فونیکسریمکسبهتام

تردد ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده در خیابان‌های تهران

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

تردد ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده در خیابان‌های تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

    وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده نموده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

    دکتر حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.

    وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز 160 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

    دکتر حسینی با بیان این که روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، تصریح کرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که این تصور که عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی‌ بوس 12 سال، تاکسی هشت سال و موتورسیکلت هشت سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو