فونیکسریمکسبهتام

موافقت مجلس با ورود خودروهای سنگین‌ دست دوم

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جریان بررسی مواد ارجاعی از لایحه دائمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه کشور، اجازه ورود کامیون‌های با سه سال کارکرد برای نوسازی ناوگان باری و کامیونی کشور را صادر کردند.

موافقت مجلس با ورود خودروهای سنگین‌ دست دوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، براین اساس در مصوبه روز گذشته مجلس به دولت اجازه داده شد با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، کامیون‌های مورد نیاز که استانداردهای روز را دارا بوده و عمر کمتر از سه سال داشته باشند مشروط به وجود خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به کشور وارد شوند.

    در این رابطه دولت نیز مجاز است تخفیفات و تسهیلات گمرکی را اعمال کند. استفاده از این تخفیفات منوط به خروج یک کامیون فرسوده با عمر بیش از بیست و پنج سال به‌ازای هر کامیون وارداتی است. مجلس شورای اسلامی در شرایطی با ورود خودروهای کارکرده سنگین به کشور موافقت کرده است که هم‌اکنون 180 هزار کامیون با عمر بالای 25 سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند. این موضوع در حالی است که این خودروها علاوه‌‌بر آلودگی بسیار بالایی که دارند به‌دلیل پایین بودن ایمنی، امنیت جاده‌ای کشور را نیز به مخاطره انداخته‌اند. با وجود آنکه تاکید بسیاری بر خروج هر چه سریع‌تر خودروهای سنگین از سیستم حمل‌و‌نقل کشور صورت می‌گیرد، اما مشکلاتی از جمله روند کاهشی تولید خودروهای سنگین در شرکت‌های خودروساز داخلی و بالا بودن قیمت خودروهای سنگین به کشور، خروج فرسوده‌ها را به شدت کند کرده است. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید خودروهای سنگین در کشور طی سال گذشته 9 هزار و 842 دستگاه بوده که در مقایسه با سال قبل از آن تولید این خودروها با کاهش 53 درصدی مواجه بوده است. این موضوع در حالی است که تولید این خودروها در فروردین‌ماه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 60 درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد مجلس نیز در راستای سرعت بخشیدن به خروج کامیون‌های فرسوده و جایگزینی آنها با ورود خودروهای کارکرده سنگین همچون گذشته موافقت کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو