فونیکسریمکسبهتام

آیا کارمندن فولکس واگن از تخلف این شرکت سود بردند؟

عصر خودرو- فولکس واگن حقوق ۱۲۰ هزار کارمند خود را ۵ درصد افزایش داد.

آیا کارمندن فولکس واگن از تخلف این شرکت سود بردند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، ، این شرکت در روز گذشته اعلام کرد حقوق 120 هزار کارمندان خود در آلمان را 5 درصد افزایش می دهد.این تعداد کارمند حدود 20 درصد کل افراد کارکن فولکس واگن را تشکیل می دهند و این خبر یک هفته پس از پاداش حقوق 4 هزار و 430 دلاری برخی کارمندان این شرکت بوده است.این اعلامیه شامل کارمندان شرکت های پورشه و آودی که زیر مجموعه فولک واگن هستند نمی شود.

     این درحالی است که شرکت فولکس واگن با دستکاری نرم‌افزارهای برخی مدل‌های خودروهای 2015 خود در امریکا سعی کرده است میزان آلودگی هوای آن‌ها را هشت برابر کاهش دهد و اکنون این تقلب رو شده است. مهندسان فولکس واگن طوری این نرم‌افزارهای جاسازشده در خودروها را طراحی کردند که هنگام آزمایش‌های آلایندگی، میزان دفع گازهای آلوده‌کننده هوا را هشت برابر کمتر از حد واقعی نشان دهند.

    اما ظاهرا این تخلف جلوی افزایش حقوق کارمندانش را نگرفته است.

    با این وجود تقاضا برای خودروهای برند فولکس واگن به دلیل تخلف صورت گرفته, به‌رغم عملکرد خوب این خودروساز آلمانی در بازار بریتانیا که دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا محسوب می‌شود، با کاهش 6/1 درصدی مواجه شد و میزان فروش این شرکت را تحت تاثیر خود قرار داد. به‌رغم وجود تعطیلی‌های اخیر در بازار اروپا، تمامی شرکت‌های رقیب فولکس واگن نظیر گروه خودروسازی پژو - سیتروئن، فورد، جنرال موتورز و اپل - واکسهال به ترتیب رشد 2، 6/0 و 4/6درصدی را تجربه کرده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم