فونیکسریمکسبهتام

گزارشی از مقایسه قیمت خودروهای سایپا در بازار ایران و بازارهای صادراتی

عصر خودرو- دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در سال های گذشته و باهدف تحقق استراتژی های صادراتی خود برای حضور و نفوذ در بازارهای جدید صادراتی، اقدام به تنوع بخشی و توسعه سبد محصولات خود در بازارهای هدف کرده اند.

گزارشی از مقایسه قیمت خودروهای سایپا در بازار ایران و بازارهای صادراتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، هرچند دو خودروساز بزرگ کشور در این سالها برنامه های صادراتی خود را ادامه داده اند اما مساله مهم در این زمینه قیمت خودروهای صادراتی است که در چند سال گذشته همواره مورد توجه مسئولان و افکار عمومی جامعه قرار گرفته و آنها را نسبت به فعالیت های شرکت های خودروساز در این زمینه کنجکاو کرده است.
    نکته اساسی در این میان ضرورت تلاش خودروسازان برای افزایش توان رقابتی شان در بازارهای صادراتی و در قالب افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات است.
    یکی از ارکان اصلی این موضوع بهره مندی از کمک‌های دولتی و ایجاد مشوق‌های هدفمند از سوی دولت است که از جمله این سیاست های تشویقی می توان به معافیت خودروهای صادراتی از هزینه های شماره گذاری، بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین استرداد حقوق و عوارض گمرکی پرداخت شده توسط خودروسازان برای واردات قطعات مورد نیاز در پروسه تولید و تکمیل خودروها، اشاره کرد.
    دیگر عامل موثر در ارائه محصولات متناسب با نیاز مشتریان، استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین انعطاف در تولید و امکان استفاده از برخی قطعات ارزانتر و نصب آپشن های کمتر و با حاشیه سود مناسب، توسط خودروسازان است.
    در همین زمینه خودروی تیبا نیز به عنوان یک محصول ایرانی، پس از کسب استانداردهای لازم و بازاریابی فراوان، وارد بازارهای کشورهای خارجی شده است.
    براساس اعلام سایپا، این خودرو که پیش از این در بازارهای خارجی همچون عراق، سوریه، مصر، الجزایر و عرضه شده است، شرایط استانداردی کشورهای حوزه آسیای میانه همچون آذربایجان، روسیه و اکراین را برآورده کرده و مجوز حضور در این بازارها را نیز بدست آورده است.
    گزارش سایپا از مقایسه قیمت فروش خودروی تیبا در بازار ایران و برخی از بازارهای هدف صادرات نشان می دهد که نرخ آن در داخل کشور نسبت به هفت کشوری که تیبا صادر می شود، ارزانتر است.
    به عنوان نمونه حذف هزینه های شماره گذاری، بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین استرداد حقوق و عوارض گمرکی، به عنوان سیاست های تشویقی دولت برای صادرکنندگان سبب کاهش حدود 25 درصدی قیمت تیبا در بازاهای صادراتی نسبت به بازار داخل شده است. در واقع دولت تسهیلاتی را برای خودروسازان در نظر گرفته که شرکت‌های خودروساز با استفاده از آنها، قیمت محصولات صادراتی خود را کاهش دهند. پرداخت این هزینه‌ها در قیمت تمام‌ شده خودروهای تولید داخل لحاظ شده است، حال آنکه خودروهای صادراتی از پرداخت چنین هزینه‌هایی معاف بوده و توان رقابت را در بازارهای خارجی بدست می آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو