فونیکسریمکسبهتام

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با وسایل نقلیه عمومی در قم مسافرت کردند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از مسافرت سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با وسایل نقلیه عمومی در قم مسافرت کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد حسن کلهری  اظهار داشت: طی سال گذشته سه میلیون و 600 هزار مسافر از قم با ناوگان حمل و نقل عمومی سفر برون شهری داشته‌اند.

    وی گفت: 28 شرکت حمل و نقل شامل 22 شرکت داخلی، پنج شعبه داخلی و یک شعبه بین المللی در این استان فعال است.

    معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم عنوان کرد: 312 اتوبوس در  این استان کارت هوشمند گرفته و فعال هستند و میانگین سنی این اتوبوس‌ها نیز 11 و نیم سال است.

    وی اظهار کرد: 309 مینی‌بوس با میانگین سنی 24 سال و 402 دستگاه سواری با میانگین سنی 10 سال در این استان فعالیت می‌کنند.

    کلهری ابراز کرد: بیشترین میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در فروردین‌ماه مربوط به پنجم فروردین بوده که تعداد هشت هزار و 511 نفر در این روز تردد کرده‌اند.

    وی در خصوص اقدامات انجام گرفته به منظور افزایش ایمنی نیز افزود: همه ناوگان حمل و نقل عمومی که مجوز فعالیت دارند باید دارای کارت معاینه معتبر باشد، بنابرین ناوگانی که سن زیر 10 سال دارند هر 6 ماه و برای ناوگان بالای 10 سال نیز هر سه ماه معاینه فنی انجام می‌گیرد.

    معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم با بیان اینکه رانندگان در ناوگان حمل و نقل عمومی باید دارای کارت سلامت جسمی و روانی باشند، افزود: رانندگانی که دارای سن بالاتر از 40 سال هستند کارت یک ساله دریافت می‌کنند و رانندگان دارای سن پایین‌تر نیز کارت 2 ساله دریافت می‌کنند.

    وی بیان کرد: وسائل نقلیه قبل از حرکت توسط مدیر فنی شرکت‌ها از نظر امور فنی و تجهیزات ایمنی از قبیل وضعیت لاستیک، وضعیت کولر و بخاری، سالم بودن شیشه‌ها، کپسول آتش نشانی، کمک‌های اولیه، مثلث شبرنگ، چراغ چشمک زن، آیینه ها وغیره نظارت می‌شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط