فونیکسریمکسبهتام

عرضه ۱۰ درصدی واسپاری ملت در روز دوشنبه هفته آینده

عصر خودرو- روز دوشنبه هفته آینده دهم خرداد ماه ۱۰ درصد از سهام شرکت واسپاری ملت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

عرضه ۱۰ درصدی واسپاری ملت در روز دوشنبه هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، امروز چهارشنبه در جلسه معارفه سهام شرکت واسپاری ملت، ابراهیم پور ابراهیم مدیرعامل این شرکت خبر از عرضه 10 درصدی سهام واسپاری ملت در روز دوشنبه دهم خردادماه داد و افزود: شرکت لیزینگ واسپاری ملت در سال 88 با هدف دریافت مطالبات بانک ملت از خودروسازان و با 80 میلیارد تومان سرمایه تاسیس شد.

    وی ادامه داد: درحال حاضر گروه مالی ملت با 78 درصد، بیمه با 10 درصد و مدیریت سرمایه آتیه خواهان با 10 درصد از سهامداران این شرکت هستند. همچنین این شرکت هم اکنون با سهم 18.3 درصدی رتبه دوم را دارد و درسال 95 نیز 19 تومان سود تقسیم خواهد کرد که این رقم در سال گذشته 11 تومان بوده است.

    پور ابراهیم با بیان اینکه این شرکت توانسته یک هزار میلیارد تومان مطالبات بانک را از خودروسازها بگیرد، بیان کرد: امروز حوزه فعالیت شرکت فراتر شده است و درحال حاضر به جز بحث واگذاری اجاره به شرط تملیک خودروهای سبک و سنگین، لیزینگ عمومی مانند تجهیزات پزشکی، ساختمانی، صنعتی و واگذاری دفاتر کار برای پزشکان، وکلا و روان پزشکان ازدیگر فعالیت های این شرکت محسوب می شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، این شرکت درحال حاضر چند قرارداد خوب با خودروسازان داخلی بسته است که تا دوهفته آینده اطلاعات شفاف تری از آن منتشر می شود.

    وی همچنین خبر از افزایش سرمایه شرکت از 80 میلیارد به 100 میلیارد تومان از محل مطالبات نقدی داد و اظهار کرد: این مهم در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می شود. همچنین در سال 92، بخشی از انتقال دیون شرکت صورت گرفته و در صورت های مالی شرکت تاثیر مثبت قابل توجهی داشته است. همچنین به

    احتمال زیاد کفایت سرمایه بعد از بیمه ایی ها شامل لیزینگی ها نیز خواهد شد و گزارش افزایش سرمایه واسپاری ملت از 80 به 100 میلیارد تومان درحال تدوین است.

    پور ابراهیم افزود: متاسفانه در سال 93 و 94 این اتفاق نیفتاده است و افت عملکرد داشته ایم. درسال 95 نیز بدهی خودروسازان افزایش یافته و مشکل پرداخت این بدهیها وجود دارد. این در حالی است که سال پیش لیزینگ 4 هزار دستگاه خودرو توسط این شرکت انجام شده است.

    مدیرعامل واسپاری ملت در خصوص کاهش حاشیه سود این شرکت طی سالهای اخیر تشریح کرد: حاشیه سود این شرکت از 70 درصد به طور متوالی به 11 درصد در سال 94 کاهش یافته است. این درحالی است که درسنوات قبل اختلاف قیمت خودرو میان کارخانه و بازار حاشیه سودی مناسبی را برای ما ایجاد میکرد. در حال حاضر اما خودروسازان این اختلاف را کم کرده اند و گاهی قیمت خودرو درمقابل درب کارخانه بیشتر از بازار است.

    وی با بیان اینکه صنعت لیزینگ هنوز به بسیاری از عرصه ها وارد نشده است، افزود: خودروهای دست دوم بازار بسیار بکری برای ورود شرکتهای لیزینگی دارد و شرکت واسپاری ملت درآینده ایی نزدیک به لیزینگ هواپیما وارد خواهد شد. این در حالی است که این شرکت تمرکز خود را از بخش خودرو به حوزه های عمومی متمرکز کرده است. به همین دلیل نگرانی بابت رکود یا رونق بازار خودرو وجود ندارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط