فونیکسریمکسبهتام

یک خط اتوبوس در مرکز تهران و ۲ روایت

عصر خودرو- بحث راه‌اندازی خط اتوبوس شهید بهشتی-مطهری خبرساز که شد؛ انتقادات مغازه داران این دو خیابان که عمدتا صاحبان نمایشگاه‌های لوکس خودرو هستند نیز آغاز شد زیرا همچون کسبه خیابان ولیعصر(عج) پارک حاشیه‌ای آنها نیز حذف می‌شود.

یک خط اتوبوس در مرکز تهران و ۲ روایت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، انتقادات و اعتراضات صنف نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داشت تا اینکه سید جعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد بحث‌های مطرح شده درخصوص ایجاد خط اتوبوس خیابان شهیدبهشتی و مطهری نیز گفت: دوران خودروسالاری تمام شده است و باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

    وی با بیان اینکه ایجاد خط اتوبوس شهید مطهری – بهشتی لطمه‌ای به تردد خودروها وارد نمی‌کند و از خطوط عبوری سطح سرویس کاسته نمی‌شود افزود: برخی دوستان تصور می‌کنند که قرار است با ایجاد این خط اتوبوس از سطح تردد خودروها کاسته شود اما می‌خواهیم با حذف پارک حاشیه‌ای یک طرف خیابان، خط جدید اتوبوسی ایجاد کنیم و درست نیست که برخی خیابان را مختص به خود کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به فعالیت نمایشگاه‌داران خودرو در این خیابان گفت: عمده پارک‌های حاشیه‌ای این خیابان براساس بررسی‌های انجام شده متعلق به نمایشگاه‌داران است و این تفکر که پارک حاشیه‌ای ملک خصوصی این نمایشگاه‌داران است، اشتباه است و لذا با حذف پارک حاشیه‌ای و بدون نصب جداکننده فیزیکی، خطوط اتوبوسرانی احداث می‌شود.

    تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مطالعات زیادی درخصوص راه‌اندازی این خط اتوبوس انجام شده و هرکسی که بخواهد این اطلاعات در اختیارش قرار خواهد گرفت عنوان کرد: اصولا کلیات فعالیت‌های جاری در شورای شهر به تصویب می‌رسد و همچنین کلیات طرح‌های عمرانی در طرح جامع و برنامه پنجم توسعه شهرداری تهران دیده شده است و قطعا چگونگی اجرا و مدیریت آن برعهده معاونت حمل و نقل ترافیک خواهد بود.

    خط اتوبوس شهید مطهری – بهشتی در تعطیلات نوروز کار خود را شروع کرد و آنگونه که اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر عنوان کرد: ما از ابتدا نیز با راه‌اندازی این خط در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مخالف بودیم، ضمن اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران قول داد که این طرح را به صورت آزمایشی اجرا کند و در صورتی که جواب نداد، مجدداً خط بی‌آر‌تی BRT برچیده شود که امیدواریم به وعده خود عمل کنند.

    دوستی تصریح کرد: با راه‌اندازی خط BRT شهید مطهری - بهشتی ترافیک منطقه نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش چشمگیری را داشته است.

    با این وجود محمد سرخو رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر در گفت و گو با ایسنا، معتقد است که احداث این خط جز برنامه‌های 5ساله نبود و با تاکیدات معاونت حمل ونقل این خط راه اندازی شده است.

    وی با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به راه اندازی و فعالیت این خط معترض هستند افزود: شهرداری با اتکا به استدلال‌هایی این خط اتوبوس را راه اندازی کرده است اما اگر ظرف چندماه آینده مردم باز هم معترض باشند طبیعا در نحوه فعالیت این خط اتوبوس تجدید نظر می‌شود.

    وی با بیان اینکه همیشه جمعیت زیادی در ابتدای خیابان مطهری به سمت شرق تردد می‌کردند گفت: در حال حاضر با راه اندازی این خط اتوبوس امکان تردد از خیابان مطهری و شهید بهشتی ایجاد شده است .

    سرخو با رد برخی سخنان مبنی بر آزمایشی بودن اجرای این طرح گفت: خط اتوبوس شهید مطهری – بهشتی در حال فعالیت است.

    وی در واکنش به اعتراض نمایشگاه‌داران این خیابان با بیان اینکه ممکن است ایجاد این خط اتوبوس اعتراضاتی را به همراه داشته باشد گفت: نمیخواهیم به کسب و کار افراد لطمه وارد کنیم اما هدف نهایی ما جابجایی مردم به شیوه آسان است؛ هرچند که وقتی خط اتوبوسی از مقابل نمایشگاهی عبور می‌کند؛طبیعی است که اختلالی در رفت وآمد ایجاد شود چراکه با احداث این خط پارک حاشیه‌ای در کنار این خیابان منتفی شده است.

    سرخو با بیان اینکه از لاین عبوری و میانی برای احداث این خط کم نشده بلکه پارک حاشیه‌ای حذف شده است گفت: این خط اتوبوس برخلاف صحبت عده‌ای آزمایشی نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو