فونیکسریمکسبهتام

تهدید تاکسیرانان دهلی به خودکشی

عصر خودرو- شماری از رانندگان تاکسی های بنزینی و گازوئیل سوز دهلی نو روز دوشنبه در اعتراض به رای دادگاه عالی این کشور در ممنوع شدن تردد این خودروها ،تهدید به خودکشی کردند.

تهدید تاکسیرانان دهلی به خودکشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا،این افراد روز دوشنبه با ایجاد اختلال در عبور و مرور خودروها در مسیر دهلی به گورگائون و داولا کولان باعث ایجاد راهبندان 2 کیلومتری و دیر رسیدن تعداد زیادی از کارکنان شرکت های دولتی و خصوصی به سر کارهایشان شدند.
    دادگاه عالی روز شنبه در حکمی تردد تاکسی های بنزینی و گازوئیلی را در خیابان های دهلی ممنوع و اعلام کرد مدت زمان بیشتری به شرکت های تاکسیرانی برای گاز سوز کردن خودرو ها نمی دهد.
    این تصمیم دادگاه عالی برای کاهش آلودگی پایتخت هند اتخاذ شده است .
    تعدادی از رانندگان تاکسی حکم دادگاه عالی را خیانت دانستند و اعلام کردند اگر دادگاه در این حکم تجدید نظر نکند بسیاری از رانندگان دست به خودکشی می زنند.
    رئیس یک شرکت تاکسیرانی با اشاره به کاهش فعالیت شرکت های تاکسیرانی خاطرنشان کرد بیش از نیمی از تاکسی هایی که در دهلی نو تردد می کنند،گازوئیل سوز هستند.
    وی افزود:با این تصمیم،رانندگان تاکسی نمی توانند وام های دریافتی از بانک ها را بپردازند و دولت نیز قادر به تبدیل خودروهای گازوئیلی به گاز سوز نیست .
    براساس گزارش سازمان حمل و نقل دهلی نو، حدود 60 هزار تاکسی در دهلی نو ثبت شده اند که ازاین تعداد 27 هزار گازوئیلی هستند.
    یک پلیس راهنمایی و رانندگی دهلی نو گفت: رانندگان تاکسی روز دوشنبه دراعتراض به تصمیم دادگاه عالی با مسدود کردن مسیر های دهلی – گرگاون و داولا کوان، باعث راهبندان سنگین به طول 2 کیلومتر شدند.
    یک مقام پلیس گفت:اکنون این مسیر با دخالت پلیس باز شده است .
    براساس بررسی های انجام شده، میزان آلودگی هوا در دهلی در فاز دوم طرح تردد زوج و فرد خودروها در دهلی افزایش یافته است .
    در این بررسی اعلام شده است که بر اساس داده های بدست آمده ،آلودگی هوا در فاز دوم طرح تردد زوج و فرد خودروها 23 درصد در مقایسه با نیمه اول ماه جاری افزایش یافته است .
    کارشناسان دولتی، دلیل افزایش آلودگی هوا در دهلی را بادهای تابستانی که آلودگی هوا را از ایالت های همسایه دهلی نو به این شهر دانسته اند.
    دولت دهلی نو فاز دوم طرح ترافیک زوج و فرد، را از نیمه دوم ماه آوریل تا آخر این ماه اجرا کرد.
    سازمان بهداشت جهانی در گزارشی، دهلی نو پایتخت هند را آلوده ترین شهر جهان از نظر آلایندگی اعلام کرده است .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو