فونیکسریمکسبهتام

صدور بیش از ۳۴ هزار خودرو از شرکت سایپا کاشان در سال جاری

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا اعلام کرد : امسال بیش از ۳۴ هزار خودرو از شرکت سایپای کاشان صادر خواهد شد.

صدور بیش از ۳۴ هزار خودرو از شرکت سایپا کاشان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر جمالی در باره مذاکرات با شرکای تجاری گفت: در مذاکراتی که با شرکای خارجی انجام شده شرکت سایپا کاشان به عنوان شرکتی با خط تولید صادراتی معرفی شده است و شرکت سیتروئن اعتقاد دارد که این شرکت می تواند به عنوان قطب و هاب منطقه در خاورمیانه نقش مهمی ایفا کند.

    جمالی گفت: اعتقاد راسخ وجود دارد که با حمایت های مسئولان استان و با ایجاد فرصت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این شهر امکان ایجاد توسعه هرچه بیشتر صنعت و رشد سایپا کاشان به عنوان یک خودروساز مهم در منطقه وجود دارد.

    وی افزود: سایپا کاشان به عنوان سرمایه گذار مشترکی در نظر گرفته شده است که طبق برنامه تولیدش از 90 هزار خودرو به 150 هزار خودرو افزایش خواهد یافت و تمرکز این شرکت بیشتر در تولید محصول صادراتی خواهد بود و خوشبختانه باید اعلام کنم که در چند مدت اخیر این شرکت در تولید محصول صادراتی موفق عمل کرده است.

    مدیرعامل گروه سایپا گفت: در این مدت کوتاه محصولات طراحی شده از جمله ساینا در این شرکت در حال تولید انبوه است و خودرو cs35 محصول جدیدی که با شریک تجاری به صورت مشترک تولید می شود به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

    وی تاکید کرد: در برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو گروه سایپا، 30 درصد ظرفیت تولید به سایپا کاشان محول شده است و طبق برنامه، صادرات در کاشان و به صورت شرکت مشترک صورت می پذیرد و این شرکت به عنوان یکی از شاخه های مهم گروه سایپاست و انتظار می رود که مدیران و مسئولان شهر کاشان با حمایت بیشتر شرایط توسعه شرکت سایپا کاشان را فراهم کنند.

    جمالی گفت: در حال حاضر 3 هزار نفر در سایپا کاشان مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم روزی شاهد اشتغال 30 هزار نفر در این شرکت باشیم و با تلاش و همکاری همه مدیران و مسئولان این امر محقق خواهد شد و در سال اقتصاد مقاومتی باید برنامه های بیشتری داشته باشیم تا به اهداف پیش بینی شده نائل شویم.

    بنا بر گزارش نقل از سایپا نیوز ، در مراسمی با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیران ارشد گروه، جمعی از مدیران شهر کاشان از زحمات مدیرعامل قبلی شرکت سایپا کاشان تقدیر و مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

    در این مراسم جمعی از مدیران ارشد گروه و مدیران و معاونان شرکت سایپا کاشان، رئیس شورای شهر کاشان، فرماندار، شهردارو مدیران ارشد شهری حضور داشتند و از زحمات محمدرضا شیخ عطار مدیرعامل قبلی سایپا کاشان تقدیر شد و فریبرز شهباز به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی شد.

    دکتر جمالی ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه شعبان و عید مبعث این جابجایی را در جهت ارتقای فعالیت های گروه دانست و گفت : آنچه باعث انگیزه شد تا کاشان به عنوان یک سایت ویژه در گروه مورد نظر قرار گیرد اجرای برنامه های هدفمند در کوتاه ترین زمان بوده است و این جایگزینی در جهت اهداف و برنامه های گروه است و با این تغییرات در آینده رشد و توسعه این دو شرکت را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

    وی گفت: متاسفانه بعد از تحریم ها در صنعت خودرو دچار مشکلات عدیده شدیم و مطمئنا دشمنان کشور به خوبی تشخیص داده بودند که صنعت ما در حال رشد و توسعه است و بر همین اساس نیز آن را مورد تحریم قرار دادند.

    جمالی افزود: وضعیت صنعت خودرو در چند سال گذشته به صورتی بود که اگر به همین روال ادامه می یافت شرکت سایپا در سال 95 به نقطه بحران می رسید و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی های صحیح در عرصه بین الملل فرصتی فراهم شد تا بتوانیم به صورت همکاری های دو جانبه و مشترک، همراه با انتقال دانش فنی، جایگاه و سطح صنعت کشور را بالا ببریم.

    وی تصریح کرد: دشمنان ما علاقه ای به رشد و پیشرفت ما ندارند و شاید به این واقعیت رسیده اند که ایران مقتدر در منطقه و جهان می تواند شرایط خوبی در عرصه های مختلف داشته باشد و باید از شرایط به وجود آمده به نحوی استفاده کنیم که باجهشی عظیم مشکلات گذشته را پشت سر گذاشته و جایگاه خود را در عرصه صنعت خودرو تثبیت کند که این امر باعث ارتقای اقتصاد کشور و تقویت نظام نیز خواهد شد.

    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تقدیر از حمایت و همراهی وزیر صنعت معدن وتجارت از صنعت خودرو گفت: آقای نعمت زاده به خوبی شرایط سایپا را درک کرد و به صورت جدی تمام برنامه ها و اهداف گروه سایپا را دنبال می کرد چرا که مطمئن بود این صنعت به عنوان لوکوموتیو صنعت کشور بخش عمده ای از مشکلات را در زمینه اشتغال برطرف خواهد کرد.

    وی افزود: خوشبختانه گروه سایپا در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که 3 هزار میلیارد زیان انباشته در سال گذشته را به 305 میلیارد سود تبدیل کرده و نشان دهنده تحولی عظیم در این گروه است و این با تلاش و کوشش مدیران و کارکنان گروه سایپا محقق شد و خوشبختانه در حال حاضر این گروه خودروسازی از شرایط بحرانی نجات یافته و در شرایط مناسب در حال مذاکره با شرکای تجاری است.

    جمالی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی برای دولتها در سراسر دنیا گفت: در این خصوص می توان به شرکت جی ام کشور امریکا اشاره کرد که در شرایط بحران دولت این کشور با کمک های مالی و سیاست های حمایتی تلاش کرد تا مجدد این شرکت را به عرصه تولید باز گرداند.

    وی تاکید کرد: با تلاش همه کارکنان سایپا کاشان، این شرکت نقش مهمی در منطقه و جهان خواهد داشت و در این شرکت می توان با امید بهره گیری از شرایط ایجاد شده شاهد رونق اقتصادی در شهر کاشان بود.

    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از امتیازات سایپا کاشان می توان به طراحی تمامی قسمت های این شرکت از ابتدا تاکنون بر اساس توان مهندسان داخلی اشاره کرد که باعث خرسندی است و خوشبختانه در حال حاضر دانش فنی خودرو در کشور نهادینه شده و تجارب خوبی در زمینه طراحی و تولید محصول به دست آمده است که با توانمندی نیروی متخصص که در کاشان سراغ داریم و با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی جوان، قانع و سخت کوش مردمان کویر مطمئنا محصولات آتی این شرکت می تواند نقش مهمی در تولیدات گروه سایپا ایفا کند.

    جمالی با اشاره به صادرات بیش از 20 هزار خودرو از شرکت سایپای کاشان به خارج از کشور در سال گذشته گفت: صادرات اولیه خودرو از این شرکت به کشورهای سودان و لبنان نیز شروع شده است و باید با افتخار گفت که کیفیت بالای خودروی سایپای کاشان موجب شده است مشتریان زیادی از کشورهای خارجی از این شرکت درخواست خرید کنند.

    وی در پایان از زحمات چندین ساله شیخ عطار در شرکت سایپا کاشان تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد در سمت جدید خود در شرکت مگاموتور بتواند مانند گذشته در مسیر برنامه های گروه سایپا کمک و همراهی کند و برای شهباز نیز در پست جدید آرزوی موفقیت کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو