فونیکسریمکسبهتام

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تردد روزانه ۳۷۰ هزار موتور سیکلت در منطقه ۱۲

عصر خودرو- دبیر دبیران منطقه ۱۲ گفت: روزانه ۳۷۰ هزار موتور سیکلت در منطقه ۱۲ تردد می‌کنند که باعث ایجاد آلودگی شدید هوا شده‌اند.

تردد روزانه ۳۷۰ هزار موتور سیکلت در منطقه ۱۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میکائیل سعید دبیر دبیران شورایاری منطقه 12 در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه 12، اظهار داشت: روزانه حدود 370 هزار موتور سیکلت در منطقه 12 در حال تردد هستند که این آمار توسط NGOها، مساجد و شورایاری ها تهیه شده است که نیازمندیم با ساماندهی و احداث پارکینگ‌ها این معضل را برطرف کنیم زیرا باعث ایجاد آلودگی شدید هوا در این منطقه شده است.

    وی افزود: حدود یک چهارم ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه 12 قرار دارد و روزانه 6 تا 7 هزار مسافر از چهارراه گلوبندک رفت و آمد می‌کنند.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 12 بیان داشت: 50 درصد منطقه 12 را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که در مقابل آن فقط سه سوله بحران وجود دارد که می‌توان گفت این منطقه دارای کمترین سوله بحران است، همچنین منطقه 12 دارای 400 حسینیه رسمی و 145 حسینیه غیر رسمی، 250 مسجد، 24 حوزه علمیه و 250  مدرسه است.

    میکائیل سعید گفت: ملکی که در محله ایران منطقه 12 به فروش می‌رسد که از نظر قیمت با زمین‌های منطقه یک تفاوتی ندارد، مدرسه دارالفنون در منطقه 12 قرار دارد که در حال حاضر تعطیل است و اگر درب آن باز شود بسیاری از معضلات مانند فروش داروهای قاچاق از منطقه کمتر می‌شود.

    وی تأکید کرد: منطقه 12  دارای یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت شناور است که این عدد در ایام نوروز به 2 میلیون و 500 هزار نفر می‌رسد.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 12 بیان داشت: بیشترین مشکل منطقه به دلیل کثرت قهوه خانه های ایجاد شده است و تقریباً سالیانه 10 تا 15 نفر در قهوه خانه ها بر اثر قمه کشی کشته می‌شوند که باعث شده 400 هزار آسیب اجتماعی به منطقه اضافه شود، همچنین مشکل زمین‌های رها شده معضلات زیادی را در محدوده بازار بوجود آورده است به عنوان مثال زمین 7  هکتاری، باغچه علی که به شرکت‌های شبه دولتی واگذار شده اگر تبدیل به فضای فرهنگی برای مردم منطقه شود دارای توجیه اقتصادی خوبی خواهد بود.

    میکائیل سعید تصریح کرد: مشکلات ترافیکی چهارراه گلوبندک و میدان محمدیه به دلیل تراکم زیاد تاکسی‌هاست که باید ساماندهی شود، همچنین در منطقه بهارستان کمبود فضای سبز و ورزشی احساس می‌شود.

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در رابطه با معضلات منطقه 12 اظهار داشت: ایستگاه‌های اتوبوس که مردم منطقه 12 را به مرکز شهر انتقال می‌دهند از مشکلات این منطقه است که باعث ایجاد آلودگی هوا شده اما از سوی دیگر می‌توان آنها را مناسب ارزیابی کرد زیرا بیشتر حمل نقل توسط وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

    وی افزود: در ایام نوروز میزان مسافران مترو در گلوبندک به حدی زیاد می‌شود که حتی ایستگاه‌های مترو به علت ازدحام جمعیت بسته می‌شود.

    رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در سه راه امیرحضور منازل مسکونی به کارگاه تبدیل شده و در این محلات شخصی زندگی نمی‌کند و فقط تعدادی از جوانان اتاق‌هایی کرایه کرده‌اند و چند نفره زندگی می‌کنند و یا آنجا به محلی برای زندگی اتباع خارجی تبدیل شده اما در بیشتر موارد انبار کالا شده‌اند .

    چمران بیان داشت: در طرح تفصیلی منطقه 12 یک طبقه از تراکم واحدهای مسکونی کاسته شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت منطقه 12 قدیمی‌ترین منطقه شهر تهران است که باید به آن رسیدگی کرد شهرداری نیز کارهای خوبی انجام داده اما باید فکری کرد تا تحولی در منطقه صورت گیرد.

    احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران بیان داشت: میراثی که در منطقه 12 وجود دارد میراث ارزشمند و مردمی هستند و فضاهایی در مطنقه وجود دارد که متاسفانه به مورد زمان تغییر کاربری داده‌اند.

    وی گفت: فضاهای حسینیه‌ها و رواق‌ها که مربوط به شهر هستند مرتب در حال از بین رفتن هستند که بهتر است طرحی با عنوان نما و منظر تدوین و به عنوان الگویی به مردم پیشنهاد داده شود که باعث می‌شود بناها ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو