی. اس. 35، انجام داده ایم. محصولی با ظاهری زیبا و چشم‌نواز که در نگاه نخست، توجه هر مخاطب نکته‌بین را به‌خود جلب می‌کند. در ادامه با هم می خوانیم:

    شرکت چانگان و محصولی چون سی. اس. 35، به‌عنوان نخستین محصول اختصاصی شرکت سایپا کاشان، بر چه اساسی انتخاب شده است؟

    چانگان بین ده برند موفق اول با احتساب برندهای خارجی موجود در چین است؛ جالب است بدانیم که این برند، دارای رتبة دوم در میان برندهای خودروساز چینی و رتبة چهارم در میان برندهای جهانی در بازار چین از لحاظ تعداد فروش است. همچنین جایگاه جهانی شرکت چانگان در سال 2014 م از نظر میزان تولید (براساس آمار سازمان بین‌المللی سازندگان وسائل نقلیة موتوری) در بین دو شرکت بزرگ خودروساز در چین و رتبة 15 در میان خودروسازان جهانی می‌باشد. در این میان محصول سی. اس. 35 شرکت چانگان، در بین شصت خودروی CUV (خودرو کار برای شهر) یا اصطلاحاً شاسی بلند سال 2014، از لحاظ فروش رتبة نهم را در سطح چین به‌خود اختصاص داده است.

    در برنامه‌های راهبردی گروه خودروسازی سایپا، اجرای برنامة توسعة محصولات داخلی همراه و همگام با تکمیل سبد محصولات با همکاران تجاری خارجی دیده شده است؛ لذا به‌منظور نیل به اهدافی چون تنوع محصول، کسب سهم بیشتری از بازار مصرف، تکمیل ظرفیت شرکت‌های گروه (تزریق جریان نقدینگی به شرکت‌ها) و اجرای برنامة توسعة محصول در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه، شرکت سایپا کاشان تصمیم به تولید محصولی با یک شرکت تجاری معتبر در کلاس جهانی نمود. با توجه به اینکه قبلاً تعدادی از این محصول به صورت مونتاژ شده وارد کشور شده و خوشبختانه توانسته است رضایت قابل قبول مشتریان را به همراه داشته باشد، خودرو سی. اس.35 انتخاب شده است.

    خودرو سی. اس. 35 در مقایسه با نمونه‌های مشابه در بازار ایران چه ویژگی‌های بارزی دارد؟

    این خودرو مشابه خودروهای شاسی بلند است، با این تفاوت که ارتفاع شاسی آن از زمین در مقایسه با خودروهای شاسی بلند معمولی کمتر بوده و شاسی خودروی سواری است. خودروی سی. اس. 35 در مقایسه با محصولات مشابه در همین کلاس ویژگی‌های بارزی دارد. از جمله مهمترین مزایای رقابتی این خودرو در بازار ایران، قیمت مناسب، ظاهر زیبا، کیفیت مطلوب و مصرف سوخت کم آن می باشد و دارای آپشن هایی همچون فرمان برقی، عملکرد فنی و ابعاد مناسب خودرو، رینگ آلومینیومی، سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده با هوا، چهار کیسة هوا (راننده، سرنشین و جانبی روی صندلی‌های جلو)، مجهز به سیستم ایـزوفیکس، کامپیوتر اطلاعات سفر، چراغ روشنایی روز، MFC و سانروف است.

    در کنار ویژگی‌های برشمرده برای این محصول، آیا این خودرو ویژگی خاص دیگری نیز دارد که بتواند آن را در مقایسه با دیگر محصولات موجود در این کلاس به محصولی رقابتی مبدل کند؟

    در طراحی این خودرو، تحقق ویژگی‌هایی چون رانندگی دلچسب، اتاقی راحت و ظاهری شیک همواره مد نظر طراحان بوده است. این سه خصیصه به‌همراه توجیه اقتصادی این خودرو در حوزة مصرف سوخت از جمله ویژگی‌های کلیدی هر خودرو برای حضور در بازار مصرف است. یقیناً تبلور دانش فنی و فناوری به‌همراه زیبایی و چشم‌نوازی این محصول می‌تواند توجه خیل عظیمی از دوستداران صنعت خودرو را به‌خود جلب کند. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در این مجال بدانها اشاره کرد، وجود سامانة مسافرتی هوشمند شامل خدمات مسافرت همچون دستیار ایمنی، اطلاعات و سرگرمی وراهنمای سفر است که در جای خود حائز اهمیت می‌باشد. سیستم فرمان الکتریکی نیز از دیگر مشخصاتی است که رانندگی با آن را مطبوع و ایمن می‌کند.

    تولید این محصول در چه مرحله‌ای است؟

    در حال حاضر تمامی تجهیزات خط بدنه در سالن بدنة شرکت سایپا کاشان نصب شده و کلیة اصلاحات تجهیزات در سالن‌های رنگ و مونتاژ به اتمام رسیده است. گفتنی است نصب و اصلاح تجهیزات در این پروژه، توسط تیم فنی، مهندسی و پشتیبانی شرکت سایپاکاشان انجام شده است.

    مرحله تولیدT.T.O(تولید تست ابزار) این محصول در سالن های بدنه ،رنگ و مونتاژ به پایان رسیده و مرحله PP1 (تولید آزمایشی) آن شروع شده است و انشاالله از اواخر خردادماه مرحلهSOP  (شروع تولید انبوه) آن آغاز می شود.

    پیش‌بینی شما از تاریخ عرضة این محصول و اقبال عمومی نسبت به آن و برنامة تولید سال 95 چیست؟

    براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قطعات CKD محصول تامین شده و در شرکت موجود می باشد. شروع تولید انبوه این خودرو، از بیستم خردادماه 95 می باشد که با جهشی پیش‌بینی‌شده، میزان تولید افزایش خواهد یافت و به‌خواست خداوند، انشاالله اواخر خردادماه نخستین خودروهای تولیدی این شرکت تحویل مشتریان خواهد شد. پیش بینی برنامة تولید برای سال 1395، حدود شش هزار دستگاه است که در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد. با توجه به مشخصات، کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصول، پیش‌بینی می‌شود اقبال عمومی از این محصول در حد قابل قبول و مطلوبی باشد.

    آیا برنامه ای برای تولید و عرضه دیگر محصولات این شرکت در ایران وجود داردیا خیر؟

    قرارداد تولید محصولات چانگان در سایپاکاشان محدود بهCS35  نبوده و پیش بینی های لازم در راستای توسعه محصولات آتی دیده شده که در زمان مناسب و پس از استقبال مشتریان از محصول CS35  به تدریج وارد بازار خواهد شد. البته خاطرنشان می کنم محصولات آتی رقیب یکدیگر نبوده بلکه سهم بازار گروه سایپا از لحاظ تنوع عرضه محصول خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو