فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه ناجا:

تصادفات جاده ای در کشور روند کاهشی دارد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه ناجا گفت: در پنج سال گذشته شاهد کاهش روند تصادفات جاده ای در کشور بودیم.

تصادفات جاده ای در کشور روند کاهشی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه 61 درصد تصادفات در کشور در راه اصلی اتفاق می افتد، اظهار داشت: این رقم در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری و حدود 72 درصد است.

    وی در ادامه سخنانش به تشریح وضعیت تصادفات کشور در سال های گذشته پرداخت و افزود: از سال 1385 تا 1394 در کشور کاهش تصادفات ثبت شده و در پنج سال گذشته به شکل مداوم شاهد روند کاهش تصادفات در کشور بودیم.

    رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه روند کاهشی تصادفات در کشور مرهون تلاش های دستگاه ها و سازمان های مختلف بوده است، گفت: هر یک از سازمان ها و دستگاه ها در حیطه وظایف خود عملکرد های مختلفی برای کاهش تصادفات داشته و این موضوع یک کار و توفیق بین بخشی است.

    سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه تعدادکشته شدگان تصادفات در استان همدان در سال 1385 به 667 نفر می رسید، عنوان داشت: این تعداد در پایان سال 94 به 361 نفر کاهش یافته که در مجموع در استان همدان 38 درصد کاهش تلفات جاده ای ثبت شده که این امر نشان دهنده افزایش برخورد با تخلفات بوده است.

    وی با بیان این موضوع که در استان همدان برخورد با تخلفات حادثه ساز رو به افزایش بوده است، گفت: افزایش هزینه تخلفات و ساماندهی سیستم کنترل جاده ای اثر بسیاری در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای دارد کمااینکه سال گذشته برنامه ریزی برای کاهش تخلفات جاده ای یکی از وظایف مهم به شمار می آمد.

    افزایش نرخ جریمه ها بر کاهش تخلفات اثر داشته باشد

    وی با بیان اینکه اصلاح راه ها، ایمن سازی معابر، ساماندهی سامانه کنترل جاده ها و غیره در کاهش تصادفات موثر بوده است، بیان کرد: علارغم افزایش برخورد با تخلفات حادثه ساز باز هم در سراسر کشور شاهد تخلفات بودیم.

    رئیس پلیس راه ناجا به اجرای طرح افزایش جریمه ها در اسفند ماه سال گذشته اشاره و عنوان داشت: بدون شک افزایش نرخ جریمه ها تاثیر زیادی بر کاهش تخلفات دارد.

    سرهنگ حمیدی در ادامه به ویژگی های خاص استان همدان اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های مهم استان همدان قرارگرفتن آن در مسیر عتبات بوده و در حال حاضر یکی از مهمترین طرح های ترافیکی کشور طرح ترافیکی اربعین است که خیل کثیری از جمعیت در بازه زمانی کوتاه به سمت عتبات عالیات سفر می کنند.

    وی با بیان اینکه استان همدان در این زمان ترافیک سنگینی را دارد، افزود: پلیس راه استان همدان اربعین امسال به خوبی ترافیک اربعین را کنترل کرد و با اینکه بسیاری استان ها به طور فصلی دارای ترافیک سنگین هستند اما استان همدان در تمام فصول ترافیک سنگین دارد.

    رئیس پلیس راه ناجا دومین ویژگی استان همدان را متصل کننده غرب به شرق و شرق به غرب دانست و گفت: از آنجا که استان همدان بر سرراه استان های دیگر قرار دارد همواره شاهد تردد زیاد مسافران است و از طرفی استان همدان یک استان توریست پذیر و گردشگری و دارای آب و هوای مطلوب و جاذبه های گردشگری بوده و همین موضوع تردد به این استان را افزایش می دهد.

    سرهنگ حمیدی اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم پلیس راه کشور طرح زمستانه استان همدان است که اگر کوچکترین اشتباهی در اجرای این طرح در استان همدان پیش آید فاجعه رخ می هد و همیشه برای زمستان همدان دلهره داریم اما مسئولین استان همدان همواره هماهنگی خوبی در این زمینه داشته و به خوبی از عهده اجرای این طرح بر آمدند به طوریکه حتی توانستند در زمستان امسال 10 هزار مسافر و زائر را اسکان دهند.

    میانگین واژگونی خودرو در استان همدان بالاتر از نرم کشوری است

    وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث بی توجهی به جلو و واژگونی خودرو اشاره کرد و بیان داشت: یکی از آسیب های مهم در استان همدان که باید بدان توجه شود واژگونی خودرو بوده به طوریکه میانگین واژگونی خودرو در کشور 36 درصد بوده در حالیکه در همدان 39 درصد است.

    رئیس پلیس راه ناجا با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای این موضوع در استان همدان اندیشیده شود، گفت: علاوه بر احتیاط راننده در توجه به جلو اصلاح راه ها نیز یکی از نکات مهم برای کاهش واژگونی خودرو بوده بنابراین باید در استان همدان به اصلاح زیر ساخت ها و راه ها توجه تا استاندارد ها رعایت شود.

    سرهنگ حمیدی با بیان اینکه تصادف موتور سیکلت در استان همدان نسبت به سایر نقاط کشور کم تر است، گفت: تصادف کامیون در استان همدان نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر بوده که این بدلیل وجود تعداد کامیون بیشتر در استان و عبور کامیون های باری از جاده های استان همدان به نقاط مختلف کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو