فونیکسریمکسبهتام

کامیون‌های دودزا در سربالایی نوسازی

عصر خودرو- بنا به گفته‌ی معاون وزیر راه و شهرسازی، به زودی شاهد تامین مالی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از محل قانون تولیدات رقابت‌پذیر و صرفه‌جویی سوخت خواهیم بود.

کامیون‌های دودزا در سربالایی نوسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، امیر امینی اظهار کرد: دو حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از محورهای بسیار مهم اقتصاد مقاومتی هستند که در این زمینه در حال انجام اقدامات خوبی با مشارکت وزارت نفت هستیم و جلساتی را هفته‌ی گذشته با دکتر وکیلی در سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار کردیم.

    وی افزود: به زودی شاهد این خواهیم بود که با بسترهای فراهم شده از محل بند "ب" ماده 12 قانون تولیدات رقابت‌پذیر از محل صرفه‌جویی سوخت، منابع مالی این طرح را فراهم و بدین ترتیب بتوانیم بخش خصوصی را به گرفتن تسهیلات برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ترغیب کنیم.

    معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: باید بتوانیم بخش اعظم ناوگان حمل ونقل جاده‌ای و ریلی فرسوده را با یارانه تسهیلات، نوسازی کنیم که این اقدام در کاهش مصرف سوخت و ارتقای ایمنی بسیار موثر خواهد بود.

    امینی هم‌چنین درخصوص آخرین وضعیت طرح جامع حمل و نقل اظهار کرد: محورهای اصلی طرح جامع حمل و نقل در شورای عالی هماهنگی ترابری به تصویب رسیده و احتمالا تا بهمن ماه سال جاری منتشر خواهد شد. هم‌چنین بخش‌های قابل انتشار طرح جامع حمل و نقل قدیمی که در حال اصلاح مدلش‌های آن هستیم تا آخر خردادماه به اطلاع خواهد رسید.

    وی گفت: ما به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داده‌های مکانی در "همایش ملی ژئوماتیک" شرکت کردیم و به تشریح پنج محور اقتصاد مقاومتی پرداختیم. هم‌چنین اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید داده‌های مکانی و مدیریت داده‌های مکانی داشت را در آن‌جا ارایه کردیم.

    معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ضعف‌های سامانه‌های نرم‌افزاری، آفت‌های مدیریتی و آفت‌های کارشناسی در حوزه حمل و نقل بررسی شد که مهم‌ترین مساله ارایه آزادی عمل به دستگاه‌های اجرایی و بسترهای تبادل داده‌های مکانی بین مردم و مسوولین بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو