فونیکسریمکسبهتام

یخ ۲ساله بازار خودرو در تابستان ۹۵ آب می‌شود؟

سود نمایشگاه‌داران در آستانه صفر

عصر خودرو- فعالان بازار خودرو از ادامه و تشدید وضعیت رکودی بازار خودرو در سال جدید خبر می‌دهند و همه چیز مهیای آن است که رکود بازار خودرو پابرجا باقی بماند. حال این سوال مطرح می شود که آیا یخ دو ساله بازار خودرو در تابستان آب می شود؟

سود نمایشگاه‌داران در آستانه صفر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از، ماه‌های رکود بازار خودرو را دیگر می توان به سال گفت، چون از سال هم گذشته، نزدیک به دو سال است که بازار خودرو با رونق چندانی مواجه نیست و گویا قصد هم ندارد به این زودی‌ها به آن خاتمه دهد. فعالان بازار خودرو هم کمتر امیدی به رونق بازار حداقل تا تابستان که شاید همزمان با آغاز سفرهای تابستانی، بازار رونق را به خود ببیند، دارند. بنابراین نزدیکترین امیدی که می‌توان به رونق بازار خودرو داشت، با توجه به شروع ماه مبارک رمضان در 18 خرداد، حداقل 2 تا 3 ماه دیگر است.

    یکی از نمایشگاه‌داران اتومبیل در پایتخت در این باره می‌گوید: به طور معمول در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی خرید و فروش در بازار خودرو کاهش می‌یابد.

    گل محمدی با بیان اینکه نبودن پول در دست مردم و رکود در تمامی مشاغل، باعث تشدید این رکود شده است، خاطرنشان می‌کند: مردم انتظار دارند با این اتفاقات قیمت خودرو کاهش ‌یابد و احتمالا تا تیرماه خرید را متوقف می‌کنند تا تکلیف قیمت مشخص شود.

    وی ادامه می‌دهد: این شرایط باعث افزایش ضرر و زیان نمایشگاه‌های اتومبیل شده است به‌گونه‌ای که در فروردین ماه تاکنون نمایشگاه‌ها حتی یک خودرو نیز نفروخته‌اند.

    این نمایشگاه‌دار اتومبیل ادامه می‌دهد: سال گذشته نیز بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و حتی در اسفند ماه به عنوان دوران پیک فروش نیز میانگین فروش خودرو در هر نمایشگاه حداکثر  10دستگاه بود.

    وی با بیان اینکه در این شرایط سود نمایشگاه‌های اتومبیل تقریبا به صفر رسیده است، تصریح می‌کند: بسیاری از نمایشگاههای کوچک که سرمایه ندارند تعطیل شده اند و افراد شاغل در آنها به جرگه بیکاران پیوسته اند.

    گشت و گذاری در بازار هم این را تائید می کند که بازار با رونقی مواجه نیست؛ اما همین خرید و فروش اندکی هم که رقم می خورد، برخی افزایش قیمت های جزئی را در بازار رقم زده است که البته بیشتر قیمت گذاری است که از سوی فروشنده عنوان می شود و معلوم هم نیست خریداری داشته باشد. به هرحال رکود در بازار حکمران است و به این زودی‌ها هم قرار نیست که دست از سر بازار بردارد.

    آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، مردم حداقل مراجعاتشان برای پرس و جو در بازار بیشتر شده است، یعنی حداقل بازار از یخ‌زدگی مطلقی که تا چند وقت پیش گریبانگیرشان بود، کمی به سمت خوش‌بینی حرکت کرده‌ و کسانی که می‌خواهند اطلاعی هم از بازار داشته باشند، به نمایشگاههای اتومبیل مراجعه می‌کنند.

    بررسی میدانی خبرنگار تسنیم در بازار خودرو و میان انبوه آگهی‌های فروشی که این روزها در رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسد نشانگر افزایش قیمت برای خودروهای داخلی است که برخی آن را ناشی از افزایش نرخ بیمه ثالث می‌دانند و برخی دیگر معتقدند علت آن توزیع قطره چکانی خودروسازان به بازار به بهانه دریافت افزایش قیمت از سوی شورای رقابت در سال جدید است.

    در سوی دیگر ماجرا خودروسازان ایرانی در آستانه لغو تحریم‌های اقتصادی و ورود محصولات اروپایی نه‌تنها تلاش زیادی برای حفظ بازار نمی‌کنند و همچنان مصر بر افزایش قیمت محصولات خود هستند، گویی که چندان نگران از دست دادن سهم خود از بازار داخلی هم نیستند. در شرایطی که چند هفته از مصوبه شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌گذرد، بازار همچنان در رکود به‌سر می‌برد و قیمت‌ها نیز چندان دچار تغییر نشده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو