فونیکسریمکسبهتام

مترو ساعتی ۱۸ هزار نفر را به «شهرآفتاب» رساند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میزان استقبال از نمایشگاه کتاب تهران که برای نخستین بار در مجموعه «شهر آفتاب» برگزار شد را «فوق تصور» دانست و گفت: بخش اعظم جمعیت میلیونی که از نمایشگاه بازدید کردند، با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس خود را به «شهر آفتاب» رساندند.

مترو ساعتی ۱۸ هزار نفر را به «شهرآفتاب» رساند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: تمامی امکانات و تسهیلات حمل و نقل عمومی برای دو روز انتهایی هفته که با روزهای پایانی نمایشگاه کتاب همزمان شد و تعداد بازدیدکنندگان به میزان قابل توجهی افزایش یافت را آماده کرده و به کار گرفتیم.

     

    وی با اعلام این که مترو به عنوان وسیله‌ای ارزان، ایمن و سریع، بهترین وسیله برای بازدید از نمایشگاه بود و بیشترین استقبال نیز از آن صورت پذیرفت، تأکید کرد: بخش قابل توجهی از مسافران مترو از طریق خط یک به صورت مستقیم در ایستگاه «شهر آفتاب» پیاده شدند و بخش دیگری از مسافران نیز با استفاده از خط 3 در ایستگاه نعمت آباد پیاده شده و با استفاده از اتوبوس‌های مستقر در این محل به «شهر آفتاب» منتقل شدند.

     

     

    مترو هر ساعت 18 هزار نفر را به «شهر آفتاب» رساند

     

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که میانگین سرفاصله حرکت قطارهای مترو در ایستگاه «شهر آفتاب»، 10 تا 15 دقیقه بود که با تقویت ناوگان، این سرفاصله در روزهای پنج شنبه و جمعه به 6 دقیقه و نیم کاهش پیدا کرد، گفت: به این ترتیب در هر 6 و نیم دقیقه، بیش ار 2000 مسافر در «شهر آفتاب» پیاده شدند و به عبارتی در هر ساعت، 9 قطار بیش از 18 هزار مسافر را به «شهر آفتاب» منتقل کردند.

     

    تشکری هاشمی با بیان این که با وجود استقبال گسترده شهروندان از نمایشگاه کتاب که دور از تصور مسئولان تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری نمایشگاه بود، تصریح کرد: با این وجود، ناوگان حمل و نقل عمومی در زمینه نقل و انتقال شهروندان به «شهر آفتاب» به خوبی عمل کرد و خدمات این حوزه از شرایط ایده‌آل برخوردار بود.

     

    وی با تأکید بر این که با وجود پیش بینی 9 ایستگاه اتوبوس در 9 نقطه پرتردد شهر، به جز 3 خط پایانه غرب (آزادی)، پایانه جنوب و میدان رسالت، استقبال مورد انتظار از سایر خطوط به عمل نیامد، ‌اضافه کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی، 300 دستگاه اتوبوس در مسیرهای منتهی به مجموعه «شهر آفتاب» و 100 دستگاه اتوبوس دیگر از جمله 75 دستگاه اتوبوس دو کابین در داخل نمایشگاه مستقر کرده بود تا نسبت به جابجایی شهروندان اقدام کند.

     

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که 150 دستگاه تاکسی نیز از هشت مسیر، شهروندان را به مجموعه «شهر آفتاب» منتقل کرده و 50 دستگاه تاکسی نیز برای انجام خدمات دربستی در این مجموعه حضور داشتند، اظهار کرد: علاوه بر این، 100 دستگاه وَن و 50 دستگاه شاتل برقی برای جابجایی بازدید کنندگان از محل پارکینگ‌های نمایشگاه و ایستگاه متروی «شهر آفتاب» به بخش‌ها و قسمت‌های مختلف نمایشگاه پیش بینی شده بود.

     

    تشکری هاشمی با بیان این که مجموعه «شهر آفتاب»، نخستین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با استانداردهای بین‌المللی محسوب می‌شود، تصریح کرد: 33 کشور خارجی از جمله کشورهای اروپایی ایتالیا، آلمان، فرانسه، بلژیک و هلند در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند، ضمن این که کشورهایی همچون استرالیا، ترکیه، چین، ژاپن و کانادا نیز از دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه بودند.

     

    براساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که با گسترش مراودات و مناسبات بین‌المللی کشورمان که حضور بیش از 30 کشور از پنج قاره جهان گواه آن است، کشورمان به یک مجموعه نمایشگاهی همچون «شهر آفتاب» به شدت نیاز داشت، خاطرنشان کرد: مجموعه «شهر آفتاب»، بزرگ‌ترین زیربنا و زیرساخت فرهنگی و نمایشگاه کتاب، مهم‌ترین اتفاق و رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو