فونیکسریمکسبهتام

کنترل مکانیزه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط سیمفا

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که ۲۳ درصد تصادفات منجر به فوت توسط پراید به وقوع پیوسته، درمورد سامانه سیمفا گفت: این سامانه به پلیس کمک می‌کند تا به صورت مکانیزه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را اعمال قانون کند.

کنترل مکانیزه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط سیمفا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پیشنهاد مهم ناجا در سال 95، به رئیس جمهور پرداخت و اظهار داشت: پیگیری مدیریت سوانح ترافیکی پیشنهاد ناجا به رئیس‌جمهور بود که امیدواریم در سال 95 این مساله به جای خوبی برسد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: 49 درصد کسانی که جان خود را در سوانح ترافکیی از دست می‌دهند بعد از صحنه تصادف است؛ 7-6 درصد در بین راه و بقیه در مراحل پیش‌بیمارستانی؛ امیدواریم این طرح به سرانجام رسیده و شاهد کاهش مرگ و میر شهروندان باشیم.

    سردار مهری، سرعت را بیشترین مورد اعمال قانون توسط ماموران راهور اعلام و بیان داشت: لایی کشیدن در بزرگراه‌ها علاوه بر اعمال قانون مجوز توقیف را نیز داراست و بنا بر مقرارت کسانی که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان انجام دهند علاوه بر جریمه، 72 ساعت خودروشان متوقف می‌شود.

    وی افزود: معمولا از این دسته از رانندگان تست الکل و روان‌گردان نیز گرفته می‌شود، که اگر جواب مثبت باشد برخوردهای قضایی خاص خود نیز انجام می‌شود.

    این مقام ارشد راهور کشور ادامه داد: پلیس از طریق خودروهای در اختیار و همچنین از طریق بازرسان نامحسوس که مردم هستند رانندگان متخلف را رصد می‌کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص بکارگیری نیروهای سرباز در خطوط ویژه اظهار داشت: بکارگیری نیروهای سرباز براساس قانون بوده و پلیس می‌تواند از نیروهای وظیفه در اجرای قانون و اعمال مقررات رانندگی استفاده کنند.

    وی افزود: خطوط ویژه یکی از مسیرهایی است که مختص حمل و نقل عمومی است و اینکه این مسیر توسط سرباز یا کادر کنترل می‌شود برای پیشگیری از حوادثی است که افراد قانون‌شکن مسبب ]آن می‌شوند؛ اگر زمینه تکنولوژی جدید فراهم شود پلیس استقبال می‌کند.

    سردار مهری درخصوص انتقال خودروها توسط جرثقیل به پارکنیگ گفت: جرثقیل حمل خودرو مرتبط با بخش خصوصی است و میزان دریافت وجه توسط آن بنابر مصوبه وزرات کشور و در قالب صنف تعریف شده است و جرثقیل‌ها در اماکنی که تابلوی حمل با جرثقیل وجود داشته باشد با حضور افسر نسبت به انتقال خودرو اقدام می‌کنند.

    عالی‌ترین مقام راهور کشور درخصوص آمار تصادفات پراید در نوروز امسال اعلام کرد: بیش از 23 درصد تصادفات منجر به فوت از سوی خودروی پراید بوده است.

    وی افزود: تعاملات بین پلیس و خودروسازان ادامه دارد و برگزاری جلسات منظم و پیگیری‌های پلیس باعث شده که خودروهای تولید جدید مجهز به ترمز ABS و دو کیسه هوا باشند.

    سردار مهری ادامه داد: تا زمانی که سازمان استاندارد، وزارت صنایع و سازمان محیط زیست برای خودروها گواهی صادر کنند خودروها شماره‌گذاری می‌شوند.

    وی ارتقای کیفیت استاندارد و ایجاد رقابت را مهمترین مساله در ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل عنوان کرد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص سند رسمی اعلام کرد: شناسنامه‌ مالکیت به خودرو، کارت و گواهینامه‌ای که توسط پلیس راهور صادر می‌شود سند رسمی و مطابق با مقررات است؛ خودروهای صفر هیچگونه ثبتی در دفاتر اسناد نشده و کارت و شناسنامه مالکیت آنها کاملا قانونی بوده و مراجع قضایی معتبر است و دیوان عدالت هم همین موضوع را اعلام کرده است.

    وی افزود: ثبت اموال منقول در دفاتر رسمی به صورت اختیاری است که پلیس مانع آن نمی‌شود.

    سردار مهری در خصوص تاخیر در اعلام پرداخت جرائم اظهار داشت: قبلاً این تاخیر به مدت یک هفته بود اما هم اکنون به کمتر از 24 ساعت رسیده و با توجه به دستگاه‌های صدور برگ جریمه در سطح جاده‌ها هم اکنون جرائم در کمتر از 24 ساعت در سامانه و سرور اجرائیات راهور ناجا ثبت می‌شود.

    این مقام ارشد راهور ناجا درخصوص معاینه فنی اعلام کرد: در سال گذشته حدود 9 درصد خودروهایی که مدارکشان کنترل شد فاقد برگه معاینه فنی بودند که این آمار در دو ماهه اول امسال 8 درصد بوده است.

    وی به سامانه یکپارچه معاینه فنی - سیمفا- اشاره و تصریح کرد: این سامانه به پلیس کمک می‌کند برای کنترل مکانیزه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر از طریق آن جریمه اعمال کنند.

    سردار مهری با اشاره به این مطلب که ساماندهی موتورسیکلت‌ها یکی از اولویت‌های پلیس است درخصوص نوع برخورد پلیس با خودروهای دارای پلاک مخدوش اعلام کرد. مخدوش بودن پلاک یک جرم بوده و فرد خاطی به مراجع قضایی مراجعه می‌شود.

    وی به متوقف شدن تولید موتورسیکلت کاربراتوری اشاره و بیان داشت: این نوع موتورها از مهرماه تولید نشده و بعد از موتور سیکلت‌های برقی و هیبریدی جایگزین خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو