فونیکسریمکسبهتام

پلاک ویژه فقط برای جانبازان بالای ۵۰ درصد جانبازی است

عصر خودرو- مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرای طرح پلاک ویژه را طرحی برای کاهش مشکلات ترددی جانبازان دانست و گفت: این طرح اکنون فقط برای جانبازان بالای ۵۰ درصد جانبازی است.

پلاک ویژه فقط برای جانبازان بالای ۵۰ درصد جانبازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمود تبریزی با اشاره به طرح سئوالات و برخی ابهامات از سوی جانبازان پیرامون طرح پلاک ویژه جانبازان، ضمن تقدیر از مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی برای توجه به رفع مشکلات جانبازان و معلولان افزود: طرح پلاک ویژه جانبازان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی بمنظور کاهش مشکلات ترددی جانبازان 50 درصد و بالاتر و معلولان دچار مشکلات جسمی و حرکتی طراحی شد.
    وی ادامه داد: قبل از شروع واگذاری پلاک ویژه، جلساتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهنمایی و رانندگی پیرامون شکل و طرح پلاک ویژه برگزار و نظرات بنیاد و همچنین جانبازان مبنی بر لزوم وجود تفاوت محسوس نظیر اختصاص کد، طرح و یا رنگی خاص در پلاک ویژه جانبازان مطرح شد و مورد پیگیری جدی قرار گرفت.
    مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظرات پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این طرح، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد نظر پلیس راهنمایی و رانندگی درباره آرم ویلچر بود که این آرم یک نماد بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مردم و مسافران خارجی شناخته‌ شده است.
    تبریزی افزود: موضوع دیگر مورد نظر راهنمایی و رانندگی، ایجاد امکان بهره‌مندی اقشار یاد شده از خدمات و تسهیلات ویژه، قابل ‌شناسایی بودن خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و گروه‌های انتظامی و امدادی و پیشگیری از سوء استفاده از تسهیلات ویژه جانبازان و معلولان بود. همچنین لزوم مشخص کردن افرادی که با شرایط ویژه جسمی و حرکتی رانندگی می‌کنند از دیگر نکات مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به این شرایط، پلیس راهنمایی و رانندگی بمنظور آگاهی رانندگان دیگر از شرایط و محدودیت‌ های رانندگی این افراد و رعایت شرایط لازم، طرح کنونی پلاک ویژه جانبازان و معلولان را مصوب و به مرحله اجرا درآورد.
    مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تاکید کرد: با این‌ وجود در پلاک ویژه جانبازان و معلولین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که برای ماموران راهنمایی و رانندگی قابل تشخیص است.
    تبریزی خاطرنشان کرد: موضوع پلاک ویژه برای آن دسته از جانبازان معزز بین 25 تا 49 درصدی که با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در دست پیگیری است و به‌ محض حصول نتیجه اطلاع‌ رسانی خواهد شد.
    براساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمار می آیند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو