فونیکسریمکسبهتام

ایرباس با چاپ سه بعدی موتورسیکلت ساخت+تصاویر

عصر خودرو- شرکت ایرباس هم اکنون در حال فروش موتورسیکلت‌های ساخته شده بوسیله چاپگرهای سه بعدی است.

ایرباس با چاپ سه بعدی موتورسیکلت ساخت+تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از رود&تراک، این اقدام نسبت به ساخت هواپیماهای غول پیکری که این شرکت به خاطرش معروف است، قدری عجیب اما بسیار آینده نگرانه به نظر می‌رسد.

    این موتورسیکلت سه بعدی که ایرباس آن را "لایت رایدر" می‌نامد، توسط شرکت APWorks یکی از زیرمجموعه‌های آلمانی ایرباس ساخته شده است.

    APWorks در چاپ سه بعدی فلزات به ویژه با پودر آلومینیومی موسوم به "اسکالمونی" معروف است. پودر اسکالمونی در برابر فرسایش مقاوم است و در آن وزن سبک آلومینیوم با مقاومت خاص تیتانیوم تلفیق شده است. 

    اما ساخت موتورسیکلت از یک پودر چه معنایی دارد؟ ایرباس می‌گوید هر یک از بخش‌های این لایت رایدر از هزاران لایه نازک با ضخامت تنها 60 میکرون ساخته شده است. بدنه این موتور توخالی است که به معنی کاهش 30 درصدی وزن آن در مقایسه با دیگر موتورسیکلتها است.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط