فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۵۳۰»

کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه اجباری شخص ثالث شارژ نمی‌شود

عصر خودرو- رئیس اداره حمل ونقل کالای استان اصفهان گفت: از خردادماه سال جاری کارت سوخت خودروهایی که بیمه اجباری شخص ثالث ندارند، شارژ نمی‌شود.

کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه اجباری شخص ثالث شارژ نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، علیرضا جعفری اظهار داشت: از خردادماه سال جاری کارت سوخت خودروهائی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث معتبر هستند شارژ نخواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه سهمیه پایه اردیبهشت ماه سوخت براساس پایش، به ناوگان حمل ونقل عمومی و جاده‌ای اعلام شد، بیان داشت: در راستای اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل براساس پیماش، سهمیه سوخت پایه اردیبهشت ماه امسال این دسته از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و عمومی نفت و گازسوز اعلام شد.

    رئیس اداره حمل ونقل کالای استان اصفهان اظهار داشت: هدف از مصوبه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش، اختصاص سوخت، متناسب با تردد ناوگان است.

    وی تاکید کرد: براساس این طرح سهمیه پایه اردیبهشت ماه در پنج پیمانه به کارت هوشمند سوخت منتقل می‌شود که پیمانه اول غیر برخط و مابقی به صورت برخط شارژ می شود بنابراین رانندگان باید توجه داشته باشند که در صورت عدم شارژ کارت سوخت به جایگاه‌های برخط مراجعه کنند.

    وی اضافه کرد: بر این اساس سهمیه عملکرد خودروهای باری با وزرن 30 تا 40 تن، از هفت هزار و 200 لیتر به 9 هزار و مینی بوس‌ها از یک هزار و 800 به دو هزار و 400 لیتر افزایش داده شد.

    جعفری به معیار مصرف سوخت در 100 کیلومتر خودروهای کلاس مسافربری بالای 40 نفراشاره و اذعان داشت: مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل با عمر پائین پنج سال 41 لیتر، شش  تا 10سال 45 و بالای 11سال 49 لیتر است و این در حالی است که سهمیه اتوبوس‌های خاص همچون (اتوبوس‌های سه محور، دو طبقه و ولوو  B12) که دارای مصرف سوخت بیشتری هستند به 25 لیتر افزایش یافته است.

    رئیس اداره حمل و نقل کالای استان اصفهان با اشاره به سهمیه سوخت وسائل نقلیه مسافری درون شهری همچون اتوبوس ومینی بوس‌ها که هنوز سامان دهی نشده، افزود: مالکان این ناوگان باید در اولین فرصت به اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های شهری و یا به سایت اینترنتی (http://samandehi.uicb.ir) مراجعه و ثبت نام کنند چراکه با این کار سهمیه پایه در ماه‌های بعدی اصلاح می شود در غیر این صورت با کاهش سوخت بیشتری مواجه خواهند شد.

    وی در خصوص سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزلی سامان دهی نشده نیز تاکید کرد: سهمیه سوخت برای این دسته از ناوگان با ظرفیت 20 نفر از یک هزار و 500 لیتر به یک هزار و 350 لیتر و برای ظرفیت بالای 40 نفر از  چهار هزار و 700 لیتر به سه هزار و 700 لیتر کاهش خواهد یافت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط