فونیکسریمکسبهتام

تعطیلی ۵۱ نمایشگاه اتومبیل

عصر خودرو- رکودی که از سال گذشته تا امروز بر بازار خودرو حکمفرماست باعث شده است امسال حدود ۵۱ نمایشگاه‌دار خودرو با مراجعه به اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، خواهان تعطیلی و تغییر پروانه کسب خود شوند.

تعطیلی ۵۱ نمایشگاه اتومبیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در حال حاضر بسیاری از این نمایشگاه‌داران از روند فعلی و بازاری که بدون خرید و فروش است گلایه دارند و این گلایه‌ها زمانی تشدید می‌شود که در کنار این وضعیت، ناگزیر به پرداخت مالیات و همچنین مالیات ارزش افزوده هستند.این در حالی است که به طور قطع با معامله یک یا 2 خودرو، درآمدی حاصل نمی‌شود و دخل و خرج‌ها نامتناسب هستند. در حال حاضر اظهارات متفاوتی درباره آزادسازی قیمت خودرو و اقدام شورای رقابت در خروج 2 خودرو از فهرست قیمت‌گذاری مطرح است در حالی‌که این روند تغییری در اوضاع بازار و قیمت‌ها نداشته است که به نظر می‌رسد با وجود چنین روندی، مشکل باید از جایی دیگر پیگیری شود. در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ثابت بوده و تغییری را شاهد نیستیم به طوری که در روزها و هفته‌های اخیر شاهد هیچ‌گونه نوسان قیمتی در بازار خودرو نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد کسادی بازار عرضه و تقاضا ادامه داشته باشد. این روزها از تعبیر خواب بازار خودرو استفاده می‌شود در حالی‌که روند فعلی از خواب سنگین نیز گذشته و بیشتر به کما شباهت دارد. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، به طور قطع بازار خودرو با رکود بیشتری مواجه خواهد شد و به دنبال آن وضعیت نمایشگاه‌های درون‌شهری خودرو بغرنج‌تر خواهد شد.
    اما فعالان این حوزه امیدوار هستند با اتمام این ماه و آغاز تعطیلات تابستانی، بازار خودرو به‌تدریج جانی دوباره بگیرد و از وضعیت فعلی و نامساعد خود خارج شود.

    غلامحسین قاسمیان - نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو