فونیکسریمکسبهتام

تردد با خودروی پلاک شهرستان برای فرار از جریمه

عصر خودرو- عده‌ای از پایتخت‌نشینان برای فرار از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین‌ها اقدام به خرید خودروهای پلاک شهرستان می‌کنند.

تردد با خودروی پلاک شهرستان برای فرار از جریمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: فروشنده‌های شهرستانی باید بدانند تمام جرایمی که بعد از فروش خودرو شخص خریدار انجام می‌دهد به نام آنها ثبت می‌شود و پلیس در این زمینه باید سختگیری‌های لازم را انجام دهد.

    وی اظهار کرد: معضلاتی که خودروهای پلاک شهرستان برای پایتخت به‌وجود آورده‌اند، عمیق‌تر از مشکلاتی است که برای برخی از تاکسیرانان به‌وجود آمده است. وی با بیان اینکه متأسفانه معامله خودروها به روش قولنامه‌ای و وکالتی انجام می‌شود، افزود: عده‌ای در تهران می‌دانند که دوربین‌های موجود در معابر هر نوع تخلفی را ثبت می‌کند. برای همین به خرید خودروهای پلاک شهرستان اقدام می‌کنند.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این خودروها به‌صورت قولنامه‌ای به خریدار جدید منتقل می‌شود، اضافه کرد: فروشنده‌های شهرستانی باید بدانند تمام جرایمی که بعد از فروش خودرو شخص خریدار انجام می‌دهد به نام آنها ثبت می‌شود؛ زیرا پلاک خودرو هنوز به نام فروشنده است.

    تشکری هاشمی تأکید کرد: پلیس راهور باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد و در عین حال طبق مصوباتی که پلیس در گذشته داشته است، هر شخصی تصمیم بگیرد شهر محل سکونت خود را عوض کند باید پلاک خودرو خود را متناسب با شهر محل سکونت اصلاح کند. وی ادامه داد:برخی از خودروهای پلاک شهرستان خودروهای عبوری هستند که پلیس با این دست خودروها مشکلی ندارد اما عده‌ای این خودروها را خریداری کرده و با آن مشغول کار در آژانس‌ها می‌شوند که ما شاهد انجام تخلفات گسترده از سوی این افراد هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو