فونیکسریمکسبهتام

مردم جوادیه منتظر پل عابر جدید باشند

افتتاح ۱۰ پروژه تا پایان سال

عصر خودرو- معاون فنی و عمران شهرداری تهران در خصوص نمره ی این معاونت به پروژه های افتتاح شده توسط شهرداری تهران گفت: بنده نمره خیلی خوب که بین ۱۷ و ۱۸ قرار دارد را انتخاب می کنم.

مردم جوادیه منتظر پل عابر جدید باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران، علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه های فنی و عمران شهرداری تهران ، با بیان این که در حال حاضر همدلی خوبی بین مسئولان، مدیریت شهری و دولت جلوه گر شده است، اظهار داشت: احداث نمایشگاه شهر آفتاب نمونه یکی از این همدلی ها است.

    وی با اشاره به هزینه تمام شده زیرگذر جوادیه که یک بخش کاملی از ساماندهی محله جوادیه شامل پل جوادیه، زیرگذر، محور اتصال بزرگراه نواب به این محله، پارک حاشیه ای منطقه 11  که در اراضی نفت اجرایی شد و همچنین پل های عابر پیاده ای که اجرایی شد، افزود: نزدیک به یکصد میلیارد تومان هزینه تمام شده پروژه های اجرایی بود.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران اضافه کرد: پس از بهره برداری زیرگذر جوادیه تنها مشکل رصد شده عبور پیاده شهروندان از زیرگذر بوده که پل عابر پیاده موجود از زیرگذر فاصله دارد و افراد مسن نمی توانند به راحتی عبور کنند به همین دلیل شهرداری منطقه 16 در سال جاری یک پل عابر پیاده نزدیک به زیرگذر را احداث خواهد کرد.

    وی با تاکید بر این که امروزه برخی از پل های تهران با منازل مردم فاصله چندانی ندارند، گفت: در اجرای تملک پروژه های شهری برخی از املاک دچار ارزش افزوده می شود یعنی ملکی که ردیف دوم و سوم است بعد از تخریب ملک های اول یک خیابان به اول می آیند و قیمت آن‌ها افزایش پیدا می کنند. به عنوان مثال رمپ راستگرد شیخ فضل الله حکیم یکی از این موارد است.

    جاوید با اشاره به سوالی در خصوص نمره معاونت فنی و عمرانی به پروژه های افتتاح شده توسط شهرداری تهران از بین نمره ضعیف و متوسط، خوب، خیلی خوب و عالی به همکاران پیمانکار، تصریح کرد: بنده نمره خیلی خوب که بین 17 و 18 قرار دارد را انتخاب می کنم.

    وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر 90 درصد پروژه های عمرانی شهر تهران تکمیل شده است، افزود: در سال 95 و 96 و همچنین تا پایان این دوره مدیریت شهری 95 درصد پروژه های شهری را تکمیل خواهیم کرد.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که طرح توسعه شهری در دهه 40 تصویب و در سال 49 اجرایی شد، تصریح کرد: طرح فرمان فرمایان و همچنین طرح جامعه اول، شبکه های بزرگراهی برای تهران پیش بینی شده بود که برای نیم قرن بتواند پاسخ گوی نیازهای شهر تهران باشد.

    جاوید اضافه کرد: طرح های توسعه شهری عبارتند از شبکه های بزرگراهی، آزاد راه‌ها، پل ها، تقاطع های هم سطح، تونل ها، تقاطع های تحت الارض، اراضی عباس آباد، برج میلاد و دریاچه شهدای خلیج فارس که در شهر تهران اجرایی شدند.

    وی با تاکید بر این که امروزه بیش از 90 درصد زیر ساخت ها محقق شده، گفت: تا پایان این دوره مدیریت شهری تا 5 درصد دیگر پروژه هایی را احداث و به بهره برداری می رسانیم و 5 درصدباقی مانده را به سال 96 منتقل می کنیم چراکه پروژه ها باید بر اساس سند چشم انداز 1404 باشد.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که در حال حاضر شبکه بزرگراهی شهر 570 کیلومتر است، یادآور شد: حدود 40 کیلومتر شبکه بزرگراهی باقی مانده که تا پایان سال 95، تکمیل شبکه را به 95 درصد می رسانیم.

    جاوید به تکمیل پروژه های امام علی(ع)-صیاد شیرازی و صدر اشاره کرد و گفت: 16 کیلومتر از پروژه شهید حکیم و آزادگان و امتداد بوستان چیتگر یک تونل در دست احداث بوده و پروژه شهید حکیم نیز امسال افتتاح خواهد شد.

    وی با بیان این که زیرگذر استاد معین در خیابان آزادی و پادگان جی در قالب یک پروژه است،افزود: پروژه شهید رستگار به طول 5 کیلومتر از پروژه های در دست احداث این معاونت در سال 95 و 96 خواهد بود. چراکه این پروژه کمربندی تهران را به یکدیگر متصل  می کند و همچنین بزرگراه آزدگان را که کمربند غربی تهران است را به آزادراه امام رضا(ع) متصل و پس از اجرا زمینه تدبیر خط محدوده و حریم شهر تهران را فراهم می کند.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: بزگراه شهید بابایی، شهید یاسینی، آزدگان و مرز کمربندی شهر می تواند یک مرز و خط محدوده و حریم شهر تهران باشد چراکه با این امر امکان کنترل ساخت سازهای غیر مجاز و نظارت بر حریم و حفظ آن برای مدیریت شهری آسان می شود.

    جاوید با بیان این که در سال‌های اخیر با تجربه تونل توحید، تکمیل تونل رسالت، احداث تونل امیرکبیر و تونل نیایش که به همت معاونت فنی و عمران در دوره مدیریت دنیا مالی و مازیار حسینی اتفاق افتاد دانش تونل سازی کشور ارتقای محسوسی پیدا کرد، یادآور شد: امروزه کشور ایران جز 10 کشور مطرح دنیا است که دانش قابل توجهی در زمینه ساخت تونل شهری دارد.

    وی با تاکید بر این که در سال های اخیر جوایز جهانی به برخی از پروژه های شهرداری تهران از جمله در اجلاس های انجمن بین المللی مدیریت پروژه تعلق گرفت، گفت: در هلند پل طبقاتی صدر و نیایش مدال نقره و رتبه دوم و دریاچه شهدای خلیج فارس جایزه تعهد به تعالی و پل طبیعت مدال نقره جهانی گرفت.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به تکمیل فضای زیر سطحی برای تکمیل شبکه بزرگراهی مرکز شهر تهران که با کمبود آن مواجه هستیم، تصریح کرد: در غرب، جنوب و شرق تهران وضعیت بزرگراهی مطلوب داریم اما در مرکز و شمال تهران به دلیل قیمت زیاد اراضی ضعف داریم و به همین دلیل از فضای زیر سطحی استفاده خواهیم کرد.

    جاوید اضافه کرد: بزرگراه زیر سطحی صیاد شیرازی به طول 10 کیلومتر به صورت تونلی از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان طراحی های شهرداری در حال پیگیری است.

    وی با تاکید بر این که بر اساس برآوردها پروژه تونل صیاد تنها 3 تا 4 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: شورای شهر لایحه عمومی اخذ عوارض از بزرگراه های شهر را رد کرد اما پذیرفت که برای بزرگراهایی که به صورت تونلی و توسط بخش خصوصی ساخته می شوند عوارض مناسبی وضع می کند، به همین دلیل در تبصره بودجه سال 95 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از روش bot را توصیه کرده است.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به پروژه های مهم سال گذشته افزود: انتهای سال قبل با افتتاح دو پروژه مهم یکی ساختمان دیوان عدالت اداری با 40 هزار متر مربع زیر بنا و دیگری فاز اول پل های 1B و 2B از تقاطع بزرگراه ارتش و امام علی(ع) به بهره برداری رسید.

    جاوید به بهره برداری از پروژه های شهرداری تهران در سال جاری که به طور میانگین ماهانه بهره برداری از یک پروژه است، اشاره کرد و گفت: فروردین ماه امسال زیرگذر جوادیه با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید و همچنین اردیبهشت ماه پروژه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب که احداث خود نمایشگاه توسط شرکت یادمان سازه و دسترسی های اطراف هم سازمان معاونت فنی و عمران بوده اما در تکمیل نمایشگاه معاونت خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل و ترافیک نقش موثری ایفا کردند.

    وی با بیان این که در خرداد ماه تقاطع غیر هم سطح بزرگراه یادگار امام با خیابان امام خمینی (ره) به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: تیرماه شاهد بهره برداری از پروژه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس که یک پروژه مونومنتالی که مانند پل طبیعت زمینه جذب گردشگر بیشتر را فراهم می کندخواهیم بود، چراکه که در این پروژه سازه های قوسی شکلی با دهانه بزرگی روی تاج سد احداث و به صورت یک پیاده راه خواهد بود.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که در مرداد ماه شاهد افتتاح دو پروژه تونل هوادهی تونل نیایش که کار آن به اتمام رسیده و کار تجهیز باقی مانده و همچنین پروژه تصفیه خانه شهدای خلیج فارس که یک پروژه زیست محیطی مهمی است، خواهیم بود، تاکید کرد: آب ورودی دریاچه سال آینده باید از این تصفیه خانه عبور کند تا از لحاظ شاخصه های زیست محیطی مشکلات آن به حداقل برسد و همچنین آب موجود در دریاچه نیز تا قبل از فصل آبگیری یک بار ریسایکل و در تصفیه خانه تصفیه شود چراکه این تصفیه خانه از متادولوژی بسیار پیشرفته و طراحی روز دنیا بهره مند بوده و پیمانکاران و مشاوران آن توانسته اند دانش فنی خوبی را برای آن اتخاذ کنند.

    جاوید به افتتاح محوطه سازی اطراف برج آزادی در شهریور ماه اشاره داشت و افزود: بخش هایی از پروژه تقاطع غیر هم سطح امام علی(ع) - ارتش و صیاد شیرازی را نیز در این ماه به افتتاح خواهیم کرد.

    وی در ادامه با بیان این که در مهرماه پروژه حکیم، تونل و کاروانسرای سنگی 1و 2 و 10 تقاطع غیر هم سطح آن را به بهره برداری خواهیم رساند، تصریح کرد: فازهای تکمیلی پروژه امام علی (ع)- صیاد و ارتش در مهرماه خواهد بود.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با تاکید بر این که در آبان شاهد بهره برداری از فاز اول پروژه باقر شهر بهشت زهرا(س) خواهیم بود، گفت: تکمیل کامل این پروژه نیازمند تملک های زیادی است اما شهرداری باقر شهر منابع مالی لازم را برای تکمیل کامل این پروژه ندارد.

    جاوید با بیان این که در آذرماه پروژه غیر هم سطح تقی آباد و در دی یکی از فازهای پروژه شهید نجفی رستگار و دولت آباد در منطقه 15 افتتاح خواهد شد، افزود: فازهای تکمیل پروژه های ذکر شده در بهمن و اسفند خواهد بود.

    وی اضافه کرد: در بهمن و اسفند بخشی از فازهای پروژه یادگار امام هم به بهره برداری خواهد رسید چراکه شهرداری تلاش دارد به طور میانگین یک و یا دو پروژه را در هر ماهی به بهره برداری برساند.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با تاکید بر این که برای پروژه بزرگراه شهید حکیم و تونل آن بالغ بر 1000 میلیارد تومان هزینه صرف خواهد شد، گفت: برای تمام پروژه ها مشاوران گزینه های مختلف را بررسی و در هیئت سویل که متخصصین دانشگاهی، معاونت ترافیک و همکاران معاونت فنی و عمرانی حضور دارند، پروژه ها را به تصویب می رسانند.

    جاوید با اشاره به برخی خبرها مبنی بر پروژه پل طبقاتی صدر، تاکید کرد: اگر این پل احداث نشده بود امروز وضعیت صدر بسیار نامطلوب بود و بنده باور دارم که پل طبقاتی صدر هیچ‌گونه اشکالاتی ندارد.

    وی با بیان این که در تکمیل پروژه امام علی(ع) رمپی به ورودی پیروزی مانده و تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد، یادآور شد: نیمه کاره ماندن رمپ امام علی(ع) به خاوران به این دلیل است که تملکی باید در آنجا صورت گیرد تا پروژه دسترسی مکمل نیز تکمیل شود.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که تکمیل کامل پروژه یادگار امام در سال 96 خواهد بود، تصریح کرد: در خصوص پادگان جی بخش های مربوط به وزارت دفاع توافقات حاصل شده و بخش هایی نیز تحویل داده شده اما بخش هایی نیز در حال پیگیری است.

    جاوید با تاکید بر این که در خصوص پادگان ارتش همچنان مذاکرات برای  تملک آن در حال پیگیری است، گفت: پروژه میدان سپاه به شوش هم تعیین تکلیف شده چراکه تونل صیاد به طول 10 کیلومتر طراحی و شورای شهر هم در بودجه سال 95 اجازه داده در صورتی که سرمایه گذاری پیدا شود که به روش bot انجام دهد، آن را اجرایی کنیم.

    وی با اشاره به احداث پروژه پارکینگ نیایش در فضای زیر سطحی پردیس سینمایی ملت افزود: امیدواریم آن را هم در اوایل سال 96 به بهره برداری برسانیم چراکه این اولین پارکینگ زیر سطحی کشور باظرفیت 1300 واحد پارکینگ خواهد بود که دسترسی از تونل به پارکینگ با سواره و خروج از پارکینگ به تونل را دارد.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران به بزگراه شهید شوشتری که هم اکنون در حال تکمیل طراحی است اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره با منابع طبیعی و محیط زیست برای تایید آن ها هستیم اما این در پروژه های اجرایی شهرداری نیست به این منظور که از نظر زیست محیطی از مناطق حساسی عبور می کند.

    جاوید در ادامه با بیان این که غرب تهران از نظر شبکه بزرگراهی کامل است، تصریح کرد: با افتتاح بزرگراه شهید حکیم شبکه بزرگراهی غرب به صورت کامل تر تکمیل خواهد شد.

    وی با تاکید بر این که در همه دنیا در کلانشهر ها ترافیک وجود دارد، گفت: اما در همه دنیا سعی می کنند که با تقویت حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و اتوبوسرانی سریع  مردم را به استفاده بیشتر از وسایل عمومی به جای شخصی تشویق کنند.

    جاوید با اشاره به طرح تونل حقانی و ملاصدرا برای حل بحران میدان ونک افزود: این طرح آماده و در کمیته سویل تصویب شده و به صورت بزرگراه زیر سطحی قبل از چهارراه جهان کودک تا بعد از میدان ونک خواهد بود اما فعلا در برنامه های اجرایی شهرداری نیست.

    معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که روند پروژه های عمرانی این گونه است که بعد از طراحی ابعاد ریالی و پیچیدگی های اجرای آن درنظر گرفته و بر اساس این که منابع مالی این پروژه ها از کجا و چه مقدار خواهد بود تعیین می شود، تصریح کرد: پروژه ها از طریق پیمانکاران بخش عمومی مثل بنیاد مستضعفین و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تعیین تکلیف و یا از طریق مناقصه در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرند که این امر بین معاونت مالی اقتصادی و معاونت فنی و عمرانی تعیین تکلیف می شود.

    وی تاکید کرد: امروزه شهرداری تهران برای تکمیل پروژه های خود به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور با مشکلاتی رو به رو است به همین دلیل پروژه های ما کمی با تاخیر اجرایی می شود.

    جاوید به طرح تونل امیر کبیر اشاره کرد و گفت: از زمانی که طرح تکمیل شد وظیفه خروج بار ترافیکی از بافت بازار و بافت تاریخی را به عهده داشت چراکه ما در طرح بهسازی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در منطقه 12 باید طرح آرام سازی منطقه 12 را دنبال و ورود خودروها به بافت مرکزی را به حداقل و خروج خودرو را تسهیل کنیم چراکه تونل امیرکبیر با یک طرفه شدن مسیر از غرب به شرق و دسترسی بزرگراه امام علی(ع) از شرق به شمال زمینه تسهیل خودروها از بافت تاریخی و مرکزی فراهم می کند.

    وی بیان کرد: مسدود بودن مسیر دسترسی از شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) به منظور دسترسی خودروها از شرق به غرب نبوده چراکه این موضوع با هدف طرح آرام سازی منطقه 12 مغایرت دارد به همین دلیل هدف اصلی دسترسی ایمن خودروهای آتش نشانی و پلیس و آمبولانس بوده تا در مواقعی که بافت تاریخی دچار مشکلاتی می شود بتواند پاسخ گو نیازها باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو