فونیکسریمکسبهتام

«سایپا کاشان» به سیتروئن رسید

قرارداد فیات با ایران‌خودرو نهایی شد

عصر خودرو- دومین خودروساز بزرگ کشور در قراردادی، شرکت «سایپا کاشان» را به سیتروئن فرانسه واگذار کرد تا این شرکت فرانسوی در قلب کویر ایران محصولات جدیدی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

«سایپا کاشان» به سیتروئن رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه قرارداد سایپا با سیتروئن نهایی شده است گفت: قرار است تا این شرکت فرانسوی در سایپا کاشان که برای تولید خودرو تیبا طراحی و احداث شده بود، محصولات جدیدی را به تولید برساند تا بدین ترتیب پس از مشهد و کرمان، کاشان نیز به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای صاحب صنعت خودرو تبدیل شد.

    محمدرضا نجفی‌منش افزود: رنو نیز که مذاکرات مفصلی را با سایپا داشته است قصد دارد تا شرکت «بُن‌رو» که در آن فیات سی‌ینا به تولید می‌رسید را خریداری کند تا دیگر خودروساز فرانسوی بتواند با استقلال بیشتری به تولید محصولات خود بپردازد.

    به گزارش اقتصادنیوز دومین خودروساز بزرگ کشور، سوله‌ها، خطوط تولید و نیروهای انسانی خود را به عنوان آورده در اختیار این دو شرکت فرانسوی قرار می‌دهد تا این دو شرکت بتوانند با انتقال سرمایه و تکنولوژی خودروهای جدیدی را برای بازار 800 میلیونی خاورمیانه به تولید برسانند.

    در همین رابطه نیز رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت وگو با خبرگزاری مهر با تائید خیر واگذاری سایپا کاشان به سیتروئن گفت: دومین قرارداد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی ایران در روزهای گذشته میان شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه به امضا رسیده که این قرارداد به صورت جوینت‌ونچر و با سرمایه‌گذاری این شرکت در سایت سایپای کاشان عملیاتی خواهد شد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس قراردادی که به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی باید منابع مالی خارجی خود را به ایران آورده و شرکت ایرانی سایپا نیز سایت تولید خودروی خود در کاشان را به عنوان آورده پروژه، در اختیار سیتروئن قرار می‌دهد.

    وی تصریح کرد: قرار بر این است که چندین مدل خودرو در کلاس جدید به صورت مشترک از سوی این دو خودروساز تولید شود که 60 درصد آن به بازار داخل و 40 درصد آن به بازارهای صادراتی ارسال خواهد شد.

    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهارداشت: کار طراحی، مهندسی و تأمین منابع مالی از سوی این شرکت فرانسوی صورت خواهد گرفت و سایپا نیز آورده‌ای به صورت مالی نخواهد داشت و سیتروئن علاوه بر انتقال دانش فنی، سرمایه نیز به ایران وارد خواهد کرد.

    نهایی شدن قرارداد فیات با ایران‌خودرو
    دبیر انجمن خودروسازان در بخش دیگری از گفت گوی خود با اقتصادنیوز از نهایی شدن قرارداد ایران‌خودرو با فیات خبر داد.

    نجفی‌منش گفت: با توجه به سکوت خبری چند هفته گذشته درباره قراردادهای جدید خودرویی برخی از کارشناسان گمان می‌کردند که مذاکره خودروسازان کشور با بزرگان صنعت خودرو دنیا مسکوت شده است در حالی‌که مذاکرات انجام می‌شود و با توجه به محرمانه بودن برخی مباحث خودروسازان ترجیح داده‌اند بدون هیاهوی رسانه‌ای کار با به پیش ببرند.

    او افزود: برخی معتقدند که بازار خودرو ایران در یک تقسیم‌بندی میان اروپایی‌ها به فرانسه داده شده است، در حالیکه چنین تفسیرهایی صحت ندارد و خودروسازان بزرگ کره ای، ژاپنی و اروپایی غیر فرانسوی به‌طور جدی وارد با خودروسازان ایرانی وارد مذاکره شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو