فونیکسریمکسبهتام

روایتی از فیس‌لیفت‌‌شده‌ها

عمل زیبایی خودروها؛ از مرسدس تا کیا

عصر خودرو- معمولاً خودروسازان حدود پنج تا ۱۰ سال یک بار محصول کاملاً جدید معرفی می‌کنند و محصولاتی که بین این سال‌ها با نام مدل خاصی مثل تویوتا کمری عرضه می‌شود فیس‌لیفت‌های مختلفی روی پلت‌فورم‌های طراحی‌شده ثابت هستند.

عمل زیبایی خودروها؛ از مرسدس تا کیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، معمولاً خودروسازان حدود پنج تا 10 سال یک بار محصول کاملاً جدید معرفی می‌کنند و محصولاتی که بین این سال‌ها با نام مدل خاصی مثل تویوتا کمری عرضه می‌شود فیس‌لیفت‌های مختلفی روی پلت‌فورم‌های طراحی‌شده ثابت هستند. طراحی پلت‌فورم از جمله طراحی شاسی، گیربکس و موتور کار بسیار هزینه‌بر و طولانی است که معمولاً به طور متوسط پنج تا 10 سال زمان می‌برد. هزینه طراحی یک خودرو کامل هم معمولاً بین یک تا سه میلیارد دلار است. این عدد بالا سبب می‌شود خودروسازان برای آنکه بتوانند تنوع در محصولات‌شان ایجاد کنند به تغییرات ظاهری داخلی و خارجی و برخی تغییرات کوچک فنی بسنده کنند؛ تغییراتی که معمولاً حدود 100 تا 200 میلیون دلار برای آنها هزینه دارد. بسیاری از مدل‌هایی که مردم با ظاهر جدید می‌بینند و فکر می‌کنند مدل جدیدی است در واقع یک فیس‌لیفت است تا یک محصول تازه. اما مهم‌ترین و جدیدترین محصولات فیس‌لیفت در سال جاری کدام محصولات بوده‌اند.

    فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری3 مدل 2016
    ب‌ام‌و سری3 ابتدا در ماه می سال 1975 معرفی و تاکنون شش نسل از این خودرو به بازار عرضه شده است. به مناسبت 40 سالگی این خودرو نسخه فیس‌لیفت نسل ششم سری3 معرفی شده است. در طول 40 سال گذشته تعداد 14 میلیون دستگاه از ب‌ام‌وهای سری3 به فروش رسیده‌اند که برابر با 25 درصد کل خودروهای فروخته‌شده توسط ب‌ام‌و است و از نظر فروش می‌توان سری3 را موفق‌ترین ب‌ام‌و تاریخ دانست. اکنون ب‌ام‌و امیدوار است با عرضه نسخه فیس‌لیفت سدان و استیشن سری3 بازهم ‌مانند گذشته بتواند محصولی ویژه را در اختیار خریدار قرار دهد. در ب‌ام‌و سری3 سدان نمای جلو و عقب آنها اسپرت‌تر شده است. در نسخه فیس‌لیفت از چراغ‌های جلو فول LED استفاده شده و طراحی چراغ‌های LED عقب هم تیز و دینامیک‌تر شده است. همچنین نمای عقب تراش‌خورده و چهره زیباتری به خودرو بخشیده است.

    تمام نسخه‌های فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری3 به استرس بار پنج نقطه‌ای مجهز شده‌اند که در مدل‌های قبل از نوع سه نقطه‌ای بود. کمک‌های فنر عقب به تکنولوژی جدید مجهز شده‌اند و عملکرد فرمان الکتریکی هم با بازنگری همراه بوده است، به‌علاوه آپدیت سیستم کنترل پایداری و کمک‌فنرهای عقب بر روی هندلینگ اتومبیل تاثیر مثبت گذاشته است.

    تغییرات انجام‌شده در کابین هم بسیار مختصر بوده و به استفاده از مواد باکیفیت‌تر، قطعات کرومی بیشتر، آپدیت‌های تکنولوژیک مثل سیستم کمک‌پارک، نرم‌افزار به‌روز شده مکان‌یابی و امکان سفارش تریم‌های جدید که نمای بهتری به داخل اتومبیل داده و کفه لوکس بودن را سنگین‌تر می‌کند، محدود شده است.

    در نسخه فیس‌لیفت رنگ‌های آبی متالیک مدیترانه‌ای و نقره‌ای پلاتینی متالیک به گزینه‌های قابل سفارش اضافه شده‌اند.

    فیس‌لیفت جدید هیوندای سانتافه
    به گزارش اقتصادنیوز، فیس‌لیفت جدید سانتافه بیشتر تغییراتی در بخش ظاهری داشته است. جلوپنجره مشبک جسورانه این فیس‌لیفت باعث شده سپر جلوی تهاجمی‌تر سانتافه بیشتر به چشم بیاید. جلوپنجره نسل قبلی سانتافه از پنج میله کروم تشکیل می‌شد حالا این پنج میله به سه میله ضخیم کاهش پیدا کرده است. چراغ‌های جلوی جدید و چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های مه‌شکن جدید و رینگ‌های خاکستری 10پره بخش‌های جدید این خودرو هستند.

    هیوندای در کنار بهبودهای ظاهری، شاسی این خودرو را تقویت کرده است. با توجه به اینکه شاسی جدید با استفاده از فولاد مقاومی دوباره طراحی شده انتظار داریم که این خودرو نتایج تست تصادف بهتری را ثبت کند. سانتافه جدید ویژگی‌های امنیت جدیدی نظیر چراغ‌های متصل و پویا، مانیتور 360درجه‌ای اطراف، ترمز خودکار اضطراری، رانندگی خودکار و ایمن در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند و پیشرفته و تشخیص نقاط کور را به مشخصات خود اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی پریمیوم JBL اشاره کرد.

    میتسوبیشی اوت‌لندر فیس‌لیفت 2016
    در اوت‌لندر جدید 2016 تغییرات اساسی و زیادی در طراحی شاسی و در کابین رخ داده است. در این خودرو پوسته‌ای ضخیم به قسمت پایینی درها افزوده شده است تا آن را زیباتر جلوه دهد و چرخ‌های 18‌اینچی آلیاژی آن جلوه زیبایی دارند. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های LED افقی جدیدی نصب شده‌اند و درِ صندوق‌عقب نیز حدود پنج سانتیمتر بیشتر بالا می‌رود تا افراد بلندقد هنگام حمل‌ونقل بار در صندوق‌عقب راحت‌تر باشند.

    طبق ادعای میتسوبیشی تنها شاسی‌بلند جمع‌وجور ساخت ژاپن دارای موتور سه‌لیتری SOHC V-6 در مدل GT است که توانایی تولید 224 اسب بخار توان و 292 نیوتن متر گشتاور را داراست. مدل GT این خودرو بر روی کاغذ، قدرتمند به نظر می‌رسد. هرچند در واقعیت شتاب آن در اتوبان‌ها خیلی راضی‌کننده نیست و وقتی به بحث شتاب می‌رسیم اوت‌لندر GT با سرعتی آرام و یکنواخت شتاب می‌گیرد.

    در این خودرو نسبت به نسخه قبلی هندلینگ و کنترل خودرو نیز بهتر شده است. کارهای قابل ‌توجهی برای محکم و سفت کردن اجزای مختلف خودرو به هم، انجام شده است و اجزای سیستم تعلیق به‌گونه‌ای تغییر کرده‌اند تا تعلیق سست مدل‌های پیشین را سفت‌تر و بهتر کنند. هر چند کمبودهایی نیز در حساسیت فرمان و پدال ترمز وجود دارد. داخل خودرو با فرمانی جدید، دوخت متضاد و پنل‌های مدرن که جایگزین پنل‌های از جنس چوب مصنوعی آن شده‌اند، تزیین شده است. تغییرات دیگر شامل دسته‌های صندلی راحت‌تر، سقف پارچه‌ای، دکمه‌های سودمند برای سیستم صوتی آپشنال آن و صندلی‌های ردیف دوم که جمع و باز کردن آنها ساده‌تر شده است.

    لکسوس GS فیس‌لیفت مدل 2016
    به گزارش اقتصادنیوز، تغییرات عمده لکسوس GS بیشتر به جلوپنجره و چراغ‌های خودرو برمی‌گردد و سپر آن نیز به کل تغییر فرم یافته است. چیدمان طراحی سپر جلوی GS با الهام از مفهوم LF-SA ساخته و پرداخته شده است. شکل این سپر به‌گونه‌ای است که احساس می‌شود سپر جدید با قرار گرفتن دو موج بزرگ روی هم سوار شده که البته ترکیبی خشن و اسپورت را فراهم کرده است. چراغ‌های GS در بخش جلو کمی باریک‌تر شده‌اند و ضمن تغییر در اندازه، چیدمان داخلی‌شان نیز به‌روز شده و تغییر کرده است.

    در این چراغ‌ها از تکنولوژی لامپ‌های LED دوبل استفاده شده است. قسمت عقب نیز به‌رغم تغییر ظاهری، یادآور سبک و سیاق همیشگی لکسوس است. در کل نمای عقب با کمترین تغییر و نمای جلو با بیشترین تغییر مواجه بوده است. جذاب‌ترین نکته بخش عقب، اگزوزهای دوبل و ذوزنقه‌ای لکسوس هستند که به جذابیت سپر کمک زیادی کرده‌اند.
    در داخل کابین تغییرات کمتر بوده و تنها چیدمان اندکی تغییر کرده است. اندازه مانیتور بالای کنسول مرکزی به 12 اینچ ارتقا یافته و یک صفحه نمایشگر چهار‌اینچی که در بخش میانی داشبورد و پایین ساعت آنالوگ قرار دارد، اطلاعات لازم را برای سرنشینان به نمایش می‌گذارد.

    لکسوس در بخش ایمنی هم دستاوردهای بسیاری داشته و GS را با یک بسته کامل ایمنی شامل تجهیزاتی چون ایمنی عابران پیاده، هشدار خروج از خط همراه با سیستم کمکی فرمان خودکار که خودرو را در داخل خطوط حفظ می‌کند، چراغ‌های خودکار و... به مشتریان تحویل می‌دهد.

    فیس‌لیفت میتسوبیشی لنسر 2016
    مدل 2016 از لنسر با یک طراحی جدید جلوبندی، چراغ‌های مدرن LED روشنایی روز و همین‌طور، ارتقای تجهیزات استاندارد همراه شده است. مدل پایه ES دارای امکاناتی چون ارتباط بلوتوث، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن و چرخ‌های آلومینیومی است و قیمتی برابر 17959 دلار دارد. در مدل 2016 لنسر ES از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز می‌توان استفاده کرد که هزینه‌ای اضافی برابر 2400 دلار دربر دارد. در تریم سطح بالاتر SE، تجهیزات استانداردی چون سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، گرم‌کن صندلی‌ها و دوربین نمای عقب به چشم می‌خورند. در همین حال، میتسوبیشی یک ‌تریم SEL برای مدل 2016 لنسر اضافه کرده است که دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک بوده و مواردی چون طراحی داخلی چرمی، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، نوربالای خودکار و تنظیم نور خودکار آینه عقب اضافه می‌کند.

    خریدارانی که به دنبال خودرویی اسپورت‌تر می‌گردند، می‌توانند در یک سطح بالاتر، به سراغ لنسر GT بروند؛ مدلی که از امکاناتی چون ترمزهای بزرگ‌تر، تیونینگ اسپورت سیستم تعلیق، چرخ‌های 18‌اینچی، یک اسپویلر عقب و یک سقف آفتابگیر بهره می‌برد. این در حالی است که مدل رالی‌آرت که موتور توربوشارژر در خود داشت، دیگر تولید نمی‌شود.

    تمام مدل‌های لنسر یک کنسول میانی جدید دریافت کرده‌اند و طراحی صندلی‌های مدل‌های SE و SE تغییر کرده است. در حالی که یک سیستم گیربکس پنج‌دنده دستی به صورت استاندارد در مدل‌های دیفرانسیل جلو استفاده می‌شود، برای هر کدام از لنسرها می‌توان سیستم CVT اتوماتیک را انتخاب کرد. گفته می‌شود در طراحی جدید سیستم CVT، نویز کمتر و دوام بهتری نسبت به سال قبل ایجاد شده است. ضمن اینکه استفاده از آن برای مدل‌های دو‌دیفرانسیل اجباری است.

    کیا سراتوی فیس‌لیفت
    تغییرات جدید در کیا سراتو در طراحی ظاهری شامل جلوپنجره مشبک الهام گرفته از مدل اپتیما، طراحی مجدد سپر جلو، تغییر چراغ‌های مه‌شکن و قرار گرفتن ورودی هوای عمودی در دو سوی سپر و از همه مهم‌تر تغییر چراغ‌های HID جلو به فرمی بزرگ‌تر و کشیده که متصل به جلوپنجره بوده و چراغ‌های روزتاب LED است.

    چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده و از نوع LED شده و تغییراتی نیز در سپر عقب به چشم می‌خورد که البته چندان چشمگیر نیستند.

    در داخل کابین با فرم جدید فرمان با قسمت پایینی تخت و تم براق مشکی همراه با دکمه‌های مالتی‌مدیا روی فرمان، سازگاری با سیستم آندروید، قرارگیری دکمه‌های تهویه صندلی‌ها در کنار دسته‌دنده، صندلی‌های الکتریکی حافظه‌دار و... مواجه می‌شوید. تعداد دکمه‌های سیستم سرگرمی نیز کاهش یافته‌اند. از دیگر موارد قابل ذکر، سه حالت قابل انتخاب برای رانندگی شامل اسپورت، عادی و کم‌مصرف، سیستم پیشرفته دستیار پارک همراه با سنسورهای پارک خودرو و تجهیزات ایمنی جدید است.

    برای قوای محرکه، موتور 1.6 ‌لیتری چهار سیلندر GDI با قدرت 130 اسب بخار در نظر گرفته شده که البته نسبت به مدل قبلی با تغییراتی در برنامه رایانه خودرو مصرف سوخت کمی کاهش یافته است. این موتور با یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. موتور دیگر یک نسخه مقرون‌به‌صرفه دیزلی 1.6 ‌لیتری VGT است که 126 اسب بخار، نیروی خروجی آن است.

    فیس‌لیفت تویوتا راو 4
    راو 4 با ظاهر بیرونی جدید و در کل تیزتر ازجمله سپرهای عقب و جلوی جدید، جلوپنجره برجسته و کشیده‌تر در کنار چراغ‌های ال‌ای‌دی تازه طراحی‌شده و آنتن کوسه‌ای در رنگ‌های سفید، مروارید مشکی، آبی و نقره‌ای متالیک عرضه می‌شود.

    نمای داخلی این خودرو هم با بهره‌گیری از مواد با کیفیت در کنار دو نمایشگر یکی 4.2 ‌اینچی که در کنار نشانگر سرعت در جلوی راننده قرار داشته و دیگری هم نمایشگر میانی تمام لمسی هفت‌اینچی است و در کنار تغییرات کوچک دیگر در مجموع تغییرات داخلی خواهند بود. ازجمله ویژگی‌های جالب راو 4 قابلیت دید بیشتر این خودرو است که با ترکیب چهار دوربین بیرونی آن دید کامل‌تری از محیط اطراف را در اختیار راننده قرار می‌دهد. راو 4 جدید در میان اولین خودروهایی است که به فناوری Toyota Safety Sence مجهز می‌شود به این معنی که خودرو با کمک سنسورها و دوربین‌های خود می‌تواند پیش از رخ دادن برخورد با موانع پیش روی آن هشدار داده یا در شرایط دیگری مانند خارج شدن از خط‌کشی خیابان یا احتمال برخورد با عابر پیاده راننده خود را مطلع سازد.

    فیس‌لیفت مرسدس CLA

    در مدل فیس‌لیفت‌شده مرسدس CLA سپرها و طراحی جلوپنجره تغییر کرده و البته اندازه رینگ‌ها نیز به 18 اینچ تغییر یافته است. علاوه بر این، خودرو به اگزوزهای جدیدی مجهز شده است. چند آپشن جدید نیز اضافه شده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به LEDهای تعبیه‌شده در چراغ‌های جلو که برای استفاده در طول روز قرارگرفته است، اشاره کرد.تغییرات بخش داخلی خودرو نسبت به ظاهر بیرونی‌اش جزیی‌تر است. صندلی‌های جدید، به همراه یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جمع و جورتر با مانیتور 8‌اینچی. علاوه بر اینها، می‌توان به استفاده از نوارها و لایه‌هایی از کروم در خودرو، صفحه کیلومترشمار بازطراحی‌شده و همچنین طرح‌های مختلف از جنس چوب یا آلومینیوم برای داشبورد اشاره کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو