فونیکسریمکسبهتام

مدیر پروژه‌های سایپا:

در تولید رنگ برلیانس به خودکفایی رسیدیم

چینی‌ها نتوانستند کمک کنند

عصر خودرو- مدیر پروژه‌های سایپا گفت: در حال حاضر مجموعه سایپا در حال مذاکره با شرکت‌های مطرح خودروسازی برای تولید مشترک است

در تولید رنگ برلیانس به خودکفایی رسیدیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، بهنام آلبا -مدیر پروژه‌های سایپا- درخصوص کیفیت رنگ در این مجموعه گفت: در زمان اعمال تحریم‌ها علیه کشور شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ما در آستانه توقف تولید بودیم.

    وی افزود: در صنعت خودروسازی کشور رنگ خودرو دارای 3 سال گارانتی است. بطوری که اگر هر اتفاقی برای رنگ خودرو بیفتد مجموعه موظف است خودرو را پس بگیرد. ما در 3 سال قبل فقط 27 مورد شکایت در مورد رنگ خودرو داشتیم که همین امر نشان می‌دهد سایپا در بحث رنگ به کیفیت‌های قابل قبولی رسیده است.

    آلبا با اشاره به تولید خودروی برلیانس در این مجموعه افزود: در تولید برلیانس ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در بحث رنگ خط به توقف رسید و حتی کارشناسان چینی نیز نمی‌توانستند در این مورد به ما کمک کنند و هزینه میلیاردی که برای تولید این خودرو صورت گرفته بود در خطر بود. سرانجام نیروهای ما در سایپا بدون صرف هزینه‌ای توانستند در بخش ED و پخت رنگ با تغییراتی در نازل و مشعل رنگ موردنظر آن هم با پایه آبی تولید کنند.

    وی ادامه داد: این کار یک ریسک بالایی برای ما داشت و امکان وجود آتش‌سوزی را در سالن رنگ وجود داشت اما ما  این ریسک را کردیم و نتیجه آن سودآوری 42 میلیاردی برای سایپا بود.

    مدیر پروژه‌های سایپا ادامه داد: در حال حاضر مجموعه سایپا در  حال مذاکره با شرکت‌های مطرح خودروسازی برای تولید مشترک است و پیشنهادهایی برای این همکاری در زمینه رنگ خودرو به ما شده است اما اکنون ما در این بخش به خودکفایی رسیده‌ایم و در ایران تنها خودروسازی هستیم که از رنگ‌های پایه آبی استفاده می‌کنیم.

    آلبا در پایان با انتقاد از روند برگزاری جشنواره بهره‌وری گفت: صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو صنایع کشور شناخته می‌شود اما متاسفانه جای این صنعت حتی در پنل‌ها خالی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو