فونیکسریمکسبهتام

بهترین آئودی‌ های تاریخ

عصر خودرو: آئودی از آن دسته خودروسازانی است که در تمام سال‌ها‌ی فعالیت خود، محصولات جذاب و قابلی تولید کرده و در حال حاضر نیز می‌کند. در این گزارش، ۱۰ عدد از مدل‌های این شرکت را معرفی خواهیم کرد که نسبت به سایر تولیدات آن برتر بوده و علاقه‌مندان فراوانی دارند.

بهترین آئودی‌ های تاریخ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰
  •  آئودی یونیون Type D
  •  آئودی یونیون Type C
  •  آئودی TT
  •  آئودی RS5
  •  آئودی S4 B6
  •  آئودی RS6 Avant C6
  •  آئودی RS2 Avant
  •  آئودی R8 LMP
  •  آئودی R8
  •  آئودی کواترو
  • بهترین آئودی‌ های تاریخ

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر،  آئودی از آن دسته خودروسازانی است که در تمام سال‌ها‌ی فعالیت خود، محصولات جذاب و قابلی تولید کرده و در حال حاضر نیز می‌کند. در ادامه 10 عدد از مدل‌های این شرکت را معرفی خواهیم کرد که نسبت به سایر تولیدات آن برتر بوده و علاقه‌مندان فراوانی دارند.

آئودی هرچند همواره زیر سایه‌ی دو رقیب هموطنش، مرسدس بنز و ب ام‌و قرار داشته است، اما این قضیه چیزی از ارزش‌های این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو کم نمی‌کند. محصولات آئودی معمولا ترکیبی هوشمندانه از طراحی جذاب و قابلیت حرکتی بالا هستند که البته چنین مجموعه ای را در کنار کیفیت ساخت مثال زدنی به مشتری ارایه می‌دهد. در ادامه با 10 خودرویی آشنا خواهید شد که نقش مهمی را در رسیدن این شرکت به جایگاه کنونی آن بازی کرده‌اند.

آئودی کواترو

آئودی کواترو در دورانی به تولید رسید که خودروهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک مانند امروز عادی نبودند و تولیدکنندگان توانایی توسعه‌ی سیستمی توانمند را نداشتند. آئودی کواترو با اتکا به مهندسی که از خودروهای رالی به ارث برده بود، در سال‌های تولیدش غوغای زیادی به پا کرد و قهرمان بلامنازع مسابقات رالی شد. این خودرو هم‌اکنون نیز به عنوان یکی تاثیرگذارترین محصولات تولیدی آئودی در روند پیشرفت این شرکت، شناخته می‌شود.


آئودی R8

امروزه یک آئودی را با چه مشخصاتی می‌شناسید؟ چراغ‌های LED یا جلوپنجره‌ی چهاروجهی و بزرگ؟ همه‌ی این مشخصه‌ها نخستین بار در مدل R8 به کار رفتند. آئودی R8 خودرویی بود که توانایی این شرکت در ساخت خودروهای سوپر اسپرت را به خوبی به اثبات رساند. این مدل با طراحی اغوا کننده‌اش و همچنین توانایی حرکتی بالا به لطف پیشرانه‌ی 10 سیلندر مشترک با لامبورگینی گالاردو، یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در کلاس خودروهای سوپراسپرت است. درست است که شاید پرستیژ یک فراری را نداشته باشد اما لبخند رضایت را بر لبان هر راننده ای خواهد نشاند.


آئودی R8 LMP

برنده شدن در مسابقات استقامتی 24 ساعته‌ی لمانز به هیچ وجه کار آسانی نیست اما آئودی R8 LMP در پنج مسابقه از شش مسابقه‌ای که در آن‌ها شرکت کرده، پیروز شده است. در بین سال‌های 2000 تا 2005 تنها سالی که آئودی قهرمان نشد سال 2003 بود. این خودرو شروعی بود بر پادشاهی آئودی بر این مسابقات.


آئودی RS2 Avant

نشان RS در مدل‌های آئودی آن‌ها را همرده‌ی محصولات سری M بی‌ام‌و و AMG مرسدس بنز قرار می‌دهد. نخستین استفاده از این کد به مدل RS2 Avant بر می‌گردد. این خودرو که هیچگاه به بازار‌های مهم جهانی اعم از ایالات متحده راه نیافت. با این حال RS2 خودرویی استیشن واگن و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک بود و در طراحی آن نیز از پورشه نیز کمک گرفته شده بود.


آئودی RS5

این خودرو که در اواخر دهه‌ی نخست قرن بیست و یکم به بازار آمد، نه تنها می‌تواند به عنوان زیباترین کوپه‌ی آئودی بلکه به عنوان یکی زیباترین خودروهای جهان نیز خود را معرفی کرد. RS5 رقیب مستقیم بی ام و M3 بود و البته نکات مثبت این خودرو فقط به ظاهر آن محدود نمی‌شود بلکه با داشتن پیشرانه‌ای به قدرت 444 اسب بخار از لحاظ فنی نیز خودروی بسیار قدرتمند و توانا است.


آئودی RS6 Avant C6

نسخه‌ی C6 آئودی RS6 واقعا خودروی خاص و قدرتمندی است. بسیاری حتی باور نمی‌کردند که این خودرو تولید و به بازار راه پیدا کند. این استیشن واگن از پیشرانه‌ی 10 سیلندر وی شکل ساخت لامبورگینی استفاده می‌کند و قدرت تولیدی آن 571 اسب بخار است؛ این میزان از توان حتی از قدرت یک آئودی R8 V10 نیز بیشتر است.


آئودی S4 B6

مدل S4 بیشتر رقیبی برای بی ام و 340i به حساب می‌آمد اما نسخه‌ی B6 این خودرو با داشتن پیشرانه‌ی V8 با حجم 4.2 لیتر و قدرت 339 اسب بخار بیشتر بی‌ام‌و E46 M3 را نشانه رفته بود. مشخصات این خودرو حتی با استانداردهای امروزی نیز جالب توجه است.


آئودی TTمدل TT بر روی پلتفرم فولکس واگن گلف ساخته شد. با وجود استفاده از طرح دیفرانسیل جلو برای این خودرو، آئودی TT همچنان محصولی بسیار زیبا و لذت بخش است. طراحی مدرن و پیشروی این خودرو در زمان عرضه، یک پیروزی و موفقیت بزرگ برای آئودی حساب می‌شد. مدل امروزی TT نیز خودروی بسیار خوب و زیبایی است اما نسل اول آنقدر طراحی جذابی داشت که حتی امروزه نیز می توانست در برابر رقبای مدرن خود حرف‌های زیادی بر ای گفتن داشته باشد.


آئودی یونیون Type C

این خودرو به زمانی بر میگردد که مسابقات اتومبیلرانی تازه در حال شکل گیری بودند و در آغاز راه قرار داشتند. اما نگاهی به مشخصات این مدل نشان خواهد داد که خودروهای مسابقه‌ای چه در قدیم و چه در عصر حاضر همواره بسیار قدرتمند و توانا بوده‌اند. در پشت سر راننده‌ی یونیون یک پیشرانه‌ی 16 سیلندر وی شکل به حجم 6 لیتر قرار داشت و با کمک سیستم سوپرشارژر قادر به تولید 513 اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار زیاد 853 نیوتون‌متر بود. چنین قدرتی در کنار وزن حدود 800 کیلوگرمی خودرو، یونیون را قادر می‌ساخت به حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت دست یابد. آئودی به واسطه‌ی تولید یونیون قدرت مهندسی خود را به رخ تمامی رقبایش کشید.


آئودی یونیون Type D
به گزارش زومیت، با تغییر قوانین مسابقات اتومبیلرانی در سال 1938 آئودی مجبور شد که پیشرانه ی 16 سیلندر قبلی را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی کوچک‌تر 12 سیلندر با حجم کمتر استفاده کند. نتیجه‌ی کار مدل یونیون تایپ دی شد که به پیشرانه ی V12 سوپرشارژر دار مجهز بود. این پیشرانه 3 لیتر حجم داشته و قدرت آن به 500 اسب بخار می‌رسد. تایپ دی شاید به اندازه‌ی تایپ سی قدرتمند نباشد اما همچنان در بین برترین ساخته‌های آئودی جای خواهد داشت.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو