فونیکسریمکسبهتام

دولت فرانسه به دنبال فروش سهام خود در پژو – سیتروئن

عصر خودرو- براساس گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات فرانسه، دولت این کشور در حال بررسی امکان فروش تمام یا بخشی از سهام ۱۴درصدی خود در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن است.

دولت فرانسه به دنبال فروش سهام خود در پژو – سیتروئن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودو» به نقل از فرصت امروز، در این رابطه نشریه «business daily» با انتشار گزارشی در وب سایت خود اعلام کرد که آژانس سهامداری دولتی فرانسه چندی است به منظور تزریق نقدینگی مورد نیاز به شرکت « Areva » که در حوزه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و تجهیزات آنها فعالیت می‌کند و همچنین شرکت برق « EDF » که در مالکیت دولت فرانسه است، تمامی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی دولت را مورد بررسی قرار داده است.

    در این راستا و به گفته یکی از مقامات دولت فرانسه که نخواست نامش فاش شود، فروش تمام یا بخشی از سهام دولت فرانسه در شرکت سرمایه‌گذاری پژو – سیتروئن (PSA) به دلیل آنکه اخیرا از سوی دولت خریداری شده و در مدت زمانی کوتاه با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است، محتمل‌ترین گزینه برای آژانس سهامداری دولتی فرانسه محسوب می‌شود. گفتنی است مقام مذکور اعلام کرد که اگرچه گزینه فروش سهام 14درصدی دولت در پژو – سیتروئن در کانون توجه قرار گرفته، اما هنوز در رابطه با فروش آن تصمیمی اتخاذ نشده است.

    با این حال و با وجود انتشار گزارش‌های مربوط به فروش سهام دولت فرانسه در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن، وزارت دارایی و شرکت

    پژو  سیتروئن از هرگونه اظهار نظر و انتشار اطلاعات در این رابطه خود‌داری کردند.

    تمایل دولت فرانسه به فروش سهام خود در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن در شرایطی صورت می‌پذیرد که براساس برآوردهای صورت گرفته ارزش سهام دولت در این شرکت خودروسازی پس از گذشت دو سال نزدیک به دوبرابر افزایش یافته است. لازم به ذکر است که دولت فرانسه زمانی اقدام به خرید 14درصد از سهام پژو – سیتروئن به ارزش 800میلیون یورو کرد که این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار داشت.

    با این همه روزنامه «Les Echos» در آخرین شماره خود با اشاره به احتمال فروش سهام دولت فرانسه در پژو – سیتروئن گزارش داد که فروش سهام دولت به سادگی امکان‌پذیر نبوده و با مشکلات احتمالی مواجه خواهد شد. طبق گزارش منتشر شده در این روزنامه فرانسوی، مشکل پیش روی دولت برهم خوردن تعادل در میان سهامداران (PSA) خواهد بود، چرا که در حال حاضر علاوه بر دولت فرانسه، گروه خودروسازی «دانگ فنگ موتور» چین نیز 14درصد از سهام  پژو-سیتروئن را در اختیار داشته و واگذاری 14درصد از سهام پژو – سیتروئن به دولت فرانسه به‌منظور ایجاد تعادل با سهام «دانگ فنگ موتور» بوده است.

    دولت فرانسه و گروه خودروسازی «دانگ فنگ موتور» چین در سال 2014 و در پی مشکلات مالی شرکت خودروسازی پژو – سیتروئن هر یک 14درصد از سهام این شرکت را که به تولید خودروهای پژو، سیتروئن و DS اشتغال دارد خریداری کردند.

    گفتنی است گزارش‌های مربوط به فروش سهام دولت فرانسه در حالی مطرح می‌شود که «کارلوس تاوارس» مدیر اجرایی شرکت پژو – سیتروئن پس از اجرای موفقیت‌آمیز برنامه «بازگشت به رقابت» خود که منجر به سودآوری 1/2 میلیارد یورویی پژو  سیتروئن شد، به دنبال برداشتن گام بعدی در جهت توسعه و بهبود شرایط این خودروساز فرانسوی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو