فونیکسریمکسبهتام

تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۶ را ببینید

شاسی‌بلند دوست‌داشتنی تویوتا از نمای نزدیک

عصر خودرو: تویوتا RAV۴ در حال حاضر پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در بازار ایران است. این خودرو هم‌اکنون با شرایط مختلف فروش از سوی ایرتویا، نماینده تویوتا در ایران عرضه می‌شود.

شاسی‌بلند دوست‌داشتنی تویوتا از نمای نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تویوتا RAV4 یک شاسی‌بلند سایز متوسط است که نخستین بار در سال 1994 از سوی تویوتا به بازار عرضه شد. هدف اصلی از عرضه این خودرو، طیفی از خریداران است که نکات مثبت یک خودروی شاسی‌بلند همچون فضای بار بزرگ، فضای داخلی کافی، دید خوب به اطراف، توانایی‌های آفرود و ... را برای خرید مدنظر دارند اما درعین‌حال نمی‌خواهند یک شاسی‌بلند فول سایز خریداری کنند تا به این ترتیب در زمینه مصرف سوخت و جای پارک و تردد در شهرهای شلوغ نیز مشکلی نداشته باشند. به این ترتیب RAV4 خودرویی است که می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از خریداران را در بازارهای جهانی و البته بازار ایران برآورده کند و به همین دلیل خودروی پرفروشی در بازارهای جهانی نیز هست.
نسل فعلی RAV4، چهارمین نسل از این خودرو است که اینک در مدل‌های 2016 با ظاهری فیس لیفت شده به بازار عرضه می‌شود و این مسئله باعث شده جذابیت‌های ظاهری این خودرو افزایش پیدا کند. با طول 4.6 متر و فاصله محوری 2.66 متر، RAF4 خودروی مناسبی برای خانواده‌ها است و فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین را در اختیار قرار می‌دهد ضمن آنکه نمای جذاب ظاهری آن باعث شده طیف خریداران جوان نیز به‌سوی آن جلب شوند.
موتور مورد استفاده در این خودرو نمونه‌ای چهار سیلندر و 16 سوپاپه با حجم 2.5 لیتر است که 177 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد، قدرتی که برای خودرویی در این کلاس کافی است و به‌خوبی می‌تواند RAV4 را در جاده و بزرگراه‌های شهری به‌پیش براند. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به هر چهارچرخ می‌رسد ضمن آنکه این گیربکس امکان تعویض دستی دنده‌ها را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم چهارچرخ متحرک این خودرو به‌صورت هوشمند است و می‌تواند متناسب با شرایط جاده، بهترین گشتاور را به هر محور برساند ضمن آنکه امکان قفل دیفرانسیل نیز برای آفرود‌های سنگین یا تردد در مسیرهای لغزنده برای آن پیش‌بینی شده است و البته در صورت افزایش سرعت، برای جلوگیری به سیستم انتقال قدرت و بالا بردن توانایی‌های خودرو در پیچ‌ها، این سیستم به‌صورت خودکار از مدار خارج می‌شود.
RAV4 هرچند خودرویی با ظاهر شهری است اما برخلاف برخی از رقبایش توانایی‌های آفرود مناسبی نیز دارد و به لطف سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک، ارتفاع مناسب کف خودرو، سیستم تعلیق و موتور پرتوان به‌خوبی می‌تواند راننده را در مسیرهای آفرود همراهی کند ضمن آنکه سیستم کنترل خودرو در شیب‌ها نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌شود تا در زمان نزول از شیب بتوانید کنترل ترمز و پدال گاز را به این سیستم بسپارید و تمرکز خود را بر روی فرمان و مسیر قرار دهید.
در رانندگی شهری RAV4 خودروی نرمی است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و جناقی دوبل در عقب، به‌خوبی می‌تواند ضربات مسیر را جذب کند ضمن آنکه فرمان حساس به سرعت این خودرو در رانندگی شهری عملکردی بسیار نرم دارد و در زمان حرکت با سرعت بالا برای افزایش پایداری خودرو سفت می‌شود.
این خودرو با طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها عرضه می‌شود که شامل ESP، سری کامل ایربگ‌ها، صندلی برقی راننده، سنسور و دوربین عقب، LCD لمسی و ... می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تویوتا RAV4 و شرایط فروش این خودرو می‌توانید به وبسایت ایرتویا به آدرس www.irtoya.com مراجعه کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو