فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد:

حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم

عصر خودرو- نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور در بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: اگر دولت شرکت‌های سودده را به ما واگذار می‌کرد وضع صندوق اینگونه نبود.

حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، اکبر نوروزی گفت: دولت قبل سهام هر چه شرکت ناکارآمد و پر از دردسر را به ازای بدهی خود به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد که نتیجه آن عقب ماندگی مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد کشور بود.

    نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور در بودجه 95 و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دولت بنا را بر این گذاشته تا صندوق بازنشستگی فولاد تا پایان برنامه ششم توسعه روی پای خود بایستد و بتواند از محل شرکت‌هایی که سهامش را دریافت کرده درآمدزایی داشته باشد.

    او افزود: شرکت‌هایی نظیر دخانیات، 20 درصد سهام یکی از خودروسازان و زغال‌سنگ های طبس و کرمان از جمله شرکت‌های ناکارآمدی هستند که دولت سهام آنها را به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرده تا 12.5 هزار میلیارد تومان از بدهی 33 هزار میلیارد تومانی خود به صندوق را بپردازد، اما عملا با این واگذاری‌ها مشکلات و تعهدات بیشتری را برای صندوق به وجود آورده است.

    نوروزی در پاسخ به این پرسش که 20 درصد سهام یکی از دو خودروساز بزرگ کشور آیا سودده بوده است یا خیر، گفت: برخی گمان می‌کنند که چون 20 درصد سهام یک خودروساز را به ما داده‌اند پس مشکلات مالی صندوق نیز تا حدودی کم شده و قادریم از عهده پرداخت برخی مطالبات برآییم در حالی که پیشنهاد ما این است سیاستگذارن محترم لطف کرده و سهام این شرکت را باز پس گیرند و سهام شرکت‌های سودده‌تری را به ما واگذار کنند چرا که سهام خودروسازان برای ما سود عملیاتی نداشته است.

    او افزود: به عنوان مثال سهام دو شرکت زغال سنگ طبس و کرمان نیز به صندوق واگذار شده در حالیکه این دو شرکت چهار هزار نفر نیرو دارد و درآمدهایش با هزینه‌هایش جور در نمی‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو