فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۹۶»

راهکار هندی‌ها برای مقابله با آلودگی هوای دهلی‌نو

عصر خودرو- دولت محلی دهلی نو با بکارگیری اتوبوس‌های برقی در سیستم حمل و نقل عمومی به مقابله با آلودگی هوا در آلوده‌ترین شهر جهان می‌رود.

راهکار هندی‌ها برای مقابله با آلودگی هوای دهلی‌نو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از نسیم آنلاین، بانک جهانی چندی پیش در گزارشی اعلام کرد میزان آلایندگی هوای دهلی نو پایتخت هند به عنوان آلوده ترین شهر در جهان 60 برابر بیشتر از مقدار مجاز تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است.

    وزیر محیط زیست هند نیز گفت: روزانه 80 نفر در دهلی نو پایتخت این کشور براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. دولت محلی دهلی نو برای کاهش آلودگی هوا چندی پیش تردد زوج و فرد خودروها در کلان شهر دهلی نو را به مرحله اجرا گذاشت ولی به گفته کارشناسان این اقدام تنها مقدار کمی از آلودگی هوا کاسته است.

    دادگاه عالی هند نیز هفته گذشته برای مقابله با آلودگی هوا در حکمی تردد تاکسی ها با سوخت بنزین و گازوئیل را در دهلی نو ممنوع کرد. این حکم باعث اعتراض شدید و تهدید به خودکشی رانندگان تاکسی شد. آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، افزایش بی رویه تولید و انتشار گاز های گلخانه ای سبب شده که هوای دهلی نو مانند بسیاری شهر های بزرگ جهان هر روز به آلودگی اش افزوده شود.

    دولت دهلی نو در نظر دارد برای مقابله با آلودگی روز افزون هوا، بکار گیری اتوبوس های برقی در پایتخت را در دستور کار خود قرار دهد. یک مقام دولتی در دهلی نو گفت که سازمان حمل و نقل دهلی نو، تعدادی اتوبوس برقی را تا پایان ماه جولای (تیر- مرداد)در شبکه اتوبوسرانی دهلی نو قرار می دهد.

    این اتوبوس های برقی مجهز به کولر گازی، اینترنت پر سرعت و دوربین های مدار بسته است. دولت دهلی اعلام کرده است درصورتیکه عملکرد این اتوبوس ها در کاهش آلودگی هوا رضایت باشد بکار گیری این اتوبوس ها افزایش می یابد. قیمت هر دستگاه اتوبوس برقی حدود 150 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

    اتوبوس های برقی یا 'سبز' هم اکنون در شهر های مختلف جهان از قبیل لس انجلس در امریکا، شنزن چین ،لندن و جاکارتا در حال استفاده است. «پی.کی.سرکار»، رئیس دانشکده طراحی حمل و نقل در دانشگاه معماری دهلی نو گفت: اتوبوس های برقی از اهمیت بالایی در حمل و نقل پاک برخوردار است.

    وی افزود:دهلی نو باید به سرعت این اتوبوس ها را جایگزین اتوبوس های قدیمی کند.

    اتوبوس های برقی در مقایسه با نوع گاز سوز و یا گازوئیلی از هزینه ها کمتر و از بهره وری بالاتری برخوردار است. هر اتوبوس برقی پس از شارژ کامل باتری می تواند 250 کیلومتر بپیماید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو