فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اورژانس کشور خبر داد:

راه‌اندازی موتورآمبولانس در شهرهای شلوغ

روستاها زیرپوشش اورژانس

عصر خودرو- رئیس مرکز اورژانس کشور از راه‌اندازی موتورآمبولانس در شهرهای شلوغ و پرترافیک خبر داد.

راه‌اندازی موتورآمبولانس در شهرهای شلوغ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امین صابری نیا، پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: دو استاندارد برای خدمت‌رسانی به مردم توسط اورژانس مدنظر داریم که یکی از این موارد، کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و در محل حادثه است.

    وی عنوان کرد: استاندارد رسیدن اورژانس به محل حادثه و بستر بیمار، 15 دقیقه تعریف شده که این زمان در بسیاری از شهرهای کشور کمتر است اما هنوز در تهران و شهرهای شلوغ و پرترافیک در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

    صابری نیا تصریح کرد: در تلاش برای کاهش این زمان و رسیدن سریعتر بیمار به بیمارستان هستیم که برای دستیابی به این هدف در شهرهای بسیار شلوغ از اورژانس هوایی در مواقع لزوم استفاده می‌شود.

    وی ادامه داد: به جز آمبولانس هوایی، موتور آمبولانس نیز در این شهرها مدنظر قرار گرفته با این هدف که تا رسیدن آمبولانس برای انتقال بیمار یا مصدومان حوادث به بیمارستان، یک پزشک یا پرستار به بیمار خدمات حیاتی و اورژانسی ارائه دهد.

    پیگیری برای راه اندازی آمبولانس هوایی در یزد ظرف دو سه ماه آینده

    صابری نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار 20 پایگاه امداد هوایی در کشور اظهار داشت: در نظر داریم یک پایگاه امداد هوایی نیز در یزد راه اندازی کنیم و با هماهنگی ها و صحبت ‌هایی که با دو سازمان دارای خدمات بالگرد انجام گرفته، امیدواریم ظرف چند ماه آینده یکی از آنها را به نتیجه برسانیم.

    وی همچنین از راه اندازی اورژانس در مناطق روستایی خبر داد و گفت: راه اندازی 50 پایگاه در مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفته که با این اقدام، علاوه بر مردم شهرهای زیر 50 هزار نفر، مردم روستاها و عشایر نیز زیر پوشش خدمات اورژانس قرار می گیرند و در مواقع لزوم از آن بهره مند می شوند.

    کمبود 12 هزار نیرو در پایگاه‌های اورژانس سراسر کشور

    رئیس اورژانس کشور در مورد کمبود نیرو در اورژانس سراسر کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر با کمبود هفت هزار نیروی انسانی مواجه هستیم اما اگر بنا باشد به استانداردها برسیم باید 800 پایگاه دیگر در کشور راه اندازی شود که هر یک از این پایگاه ها به نیرو نیاز دارد بنابراین به زودی با کمبود 12 هزار نفری نیرو در اورژانس مواجه خواهیم بود.

    به گزارش مهر، در حال حاضر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در سراسر کشور از 14 هزار نیروی عملیاتی، 14 هزار نیروی ستادی، دو هزار و 182 پایگاه زمینی، دو پایگاه دریایی، 30 موتور‌آمبولانس، 84 اتوبوس آمبولانس و 20 پایگاه هوایی بهره‌مند است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو