فونیکسریمکسبهتام

پشت پرده توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده

عصر خودرو- روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده چندی است متوقف مانده است. این طرح قرار بود از اسفند ۹۴ در تهران و شهرهای کشور به سرعت آغاز شود و طی آن ۹۰هزار تاکسی فرسوده کشور از رده خارج و با وسایل نو جایگزین شوند.

پشت پرده توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این‌باره گفت: در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در بهمن و اسفند‌ماه سال94 تعداد 12هزار متقاضی در شهر تهران با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت‌نام کردند. وی افزود: خوشبختانه با کمک‌های دولت طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور کلید خورد و بیش از 90هزار فقره تسهیلات برای این اقدام درنظر گرفته شد و با توجه به تفاهمنامه‌ای که با ایران خودرو و بانک‌های عامل پارسیان، ملت و تجارت به امضا رسید، این اقدام وارد فاز عملیاتی شد که در همین راستا بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات شانه خالی کردند.

    مظفر اذعان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات وام 20میلیون تومانی و بهره 16درصدی با قید یک شرط آن هم معرفی یک ضامن برای دریافت وام مطرح و قرار شد درصورت نیاز به ضامن دوم بانک‌ها سند خودرو را به‌عنوان ضامن بعدی از متقاضیان اخذ کنند که بانک‌ها با توجه به آنکه این شرط را قبول کردند اما در زمان پرداخت تسهیلات از تاکسیرانان ضامن‌های بیشتری راخواستار شدند و حتی در بعضی از شعب در بحث پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل می‌کنند، به همین دلیل عدم‌همکاری بانک‌ها باعث توقف طرح نوسازی شده است.

    همچنین عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به‌منظور تسریع در روند جایگزینی آنها خبر داد. به گفته وی، باید برای تسریع در روند از رده خارج‌کردن تاکسی‌های فرسوده، وام‌های کم‌بهره بانکی به صاحبان این خودروها اختصاص یابد.

    عزیزی در واکنش به طرح سراسری جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروی ون هایس و آریو، گفت: هر چند از رده خارج‌کردن تاکسی‌های فرسوده در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامی بسیار ضروری و حائز اهمیت است اما نرخ بالای تسهیلات بانکی موجب شده رانندگان نسبت به خروج خودروی فرسوده خود تعلل کنند؛ بنابراین بهتر است برای سریع‌تر از رده خارج‌کردن تاکسی‌های فرسوده، وام‌های کم‌بهره بانکی به صاحبان این خودروها اختصاص یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو