فونیکسریمکسبهتام

از سوی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تشریح شد:

نتایج حضور کانون در مجمع عمومی منطقه یک FIA و امضای تفاهم نامه همکاری با ۵ کشور

عصر خودرو- مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجمع عمومی سالانه منطقه یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی(FIA) ، ضمن ارائه گزارش‌ از فعالیت‌های این کانون در زمینه‌های مختلف، با پنج کشور عضو FIA تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

نتایج حضور کانون در مجمع عمومی منطقه یک FIA و امضای تفاهم نامه همکاری با ۵ کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰
  • نتایج حضور کانون در مجمع عمومی منطقه یک FIA و امضای تفاهم نامه همکاری با 5 کشور
  • نتایج حضور کانون در مجمع عمومی منطقه یک FIA و امضای تفاهم نامه همکاری با 5 کشور
  • نتایج حضور کانون در مجمع عمومی منطقه یک FIA و امضای تفاهم نامه همکاری با 5 کشور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی: مجمع عمومی سالانه (بهاره) منطقه یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، اردیبهشت ماه هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود که مجمع سال 2016 در پایتخت کشور فنلاند و با حضور 300 نماینده از 80 کشور اروپایی، آفریقایی، آسیایی و همچنین کشور ایران برگزار شد.
در اجلاس امسال، ابراهیم رضایی بابادی، مدیر عامل و حسینعلی قلی زاده، مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از کشورمان حضور داشته و در جلسات مختلف آن شرکت کردند.
در حاشیه مجمع عمومی سالانه منطقه یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) که در هلسینکی، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور فنلاند برگزار شد، دو جلسه تخصصی با عنوان‌های "کمیسیون سیاست گذاری موبیلیتی فیا" و "کمیسیون بین‌المللی تاریخی فیا" برگزار شد.
قلی زاده، مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و عضو کمیسیون بین‌المللی تاریخی فیا، با حضور در این کمیسیون گزارش جامعی را در خصوص عملکرد دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی که در این کانون فعالیت می‌کند، ارائه کرد.
وی همچنین به عنوان یکی از هشت عضو کمیسیون سیاست گذاری موبیلیتی فیا در این کمیسیون نیز حاضر شد و به جهان شمول نبودن برخی پروژه‌ها و موضوعات مطرح شده و قابل اجرا نبودن آنها در خاورمیانه و برخی کشورهای دیگر انتقاد کرده و خواستار اصلاح طرح‌ها شد.
از میان مهمترین سرفصل‌های این کمیسیون می‌توان به آلودگی هوا، محدود سازی استفاده از سوخت‌های دیزلی برای خودروها، فناوری‌های جدید در حوزه اتومبیلرانی و ... اشاره کرد.
ابراهیم رضایی بابادی، مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز که ریاست هیأت ایرانی را عهده دار بود، با اشاره به توسعه مناسبات بین‌المللی این کانون به منظور استفاده از تجارب، دانش، توان و ظرفیت‌های تخصصی اتومبیل کلوپ‌های عضو FIA، درباره فعالیت‌های انجام شده از سوی این کانون در حاشیه اجلاس یاد شده، گفت: در کنار حضور در جلسات مختلف و ارائه گزارش‌های متعدد، توانستیم تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی را با 5 کشور عضو فیا از جمله آلمان، آلبانی، جمهوری چک، مقدونیه و اتریش امضا کنیم.
وی افزود: موضوع کلی این تفاهم‌نامه‌ها به آموزش، تبادل تجربیات، خدمات فنی و تخصصی، مبادله گردشگر و موضوعات مرتبط با حوزه‌های کاری کانون‌های جهانگردی و اتومبیلرانی کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، اختصاص داشت.
رضایی بابادی، همچنین با اشاره به تنظیم متن قرارداد همکاری میان کانون ایران و کانون اتومبیلرانی اسلوونی، خاطر نشان کرد: بر اساس این قرارداد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، موظف خواهد بود خدمات امداد جاده‌ای رایگان به اعضای کلوپ اتومبیلرانی اسلوونی که با خودروی خود به کشورمان سفر می‌کنند ارائه و کانون اسلوونی نیز متعهد می‌شود هزینه‌های مربوطه را جبران کند.
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: در دیدار و نشستی که با ژان تاد، رییس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی(FIA) ، داشتم، وی خواستار آن شد تا با تیمی از افراد مجرب در زمینه ایمنی راه‌های کشور و دست‌اندرکاران حوزه ایمنی راه‌های فیا، نشستی تخصصی پیرامون ایمنی راه‌های ایران و راهکارهای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها در کشورمان داشته باشیم.
رضایی بابادی یادآور شد: در نشست‌های مذکور، کشورهای شرکت کننده موضوعاتی از قبیل تحولات و تغییراتی که در زمینه موبیلیتی پیش روی کلوپ‌های اتومبیلرانی کشورهای عضو منطقه یک FIA قرار دارد و چگونگی هماهنگی با این تغییرات را مورد بررسی قرار دادند.
                                                                                                                     

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو