فونیکسریمکسبهتام

قیمت‌های جدیدی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده است

عصر خودرو- به رغم اینکه شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو در سال ۹۵ را هفته گذشته اعلام کرد، اما نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز محصولات خود را با قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسانند. فروش خودرو با قیمت‌های قبلی در شرایطی صورت می‌گیرد که خودروسازان مصوبه شورای رقابت مبنی بر میزان افزایش قیمت خودرو را اعمال نکردند.

قیمت‌های جدیدی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس برخی اخبار حکایت از آن دارد که دو خودروساز بزرگ کشور هر چند نسبت به میزان افزایش قیمت‌ها انتقاد دارند، اما درخواست تجدیدنظر نیز نداشته‌اند. در حالی خودروسازان نسبت به عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت‌های سال جدید سکوت اختیار کرده‌اند که یکشنبه گذشته برخی از خبرگزاری‌ها از اجرایی شدن مصوبه شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو خبر دادند و اینکه خودروسازان لیست جدید قیمت‌های خود را به نمایندگی‌ها اعلام کردند. حال آنکه نمایندگی‌ شرکت‌های خودروساز تاکنون قیمتی به نمایندگی‌ها اعلام نکرده‌اند و همچنان براساس قیمت‌های قبلی به فروش خودرو می‌پردازند. در همین زمینه، یکی از مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» ضمن رد افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان و ارائه لیست جدید به نمایندگی‌ها می‌گوید: در این خبرها عنوان شده که ایران خودرو و سایپا قیمت پایه انواع محصولات خود را بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه شخص ثالث به نمایندگی‌ها اعلام کردند که این یک موضوع کاملا اشتباه است؛ زیرا در سال جاری تنها نرخ بیمه شخص ثالث افزایش چند درصدی داشته است که اوایل هر سال این رقم اعلام و اعمال می‌شود. وی می‌افزاید: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری افزایش نداشته است؛ بنابراین این نرخ تاثیری در قیمت خودرو نداشته است. بنابراین نباید با قیمت خودرو این چنین سیاسی برخورد شود. به نظر می‌رسد، شرکت‌های خودروساز در حال حاضر قصد افزایش قیمت محصولات خود را ندارند و آنها خواستار افزایش 3 تا 5 درصدی قیمت محصولات خود در سال جاری هستند. موضوعی که براساس نرخ تورم بخشی خودرو، کیفیت و بهره‌وری تعیین می‌شود. براین اساس گفته می‌شود به‌دلیل مجهول بودن نرخ تورم بخشی خودرو، خودروسازان درصدد مذاکره با بانک مرکزی برای دریافت نرخ تورم بخشی صنعت خودرو هستند. این موضوع در حالی است که خودروسازان نسبت به درصد تاثیر نمره کیفی در دستورالعمل تعیین قیمت با اعضای شورای رقابت هم نظر نیستند؛ بنابراین آنها خواهان محاسبه مجدد قیمت خودروها برای ارائه به شورای رقابت هستند تا از این طریق بتوانند مقدمات اعتراض خود را به شورای رقابت آماده کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو